CALCIOMERCATO DAGBOKEN DEL 2

Det funkar tydligen inte att kommentera Calciomercato Dagboken (Del1)! Varför vet jag inte - men inte behöver vi fälla några tårar för det utan det är bara att fortsätta i ett nytt inlägg. Glöm nu inte bort att inlägget UPPDATERAS VARJE DAG! Ni behöver alltså inte mejla och fråga när jag ska uppdatera för jag uppdaterar. som. sagt. varje. dag!


Söndagen den 10:e juli 23:00
Låt oss börja med dagens största rubriker: 1. Juventus vill FORTFARANDE ha Vucinic men Mr. Sabatini har hälsat den gamla damen att den galna montenegrinen inte är till salu. Jaha, är det över nu då? Nä inte riktigt för den gamla damen köpte precis en Gevalia eftersom hon hört att kaffet kan se till att man får "oväntade besök". 2. Det går rykten om att det stekta berget -Stekelenburg INTE kommer joina Roma och att Chelsea inte gett upp hoppet om Daniele De rossi. Hmm.. Ska vi skratta eller gråta?

Andra rubriker: Lamela kommer återvända till Argentina imorgon, Modric kommer för 52871:e gången att stanna i Tottenham, Iaquinta som skadade sig häromdagen kommer vara borta i tre veckor, Aquilani kan vara på väg till Fiorentina?!, Milan har köpt 18-åringen Ricardo José Araújo Ferreira (OFFICIELLT), Kameni snart klar för Roma?, "Tevez är på väg till Chelsea", Nasri och Agüero är snart klara för Manchester City?, "Sneijder nära Manchester United", Doni kommer bli klar för Liverpool imorgon!

Kom förresten på en spelare som jag inte hört någonting om på riktigt länge. Júlio Baptista. Lever han? Málaga skulle ju sälja honom i juni (Schalke 04 ville ha honom ett tag) men jag har inte hört någonting om honom sedan dess! Har ni? Isåfall tell moi!



Måndagen den 11:e juli 10:00
Hej hej hemskt mycket hej! Hur mår ni idag? Bra? Nämen vad underbart! För Gervinho mår också bra! Varför? För att hans dröm äntligen slått in. Va? Vann han en miljon? Nej men han har blivit en Arsenal-spelare. Snyft snyft.. Nä nu ska vi inte bli sentimentala så därför tycker jag att vi allihop klickar här! Varför? För att det finns inget roligare än att se Reja kämpa som den bonde han är! Ja, jag snackar givetvis om Lazios tränare..

Dagens romanews: "Ménez vill stanna i Roma" (Den som gissar hur brett mitt leende var när jag läste den rubriken är bäst!), "Julio Sergio kan stanna i Roma om Walter Sabatini inte lyckas komma överens med Stekelenburg" (Kan vi inte ha båda? :/), "Sirigu kommer inte bli romanista" (Tack-gode-gud!), Kranjcar kopplas fortfarande ihop med Roma, Greco är jättenära Lecce, Santana till Roma?, Roma drömmer om Montolivo.

13:00 Ahhhh! Nu står det att det inte är säkert att Ménez kommer stanna i Roma! Fransosen kommer tydligen träffa sin agent i slutet av veckan och bestämma en destination?! Alltså seriöst.. MÉNEZ NON SI TOCCA! Och vet ni vad italiensk press skriver nu? "Att Roma kan få en ny målvakt om fyra dagar"! Jag. orkar. inte. mer..

17:00 Gökhan Inler klar för Napoli (OFFICIELLT), Stankevicius har blivit laziale (OFFICIELLT), Roma, Juventus och Lazio vill ha Joel Campbell, Vucinic har ett möte med sin agent imorgon, Cisse kommer bli klar för Lazio imorgon, Fiorentina vill tydligen inte ha Aquilani, "Sneijder kommer stanna i Inter", Hulk kommer INTE spela i Chelsea.

Psst.. Det ryktas att Berlusconi kommer sälja Milan till antigen araber eller ryssar.. Och det ryktas att Anelka kan återvända till PSG?! Ja men hellre det än N.Y Red Bulls..



Tisdagen den 12:e juli 13:00
Hey hey hey! Gissa vem som bokat in ett möte med Sabatini på måndag? CICINHO! Ni har väl inte glömt honom? Bra! För han vill stanna i Roma och vet ni vad? Jag vill faktiskt ha kvar honom! Känns som om jag är den enda romanistan som vill det..

Dagens komedi: "Bojan kommer bli klar för Roma idag" och "Doni kommer bli en Liverpool-spelare idag" - Hur många gånger har vi inte hört det? Någon som räknat?
Dagens överraskaning: "Sandro och Pastore är jättenära Roma" - Ska vi tro på detta?
Senaste namnen i Romas calciomercato: Danilo Avelar och Axel Witsel. Båda är 22 år.

Annat: Cissé är klar för Lazio (OFFICIELLT), Santana och R.Colombo är klara för Napoli (OFFICIELLT), "Sneijder är ej till salu",  Genoa vill ha Sirigu, "Rossi vill spela i Juventus", Argentina fick sin efterlängtade vinst i Copa America mot Costa Rica imorse (3-0), Coutinho är på väg bort från Inter, Sanchez kommer bli klar för Barcelona idag, Julio Sergio är nära Lecce, "Wolfsburg letar efter en ersättare till Kjær" - Betyder det att han är på väg till Roma?, Gary Cahill till Chelsea som erbjudit Modric 27 miljoner pund?

P.S Bojan Krkic och José Ángel kommer hänga med grabbarna till Brunico (15 juli)!
23:00 Nu står det att Bojan och José inte kommer hänga med grabbarna utan den uttagna listan till försäsongen i Riscone di Brunico ser ut så här: Bogdan Lobont, Gianluca Curci, Julio Sergio, Juan, Marco Cassetti, Aleandro Rosi, Alessandro Crescenzi, Luca Antei, Cicinho, Daniele De rossi, David Pizarro, Rodrigo Taddei, Simone Perrotta, Matteo Brighi, Andrea Bertolacci, Federico Viviani, Valerio Verre, Leandro Greco, Francesco Totti, Mirko Vucinic, Marco Borriello, Gianluca Caprari och Ménez.    

23:30 Ta fram almanackan och antekna: 13 juli - Grabbarna kommer att samlas på Trigoria för att ha sin första träning denna sommar. 14 juli - Romas nya tröjor kommer att presenteras. 15 juli - Den efterlängtade försäsongen i Riscone di Brunico startar! Jag vet att det blivit mycket Romansnack i bloggen idag men jag lovar att uppdatera om andra lag imorgon också! Och just ja - höll nästan på att glömma - Doni och Bojan blev inte klara idag. Är någon chockad? Nej, nej, nej! Godnatt världens bästa läsare!



Onsdagen den 13:e juli 11:00
VEM TRÄNAR PÅ TRIGORIA JUST NU? VEM VEM VEM? ROMA! Hej jag är glad. 1. För att jag saknat alla Trigoria-bilder. 2. För att Romas tröjor presenteras imorgon. 3. För att försäsongen startar om två dagar! 4. För att Romas första vänskapsmatch spelas om fyra dagar. Känns som om jag matar in er med massa information 24/7 men ni har inte klagat så varför ska jag göra det? Nä vet ni vad? Nu är det dags för lite Romanews:

Riise är en Fulham-spelare (OFFICIELLT -Han skrev på ett treårskontrakt), Lecce och Sampdoria vill ha G.Burdisso, "Kameni är 99% klar för Roma -men Romafansen vill INTE ha honom", Vucinic kommer för 27362: gången att stanna i Roma, Julio Sergio kommer att spela i antigen Lecce eller Siena -Men han kommer hänga med grabbarna till Riscone di Brunico, Guberti till Fiorentina?, "Bojan och José Ángel kommer bli klara för Roma idag" (Hur många gånger har vi inte hört det?!), Sandro snart romanista?

Icke Romanews: "Pastore är nära Milan", Sanchez är klar för Barcelona - Vi väntar enbart på ett officiellt uttalande!, Adebayor är på väg bort från Real Madrid, "Tevez vill inte stanna i Manchester City", Chelsea vill ha Scott Parker (DAGENS BÄSTA SKÄMT?!), Sirigu kommer stanna i Palermo, Mexés saknar Serie A, Lazio vill ha Afellay och G.Milito, Sergio Ramos och Pepe har förlängt sina kontrakt med Real Madrid (EJ OFFICIELLT?!).

18:00 Latest Romanews: 1. José Ángel kommer tydligen bli klar idag! Forzaroma skriver att spanjoren kommer landa på italiensk mark om 20 minuter! Vågar vi tro på detta? Ingen aning men jag skriver såklart om något händer! 2. Kameni är "klar" för Roma (1,6 miljoner euro?!)! 3. Lobont: Jag kommer stanna kvar i Roma! 4. Guberti till Torino?, Det senaste namnet i Romas calciomercato: Gabriel Heinze. Överraskad? Då är vi två!

20:00 Är José Ángel romanista nu? Hmm.. Är man romanista om man säger "Totti är min idol! Forza Roma". Nä inte riktigt men han är "klar" och vi vet allihop vad det betyder vid det här läget - Om inte - skrolla upp och ner, ner och upp, upp och ner. Capito?

21:00 José Ángel kommer tydligen presenteras imorgon! Längtar vi? Klart vi gör! Och har vi tur så kommer Serie A:s spelschema att komma ut om två dagar! Hurra!



Torsdagen den 14:e juli 10:00
Idag är ingen vanlig dag! Nej, nej, nej! För idag kommer Romas nya tröjor att presenteras! Åh vad jag längtar! Kommer sitta framför forzaroma hela dagen bara för att vänta på uppdateringen som kommer visa oss hur Romas nya tröjor ser ut. Nörd?! Vem? Jag? Ja, vem annars? Vill ni förresten veta en sak? Jaaaaa skriker ni i kör! Heinze (Ketchup) ÄR NÄRA ROMA! Jag nämde honom, som ni kanske minns igår, och nu skriver italiensk press att han kan finnas i Romas startelva när säsongen börjar! Hmm.. Hur orolig ska man behöva vara? Är det kanske en fråga man borde ställa 118 118?

Nä nog om ketchupflaskan.. För nu är det dags för lite Juannews! Gissa vem som vill ha vår lilla brasilianare? (T)JUVENTUS! Jaha.. Har den gamla damen köpt ett nytt Gevalia-paket? Nej! Hon har köpt upp hela förrådet (Förstår ni inte skämtet? Ingen fara! Skrolla upp och läs "Söndagen den 10:e juli"!)! Åh vad rolig du är! Jag vet! Vad finns det mer att berätta då? "Pastore, Heinze, Kjær och Ogbonna kommer bli romanisti snart"! Ja, i alla fall om man ska tro forzaroma som har världens bästa koll på världens bästa lag!

Andra rubriker: Kameni och José Angel klara för Roma idag?, Mattia Montini är klar för Benevento - lån - (OFFICIELLT), Uncle Tom kommer att finnas på Trigoria idag, "Bastos är nästan klar för Juventus", Vucinic till Juventus? Napoli? Inter? Bayern München? Blackburn? Eller Tottenham? Ingen av dem. Han stannar i Roma, "Gary Cahill är jättenära Chelsea", Legrottaglie till Lecce?, "Arturo Vidal är klar för Juventus".

Psst.. Napoli kommer möta Barca på Camp Nou den 22:a augusti (Trofeo Gamper).
14:00 Klicka här för att se Romas nya tröjor! Bättre bilder kommer snart..
15:00 Paolo Frascatore är också klar för Benevento - lån - (OFFICIELLT), Franco Baldini är klar för Roma (OFFICIELLT - Kommer dock anlända till den eviga staden i oktober/november), "Doni blir klar för Liverpool imorgon" - Men "ellerhur"!
16:00 Jag har fortfarande inte hittat några bra bilder på tröjorna men jag har hittat massa fina bilder från Trigoria! Klicka här för att se alla fina Trigoria-bilder MEN klicka här om du vill se sexiga Taddei! P.S Ménez har ny tatuering (klicka här för att se den)!

SKOJA! HAR HITTAT ROMAS NYA TRÖJOR! Vill du se resten av bilderna? Klcka här!



18:00 Patrick Vieira har lagt fotbollsskorna på hyllan, Ménez till Marseille? SKITSNACK!, "Kameni klar för Roma om 48 timmar", Livorno vill ha Florenzi, "Juventus nya arena kommer att öppnas den 8:e september", Falcao har förlängt sitt kontrakt med Porto till 2015 (OFFICIELLT?!), Liverpool vill ha Higuain (Ha-ha-ha), Det är inte enbart Roma som vill ha Xherdan Shaqiri - Lazio, Palermo, Fiorentina och Tottenham vill också ha honom!




Fredagen den 15:e juli 14:00
Det är ingen vanlig dag idag heller! VARFÖR? För att grabbarna åker till Riscone di Brunico! Ja, ni läste rätt. Försäsongen börjar idag och jag har längtat ihjäl mig! Men jag är väl inte ensam? Och jag är väl inte den enda som minns Romas förra sommar bättre än min födelsedag? Åh jag kan se allt framför mig. Lorias fantastiska mål, Pits kvittering mot Grosseto och Adrianos roliga min när han blev jagad av Supermannen. Finns givetvis många sorgliga minnen också (två förluster) men dem ska vi inte prata om!

Nä för vi ska prata om dagens rubriker istället: "Kameni kommer bli romanista i helgen", Bojan kommer joina Roma när Sanchez blir klar för Barcelona, Roma vill ha Pablo Zabaleta (Varför vill vi ha alla argentinare?)!, Rossi är närmare Juventus än någonsin, "Agüero vill inte spela i Serie A", Leonardo vill ha Ganso i PSG, Pastore är nära Milan, GUBERTI ÄR KLAR FÖR TORINO - lån - (OFFICIELLT), Heinze kommer bli klar för Roma nästa vecka, "Kaka kommer återvända till Milan" (Yeah right!)!, Matias Silvestre till Roma?, "Ménez kommer att spela i antigen PSG eller Marseille", Honda till Blackburn?!

18:00 NU BLEV DET ÄNTLIGEN OFFICIELLT! DONIÉBER ALEXANDER MARANGON (DONI) ÄR EN LIVERPOOL-SPELARE! ÄNTLIGEN! TACK OCH HEJ JAG KOMMER INTE SAKNA DIG!

19:00 Roma befinner sig just nu i Riscone di Brunico (de kom fram 18:34)! Kul va? Åh ja! För nu har Romas försäsong äntligen startat. Eller nästan. Första träningen börjar 10:30 imorgon! Jaha vem delar rum med vem då? Det ska jag givetvis berätta! Totti delar rum med .. INGEN! Han har fått ett eget rum. Men det har även Pizarro, Taddei, De rossi och Borriello fått! Brighi kommer också få sova ensam inatt MEN det finns en extra säng i hans rum (Är det José Ángels måntro?). Men det är inte enbart Brighi som har en extra säng i sitt rum utan det har även Curci (Är det Kamenis måntro?).

Happ! Resten då? Ménez kommer få dela rum med.. MIG! Ja, jag heter Rosi i efternamn!, Vucinic kommer få dela rum med.. Juventus sportchef Giuseppe Marrotta. Nej, jag skojar bara med er! Den galna montenegrinen kommer få dela rum med Cassetti!, Cicinho kommer få lyssna på sambamusik med Juan, Julio Sergio kommer få lära sig rumänska av ingen mindre än Lobont och Perrotta kommer dela rum med .. GRECO! Har jag glömt någon? Ja just ja! Yngligarna har delat upp sig tre och tre! (Caprari-Antei- Viviani och Crescenzi-Bertolacci-Verre). FORZA ROMA PER SEMPRE!

20:00 LATEST ROMANEWS: José Ángel är en romanista! (EJ OFFICIELLT men har enligt forzaroma redan skrivit på ett fyraårskontrakt - värt 4,5 miljoner euro - med Roma), "Simplico, killen som inte fick hänga med till Riscone di Brunico, vill stanna i Roma" - Men det ryktas att Luis Enrique inte vill ha honom, Kameni klar för Roma snart?, Roma vill ha Gabriel Milito, "Okaka är besviken för att han inte fick hänga med grabbarna till Riscone di Brunico", Sabatini vill ha den 19-åriga brasilianaren Carlos Henrique Casimiro.




Lördagen den 16:e juli 03:00
Kära läsare. Jag vill inte göra er besvikna men det är dags att ta fram dagboksnyckeln. Jag gör det enbart för att jag inte ser någon mening med att fortsätta Calciomercato Dagboken när det kommer ut en ny dokusåpa varje dag! Tack för att ni orkat läsa mina långa texter och tack för att ni kommenterat dem. Nya good old times/vanliga inlägg kommer givetvis snart.. Ciao!







Kommentarer
Postat av: johan

om vucinic verkligen vill lämna är det väl tyvärr bättre att han gör det, MEN ALDRIG TILL JUVE!! hahaha vem skulle komma på oväntat besök? vucinic? jag tror nog att "det stekta berget" kommer, känns bara som att sabatini försöker få ner priset men vi får väl se;) jag väljer att skratta, tror inte danelino lämnar oss :) hur klar är lamela nu förresten, är det fortfarande en signatur som fattas bara?

2011-07-10 @ 23:24:32
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Amen han vill inte lämna oss! Han vill stanna! Det sa han själv när han besökte mig i drömmen igår! Haha ja! Ah det tror jag med och De rossi kommer självklart stanna i världens bästa klubb! Njah, det handlar inte enbart om en signatur utan det är fortfarande oklart om pengarna ska betalas kontant eller i tre omgångar..

2011-07-10 @ 23:40:27
Postat av: Anonym

ahahahaha vad bra, litar på dig hoda! hur många dödade du i den drömmen då ;)? han har ju fan ingen anledning att lämna egentligen, han är il capitano futoro ju!! ahaaa aja bara han är klar så är det piano :)! senaste jag hörde om baptista från en väldigt opålitlig källa var att han skulle vara kvar tror jag... men ingen aning egentligen inte mycket som skrivs om honom

2011-07-10 @ 23:43:06
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Så ska det låta! Haha jag dödade ingen :)! Jag hängde bara med Vucinic! Haha precis! Jaså? De ville ju inte ha honom men det lär vi väl märka snart! Haha!

2011-07-10 @ 23:59:25
Postat av: johan

haha slutat med det eller? inte ens zarate? haha härligt, hade gärna varit där :) men det har väl gått ganska bra där för honom ändå? aja vi får väl se...

2011-07-11 @ 00:15:27
Postat av: mikael

Berlusconis Fininvest döms att betala 650 M€ i skadestånd.

Moggis överklagan gick inte igenom.

När ska folk förstå att det är dom som är de riktiga bovarna och Inter inte har nåt med det att göra.

Agnelli och Juventus är bara sorgliga. Läs denna krönika http://www.fcim1908.com/2011/07/kronika-spegel-spegel-pa-vaggen-dar/



Mercaton fortsätter. Inter har gjort klart med Ricky Alvarez (ska bli grymt spännande att följa honom) och ni gjort klart med Lamela (är det officiellt?)

Maicon mot Marcelo? Förstår inte var han ska spela i så fall. Ge oss cash för Maicon 18M€ tack :)



2011-07-11 @ 09:09:02
URL: http://montani.bloggplatsen.se
Postat av: osito

http://www.svenskafans.com/varlden/mexiko/Mexiko-U-17-mastare-408913.aspx

Btw, tur att dom inte köpte den coola Araujo!

2011-07-11 @ 09:27:23
Postat av: Linnea :>

konstigt att inte andra inlägget funkar att kommentera :o

2011-07-11 @ 09:39:15
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist

du är grym! <3

2011-07-11 @ 09:53:17
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: LIENE

Det är bra med uppdatering varje dag:)

2011-07-11 @ 10:16:38
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Sara

HAHAHA "hon köpte en Gevalia" :D

2011-07-11 @ 10:21:34
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Renee

Haha bra att du skriver en förklaring så att folk förstår. Ha en bra dag.

2011-07-11 @ 10:24:17
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Emma Mattsson :) ♥♥♥

Snälla rara söta du.. gör ett inlägg om bara dig!:D

skulle vara jätteintressant :) och massa bilder, för du är såååååå fin!

kram!

2011-07-11 @ 11:01:09
URL: http://emmwahmattsson.blogg.se/
Postat av: jennie

vad bra att vucinic stannar då! :)

2011-07-11 @ 12:34:23
URL: http://fivesecrets.blogg.se/
Postat av: 3mma

Haha älskar sättet du skriver på :D

Ja hon kanske gillar Gevalia och vill ha oväntat besök! :P x)

2011-07-11 @ 13:12:39
URL: http://gillew.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra att du håller ditt ord;)

2011-07-11 @ 14:00:45
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Näe det var länge sedan jag gjorde det men jag kanske gör det inatt? Vem vet.. Haha ja det gick ju ganska bra för honom så de kanske har ångrat sig? Haha!



- Mikael - Haha jag behöver inte läsa någon krönika för Inter är inte så oskyldiga som ni interisti tror! Och jag vet att Ricky Alvarez är klar för Inter - Det skrev jag i Calciomercato Dagboken Del 1! Nä Lamela är fortfarande inte officiell men det kommer snart ;)!

2011-07-11 @ 14:53:41
Postat av: M

Berlusconi kommer inte sälja milan!

2011-07-11 @ 15:54:02
Postat av: Kalle

det är mest araber och ryssar som har cash numer... det måste gå bra för dom. och berlusconi är väl inte guds bästa barn.

2011-07-11 @ 16:03:35
URL: http://kallenilsson.com
Postat av: EKO Lisa

Hahaha! Du var alltså gladare än du är på profilbilden?

2011-07-11 @ 16:08:12
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: DAJE ROMA ;

- M - Klart som fan att han kommer? Det har han själv sagt i flera år! Och precis som jag skrev i inlägget så ryktas det att araber eller ryssar kommer att ta över den rödsvarta klubben - Men enligt calciomercato vill Berlusconi sälja halva klubben till Gazprom!

2011-07-11 @ 16:34:07
Postat av: johan

haha du sa ju att du gjorde det senast för typ en och en halv vecka sen ;) ditt leende var nog såhär brett http://www.cakehead.com/archives/2005/06/the_best_of_tel.html ;) haha hoda ta inte alla rykten så seriöst, det är bara massa rykten och jag tror att menez stannar faktiskt! skönt att slippa berlusconi, men jag kommer sakna hans dumma uttalanden :)

2011-07-11 @ 17:02:25
Postat av: Sandra

Oj oj, ryktena bara hopar sig nu :) Spääääännande!! Bra värvning av Arsenal iaf ;) Hoppas nu du slipper alla mail om dålig uppdatering. You rock!

2011-07-11 @ 17:58:41
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA GEVALIA!

2011-07-11 @ 18:42:12
Postat av: Erika

Vilken fin blogg du har! :)

2011-07-11 @ 20:35:46
URL: http://erikagustafssons.blogg.se/
Postat av: ASR

Jag tror inte Menez stannar..

2011-07-11 @ 20:49:30
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Hahaha "ta inte alla rykten seriöst" - Kolla vem som snackar ;)!

2011-07-11 @ 21:20:14
Postat av: Paulina♥

Omg hur kan du skriva så mycket? :o<3

2011-07-11 @ 21:55:34
URL: http://paulliiinn.blogg.se/
Postat av: johan

hahaha "det var länge sedan jag gjorde det" blir mitt svar ;)!

2011-07-11 @ 21:55:34
Postat av: Signe (SVOREN.SE)

Älskar sättet du skriver på! :D Hoppas allt är bra :)

2011-07-11 @ 21:58:35
URL: http://svoren.se
Postat av: Anonym

dina uppdateringar är fantastiska! sluta aldrig blogga!

2011-07-11 @ 22:07:05
Postat av: JonaZ Sveriges Snyggaste Bloggare

hej du och din blogg får 10 av 10

ni är så snygga

ha det bra

2011-07-11 @ 22:37:57
URL: http://toppenfem.blogg.se/
Postat av: danten89

Heja denna dagbok! =)



Kram

2011-07-12 @ 00:35:12
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: amanda - ett ögonblick i örnsköldsvik

cool blogg :)

2011-07-12 @ 01:04:43
URL: http://bloggenamandas.blogg.se/
Postat av: Jennie

knasigt.. de funkade för mig att kommentera :)

2011-07-12 @ 01:04:58
URL: http://hallon8.se
Postat av: Anonym

Du är så rolig :)

2011-07-12 @ 02:37:06
Postat av: Barnens Hjältar

Grattis Arsenal :P

Ang Ménez så tror jag ditt leende sträckte sig från öra till öra :P

Ha en underbar dag!!

2011-07-12 @ 08:09:29
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Kaffehörnan

Anelka har väl varit några år i Arsenal

2011-07-12 @ 09:35:49
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Gustaf

Vilka är det som har lämnat Roma?



Underbar koll har du! :)

2011-07-12 @ 14:21:58
Postat av: Ingrid

Hur går det med dej gumman? Sliter du ditt hår på grund av alla rykten? ;) Hoppas du har det bra! KRAAAAAAM!

2011-07-12 @ 14:24:27
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken koll du har!

2011-07-12 @ 16:21:00
Postat av: johan

vet inte om jag vill ha kvar cicinho spelar inte så stor roll, känns som att hans tid är förbi men jag har aldrig ogillat honom och som truppspelare/inhoppare är han väl helt okej ändå! hahahaah shiit jag orkar inte mer snack om bojan och doni!!! varje dag är det "bojan blir klar imorgon" eller "bojan blir klar nästa vecka" det sandro vore kul om sandro kom men inte pastore för det priset... var det inte witsel som nästan var klar för milan för typ en månad sen? men om bojan och jose angel hänger med så är dom väl till 99% klara? ps hoppas att pettinari bara är borta på lån?

2011-07-12 @ 17:03:05
Postat av: DAJE ROMA ;

- Romaspelare som blivit utlånade: Alex Pena (Juve Stabia), Stefano Pettinari (Crotone), Sebastian Mladen (Juve Stabia). Spelare som lämnat Roma: Philippe Mexés (Milan), Valerio Virga (?), Simone Loria (?), Riccardo Brosco (Triestina), Enrico Citro (Cavese), Claudio Della Penna (Ternana), John Riise (Fulham), Daniele Sciarra (Barletta).

2011-07-12 @ 17:27:12
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Haha Cicinhos tid är väl inte förbi? Visst. Vi har inte sett så mycket av honom på sistone MEN han var grym i några matcher i början av säsongen! Haha ellerhur! Orkar inte läsa något om Doni och Bojan längre men vi får väl se om rubrikerna stämmer idag! Haha jo Witsel var ju "klar" för Milan för en månad sedan men inget har ju hänt så Roma kanske lyckas sno honom? Jo de är ju nästan klara! Vi väntar bara på ett officiellt uttalande!

2011-07-12 @ 17:40:56
Postat av: johan

nej förbi är väl den ändå inte men han känns inte som en 22 årig jätte talang direkt, fast precis som du sa har vi inte sett så mycket av honom! haha vi får väl hoppas det :) har aldrig sett witsel men han ska ju vara en talang så det är väl kul om han kommer! fast berlusconi har ju fått massa böter (vet att du skrev det igår) så vi får hoppas att han köper mindre spelare ;) härigt härligt! orkar inte kolla själv längre läser allt i din blogg bara så det är endel som jag har missat... bra att pettinari är på lån bara men hur står det till med okaka nu förresten? lämnar han?

2011-07-12 @ 19:05:07
Postat av: Paulina♥

orkar du skriva så mkt? :O

2011-07-12 @ 19:21:15
URL: http://paulliiinn.blogg.se/
Postat av: EKO Lisa

Jag börjar känna igen en del namn nu:) Snart kanske jag kan börja fatta också^^

2011-07-12 @ 21:01:50
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Anonym

Rossi kommer aldrig spela i Juventus!

2011-07-12 @ 23:05:37
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Yupp Okaka kommer lämna oss! Han kommer inte ens hänga med till Brunico!

2011-07-12 @ 23:43:02
Postat av: TIDSTJUVEN

Jag vet att jag har sagt det här förut, men jag måste säga det igen; du skriver så roligt att man måste läsa fastän man inte har den blekaste aning om vad texten egentligen handlar om. :D

2011-07-13 @ 00:03:58
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: johan

fan! kommer att sakna våran kära okaka :(!

2011-07-13 @ 00:07:48
Postat av: Anonym

Håller med TIDSTJUVEN :) Älskar ditt skrivsätt!

2011-07-13 @ 00:11:47
Postat av: DAJE ROMA ;

- Tidstjuven & Anonym - Nämen tack vad snälla ni är! Fast ska jag vara helt ärlig så känner mig själv som en jävla amatör när jag skriver "roligt"! Haha! Men kul att ni gillar det!



- Johan - Då är vi två vännen! DÅ ÄR VI TVÅ!

2011-07-13 @ 00:15:23
Postat av: johan

kommer aldrig glömma hans mål mot siena! baptista gjorde väl assisten också? haha ingen bojan eller doni som du skrev, CHOCKERANDE! :)

2011-07-13 @ 00:19:51
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - INGEN GLÖMMER OKAKAS MÅL MOT SIENA! Haha! Baptista?! NEJ! Det var ju Pit!

2011-07-13 @ 00:25:34
Postat av: johan

ajuste haha!

2011-07-13 @ 00:28:33
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - http://www.youtube.com/watch?v=taw7VGrfsko

2011-07-13 @ 00:43:06
Postat av: johan

hahaha GOL GOL GOL GOL GOL GOL, klippet börjar hacka för att zampa skriker så fort! så jävla snyggt :)

2011-07-13 @ 00:50:00
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hahahaha! You gotta love Zampa :)!

2011-07-13 @ 01:16:01
Postat av: EKO Lisa

När det här transfer fönstret stängs tycker jag seriöst du borde överväga ett inlägg för "idioter" (aka mej) så att jag kan få lite grepp på detta och styla lite inför mina killkompisar som menar på att jag "ändå aldrig kommer fatta" haha:)

2011-07-13 @ 02:37:20
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Sandra

En del rykten har man verkligen hört hundratals gånger, år efter år!!!

2011-07-13 @ 03:56:40
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: mikael

Pastore till Roma? Även grisar kan flyga.

Inget ont mot dig men jag förstår inte varför han skulle välja Roma när klubbar som Chelsea, RM, Inter och även Milan är intresserade.



Juventus får gärna lägga ut 30 mille på Rossi. Det kommer bli den enda stora värvningen de gör i så fall. Truppen de har räcker inte till en CL- plats detta året heller. Hahaha



2011-07-13 @ 08:47:16
URL: http://montani.bloggplatsen
Postat av: Barnens Hjältar

Haha, läste Ekolisas kommentar, håller med :P

Det gick bra för Blåvitt sist i varje fall ;-)

2011-07-13 @ 11:04:02
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: ansepanse

så det är träning idag och nya tröjor imorgon :) då visar du dem då eller hur :)

bamsekramar till dig bästaste vännen

2011-07-13 @ 11:07:39
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: 3mma

Så idag ska tröjjorna representeras! Thats nice! :D

2011-07-13 @ 12:52:08
URL: http://gillew.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- 3mma - Det är den 13:e idag inte 14:e ..

2011-07-13 @ 14:15:12
Postat av: Kashaya

Mycket som har hänt märker jag.=) Ska bli spännande att se tröjorna då.

2011-07-13 @ 14:30:08
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

bojan kommer aldrig bli klar...

2011-07-13 @ 15:06:06
Postat av: LO'

cool blogg :P

2011-07-13 @ 16:09:06
URL: http://lcstation.blogg.se/
Postat av: caiza

såg någon kommentar " hur orkar du skriva allt? :O " ungefär.



och svaret är ju enkelt, du älskar ju roma så för dig är det bara kul och underhållande att skriva!

2011-07-13 @ 16:21:26
URL: http://caizawidin.blogg.se/
Postat av: eklund

jag har blivit beroende av din blogg!

2011-07-13 @ 16:45:23
Postat av: johan

haha du måste vara överlycklig nu :) skulle inte tröjorna presenteras idag eller var det jag som läste fel igår? går det att streama matchen? fast den spelas säkert på dan när jag jobbar :( haha ikväll står det att bojan och jose angel blir klara imorgon, and so on! om inte det stekta berget kommer så borde vi behålla "serjo"! men kul att våran kära mirko stannar :) haha vafan lazio kan ju inte köpa afellay, dom köper ju bara gamla avdankade spelare, förutom klose!

2011-07-13 @ 17:08:39
Postat av: Lina Thoor :) ♥

Hur gammal är du?

2011-07-13 @ 17:26:48
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Floorballs

Nu behöver man ju inte läsa sportblaskorna längre...??

-För här står ju ALLT man behöver veta, BRA:)

2011-07-13 @ 17:48:59
URL: http://www.cashtips.se
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Du läste det inte igår! DU LÄSTE DET IMORSE! Haha ja det går säkert att streama matchen! Du! Det står att José Ángel kommer landa på italiensk mark 18:20 så han kommer säkert bli klar idag! Ah "Serjo" måste vi behålla ;)! Haha! P.S Kameni är "klar"!



- Lina - Jag är 21 :)!

2011-07-13 @ 17:49:29
Postat av: johan

hahaha ska vi ha det där snacket igen! det är ny dag när man vaknar, och du skrev det faktiskt 23.30 så då blir det igår ju! va ska du säga nu ;)? härligt det är ju om 30 minuter :)! eller 1 timme och 30 min? hellre serjo än än kameni, fast jag har fan inte sett så mycket av kameni... men det är väl bara att hälsa honom välkommen!

2011-07-13 @ 17:57:35
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Du är ju yr! Skrev klart och tydligt:



- 23:30 Ta fram almanackan och antekna: 13 juli - Grabbarna kommer att samlas på Trigoria för att ha sin första träning denna sommar. 14 juli - Romas nya tröjor kommer att presenteras. HAH! Vad ska DU säga nu ;)?!

2011-07-13 @ 18:04:04
Postat av: DAJE ROMA ;

- OCH NEJ! DET ÄR NY DAG NÄR KLOCKAN ÄR ÖVER 00:00!

2011-07-13 @ 18:05:00
Postat av: johan

haha fan, läste det väl efter tolv fast jag inte visste det, kommer ihåg att jag kollade almanackan och att det stog 13! :( haha på kalendern blir det det i alla fall

2011-07-13 @ 18:11:35
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHAHAHA FAIL!

2011-07-13 @ 18:17:36
Postat av: johan

hahaha okej den här kan jag erkänna var rätt fail! :)

2011-07-13 @ 18:22:10
Postat av: ingrid

Vad roligt att försäsongen börjar snart! :-D vi vann första träningsmatchen med 4-3 idag mot Guangdong :-) det här kommer bli ert år i serie a och vårt år i pl ;-) kram gumman!

2011-07-13 @ 18:32:50
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul om heinze kommer till roma :)

2011-07-13 @ 18:55:57
Postat av: LISA

Vet du vilken dag Sverige- Japan spelar? är det i dag?

2011-07-13 @ 19:42:43
URL: http://petterssonliisa.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Lisa - Haha de spelar nu!

2011-07-13 @ 21:03:34
Postat av: johan

haha hoda, det känns rätt klart med angel men jag har fan lärt mig nu att inget är klart förrän kontrakt är påskrivna, så även om det känns 99% klart så ska man inte vara så säker! lobont är väl helt okej som reserv, även om han aldrig har varit någon favorit! hahaha va heinze?! trodde vi skulle satsa på unga talanger inte 33 åringar... dock så var han bra för ca fem år sen!

2011-07-13 @ 21:08:35
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Ojojoj någon har lärt sig! Haha jo Lobont är helt okej men om han nu kommer stanna kvar - Varför kan inte Julio Sergio, som är tusen gånger bättre än Lobont, stanna kvar? Ahh italienare.. Haha Heinze var helt okej förra sommaren också ;)!

2011-07-13 @ 21:31:13
Postat av: johan

jag har lärt mig av den bäste ;)! precis! men sergio är väl för bra för att vara andramålvakt, haha men jag håller med italienare... vi kan lika gärna ha sergio som kameni som förstamålvakt! haha det var ju ett helt år sen! riise var ju grym förra året också ;) kul att det äntligen blev klart med angel!

2011-07-13 @ 21:49:59
Postat av: Barnens Hjältar

Jag har något till dig i min blogg, det är ingen utmaning eller så, bara lite uppskattning :-) ha en fin kväll, kramen!!

2011-07-13 @ 22:32:33
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är ingen jävla amatör :)

2011-07-13 @ 23:42:40
Postat av: EKO Lisa

Om serie A:s spelschema kommer, betyder det att de börjar spela snart:)?

2011-07-14 @ 00:24:58
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: DAJE ROMA ;

- Serie A startar den 28:e augusti!

2011-07-14 @ 00:55:00
Postat av: linda - en vimsig mamma

du har nu fått ett mail! kram

2011-07-14 @ 01:23:00
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: osito

Nej, nej och återigen nej, jag vill inte ha Heinze i världens vackraste klubb!

Kameni är väl en rätt bra keeper?

2011-07-14 @ 07:02:00
Postat av: Barnens Hjältar

Du är värd varenda ord! Gillar dig och din blogg jättemycket. hoppas verkligen du blir en av de utvalda i kategorin Kultur!! Du förtjänar en Blog-award! Kram och ha en fin dag!!

2011-07-14 @ 08:09:23
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: mikael

Kommer spelschemat ut redan nu? Det brukar alltid vara sent ... Men ju tidigare desto bättre för då kan man planera sitt liv efter det ;)



Är bara kaxig i text i verkliga livet är jag en snäll människa :) Roma ska vara ett topp 4 lag och det hoppas jag dom blir i år. Det är ett lag som hör hemma i toppen.

Visst har jag svårt för Roma men det är bara naturligt eftersom Inter och Lazio har nära relationer till varandra :)

Men nu när du skriver om Roma kan jag bortse lite från det :)

Kram på dig



2011-07-14 @ 08:40:57
URL: http://montani.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

inte behöver jag scrolla för att veta att Totti är bra :)

ha det gott vännen - bamsekramar

2011-07-14 @ 12:56:21
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh glad för din skull, är alltid kul när säsongen drar igång igen :) Det är alltid en fräsch start och man börjar om på nytt. Då är allt möjligt och allt är spännande :D

2011-07-14 @ 13:07:38
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Osito - Har dessvärre ingen koll på Kameni!

2011-07-14 @ 13:29:48
Postat av: Anonym

Är du bara 21? Jag trodde du va äldre..

2011-07-14 @ 14:02:38
Postat av: DAJE ROMA ;

- Anonym - Haha! Jag fyller 22 den 18:e november :)!

2011-07-14 @ 14:17:07
Postat av: Dino

Underbart att se gänget ute på trigoria igen! Hoda har du märkt hur glada alla ser ut på bilderna, speciellt Menez som aldrig brukar visa ett leende, nu har han till och med sparat ut håret, undra vad detta kan bero på haha! ;)

2011-07-14 @ 17:11:50
Postat av: DAJE ROMA ;

- Dino - Jag har hotat honom ;)! Hahaha!

2011-07-14 @ 17:18:33
Postat av: Martin

Du verkar ju vara en frisk fläkt, så ja undrar om har fler bloggar än den här som inte är fotbollsrelaterade :P Fast den här verkar ta ganska mkt tid, speciellt om säsongen nu ska börja :)

2011-07-14 @ 17:20:57
URL: http://bson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur lyckas man ha en sådan bra koll som du har?

2011-07-14 @ 17:24:14
Postat av: DAJE ROMA ;

- Martin - Har bara den här bloggen :)!

2011-07-14 @ 17:25:36
Postat av: johan

äntligen kom tröjorna :)! inte så stor skillnad från förra året, men jag gillar inte den orengea kragen! borde inte borriello vara poster-boy? haha var det inte du som sa att heinze var grym förra sommaren? ;) juan kommer inte gå någon stans han har ju själv sagt att han kommer att stanna i roma till hans kontrakt går ut och sen flytta till brasilien så jag är inte orolig även om juventus har köpt upp hela produktionen av gevalia! haha så nu ska pastors till oss igen, det ändras ju fan varje vecka vart han ska! ahhahaah taddei det bästa är att alla kollar bort <3!

2011-07-14 @ 18:02:16
Postat av: danten89

Tröjorna blev grymma :)

Om det var dem man såg längst ner? ;)

2011-07-14 @ 18:13:17
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: EKO Lisa

Det är så härligt att du är så entusiastisk!

2011-07-14 @ 18:18:46
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Men din lögnare! Jag har ALDRIG skrivit att Heinze är grym! Jag har skrivit att han var helt okej förra sommaren ;)! Så in your face! Ja kragen var ingen stor hit så jag är lite besviken men men.. Ah Juan kommer givetvis stanna i Roma!

2011-07-14 @ 19:00:24
Postat av: Anonym

Snygga tröjor!

2011-07-14 @ 19:07:43
Postat av: johan

haha stor skillnad! vi får väl hoppas att nästa säsongs tröjor blir snyggare men jag hade hoppats att vi skulle få dom blåa tröjorna som tredjeställ :(! neej såg nu att vi har kappa loggan nere på sidan, FAN VAD FULT!

2011-07-14 @ 19:26:04
Postat av: caiza

inlägget blir riktigt långt, haha! :D

2011-07-14 @ 20:22:13
URL: http://caizawidin.blogg.se/
Postat av: osito

Mina kommentarer verkar inte komma fram:/

2011-07-14 @ 20:40:29
Postat av: soffie

snygga tröjor,oj vad det händer saker i fotbollsvärlden tur du har koll på det ,kollade du tjejerna igår ,hoppas nu de vinner så de får ett brons:)må bäst

2011-07-14 @ 21:05:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Ja det är stor skillnad din nörd! Haha tur det inte blev dem blåa tröjorna då ;)!



- Osito - Pröva att gå tillbaks och kommentera igen? Bloggen brukar dampa ibland :/!

2011-07-14 @ 21:23:12
Postat av: johan

hahaha men dom var snygga ju hoda! även om viera aldrig har spelat i något lag jag gillat så har han varit en stor spelare och det är väl tråkigt att han slutar men det är väl dags! haha "klar om 48 timmar", inte första gången man hör den! blev angel klar idag förresten?

2011-07-14 @ 22:11:01
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Har jag skrivit att han är klar Johan? Har jag?!

2011-07-14 @ 23:02:56
Postat av: johan

hahaha nej men han skulle ju bli klar idag skrev du igår! :)

2011-07-14 @ 23:25:22
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Och jag skrev att Doni skulle bli klar för en vecka sedan men inte stämmer det för det! Haha jag skriver ju bara vad italiensk press skriver :)!

2011-07-14 @ 23:30:25
Postat av: ansepanse

de nya tröjorna är verkligen fina :)

bamsekramar vännen

2011-07-14 @ 23:30:35
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag gillar tröjorna :D

2011-07-14 @ 23:33:44
Postat av: johan

haha jag vet lilla du, men det kändes rätt säkert att han skulle presenteras idag men eftersom att du skrev att kameni skulle bli klar inom 48 timmar (lovar att han inte blir det!) att det kanske hade uppdaterats något om angel...

2011-07-14 @ 23:44:32
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Lilla du? Tack för den! Haha jo men det har varit ganska tyst om ängeln idag.. Stod att han skulle bli klar imorse men inget har hänt!

2011-07-14 @ 23:51:25
Postat av: johan

ahahah va?! lungt duude! :) som vanligt alltså!

2011-07-15 @ 00:02:25
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Haha vadå va?!

2011-07-15 @ 00:05:36
Postat av: johan

farligt att säga "lilla du" eller? :)

2011-07-15 @ 00:07:15
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Ja det låter så.. FULT! P.S Vi kommer inte få 2006-scudetton :(!

2011-07-15 @ 00:13:02
Postat av: johan

haha jag ska inte säge det igen då hoouuda! haha fan synd! men jag har hört att vi kommer att få 2011/2012-scudetto :)!

2011-07-15 @ 00:25:22
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Dude varför ljuger du? Novara kommer vinna scudetton 2012!

2011-07-15 @ 00:26:49
Postat av: johan

hahaha juste :)! men vi kommer att komma tvåa i alla fall och få spela cl! läste förresten för några dagar sen att morimoto var påväg dit, hur blev det med det?

2011-07-15 @ 00:36:10
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Han blev klar för några dagar sedan!

2011-07-15 @ 00:37:36
Postat av: johan

härligt! han är väl helt okej ändå, har du köpt någon mer?

2011-07-15 @ 00:46:53
Postat av: johan

haha oj dom menade jag såklart

2011-07-15 @ 00:50:29
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - http://www.calciomercato.com/mercato/mercato-701196

2011-07-15 @ 00:52:51
Postat av: Malin

Fin blogg! Jag kanske bara är korkad nu, men spelar du fotboll själv eller är du bara intresserad av det? :DD

2011-07-15 @ 00:55:13
URL: http://maaalins.blogg.se/
Postat av: johan

tack för länken :)! haha mazzarini skönt namn!

2011-07-15 @ 00:59:13
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Luuuuuuuuuuuuugnt duuuuuuuuude!

2011-07-15 @ 00:59:56
Postat av: Amra

Du har hur grym blogg som helst ju :D

2011-07-15 @ 02:04:59
URL: http://roouubiiee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fina tröjor!

2011-07-15 @ 02:10:16
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Folk börjar fatta ditt upplägg nu :D JAg tycker det ser snyggt ut!

2011-07-15 @ 08:44:31
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/
Postat av: mikael

Det vita stället var snyggt! Vucinic är Romas transfersåpa den här sommaren. För Inters del är det Sneijder. Jag har svårt att se honom i Gasperinis uppställning där man troligtvis kommer spela med två yttrar. Vi får se var det landar .... men jag önskar enbart pengar för Sneijder 40M€ och mer är rimligt. Trots allt är han på toppen av sin karriär nu

Vill inte ha nåt byte med Nani + cash även om jag gillar Nani som spelare.



2006 års scudetto tillhör Inter. Det man borde lägga ner energi på är ta ifrån Juventus 94/95, 96/97 och 97/98 liksom de andra nationella titlarna vunna under samma tdisperiod då det slagits fast genom T.A.S (Tribunale Arbitrale dello Sport)att de pågått systematisk doping.

Man blir äcklad över hur Juve försöker flytta fokus och skulden på en död hedersman.



Sista dagen innan 2 veckors semester. Ska bli skön att vila upp sig lite.

Hoppas du får en riktigt skön helg med familj och vänner. Kraam



2011-07-15 @ 08:58:27
URL: http://montani.bloggplatsen.se
Postat av: sara

neeeeej, higuain är vår!!!

2011-07-15 @ 09:26:48
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: YM

what an ugly shirt!!

2011-07-15 @ 10:14:38
Postat av: Fishis

You rules :)

Kram BLOGGFISKEN För dig med passion för fisk :)

2011-07-15 @ 10:23:39
URL: http://bloggfisken.blogg.se/
Postat av: fanny

spelar du fotboll själv eller? :)

2011-07-15 @ 11:13:48
URL: http://fannyee.blogg.se/
Postat av: EKO Lisa

Vad fina matchställen var:)

2011-07-15 @ 12:39:45
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Sandra

Ja men om man hade varit fotbollsproffs i Roma alltså, hade inte varit fel att träna där just nu :P Tröjorna ser najs ut också. Antar att du är nästan övertagg nu när allt är igång? :D I know the feeling! Hihi. Puss

2011-07-15 @ 13:04:16
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: 3mma

Haha dina inlägg! (L) :D

Tröjjorna var ju snygga! :D

2011-07-15 @ 13:29:20
URL: http://gillew.blogg.se/
Postat av: LIENE

Bra skrivet! Faktiskt otroligt hur mycket fakta vi är kunniga att samla på oss:) du kan allt utantill va?

2011-07-15 @ 14:01:06
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: M Anneli A

Trevlig blogg,, snygga "pojkar" =))



Trevlig helg.

Kram ♥

2011-07-15 @ 14:43:43
URL: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Du är bäst!

2011-07-15 @ 14:55:26
Postat av: Ingrid

Lycka till idag gumman! :D kramar

2011-07-15 @ 15:37:04
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Osito

Börjar seriöst att bli mörkrädd!

Zabaleta? Heinze? Det klingar inte bra i mina öron!

2011-07-15 @ 18:19:08
Postat av: DAJE ROMA ;

- Osito - Hahaha! Sabatini är ju Pradés bästa kompis ;)!

2011-07-15 @ 18:22:12
Postat av: johan

kul att det är dags för försäsongen men det hade ju varit bra om vi hade hunnit köpa någon innan vi åker dit! kommer aldrig glömma 13-0 vinsten! självklart kommer kameni i helgen och inte nästa vecka :)! haha kan vi sluta jaga massa 30+? klart att aguero vill spela i serie a men inte i juve!

2011-07-15 @ 18:55:16
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Haha vem glömmer 13-0 vinsten? NOBODY! Haha näe Agüero är inget stort fan av Serie A - Han vill tydligen spela i England eller stanna kvar i Spanien :)!

2011-07-15 @ 18:58:24
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Så kul att försäsongen börjar idag! :D

2011-07-15 @ 19:03:23
URL: http://adaras.se
Postat av: johan

haha! men han borde ju gå i sin kära svärfars forspår och gå till italien, han kan ju inte gå till real och hade han funkat i england verkligen? har hört att det finns ett bra lag i italien som heter roma som han gärna får komma till ;)!

2011-07-15 @ 19:10:52
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Jag hade gärna sett honom i Chelsea! Kan inte tänka mig honom i Roma så han får gärna gå till Novara :)! Haha näe men han kommer säkert hamna i Real Madrid! Tyvärr!

2011-07-15 @ 19:13:05
Postat av: johan

hahaha du och ditt "kan inte tänka mig honom i roma"! men då får det väl bli till novara då! ja känns som det men det är för äckligt om han gör det faktiskt!

2011-07-15 @ 19:17:00
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Amen vafan! Alla platsar INTE i Roma - Och ALLA förtjänar INTE att spela i Roma!

2011-07-15 @ 19:18:16
Postat av: Anonym

haha nej det har du rätt i men aguero skulle säkert vara ordinarie inom något år! om han förtjänar att spela i roma vet jag inte men jag gillar maradona :)

2011-07-15 @ 20:46:39
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Agüero kommer ALDRIG spela i Roma..

2011-07-15 @ 20:57:36
Postat av: Anonym

Finns det något du inte har koll på?

2011-07-15 @ 22:04:16
Postat av: johan

nooo shit! eftersom att curci åker med kan det betyda att han stannar tror du? vafan vill han inte ha simplicio för? riktigt underskattad spelare!

2011-07-15 @ 22:27:59
Postat av: DAJE ROMA ;

Johan - Självklart .. INTE! Bara för att han hänger med grabbarna till Brunico så betyder det INTE att han kommer stanna! Ah tycker fan synd om Simplicio..

2011-07-15 @ 22:35:23
Postat av: johan

nej men okaka är ju inte ens bjuden så det är ju i alla fall nått! jag med, synd att han inte lyckades i en större klubb även om jag tyckte att han gjorde det helt okej!

2011-07-15 @ 22:45:15
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Ja men Okaka kommer inte ens stanna kvar i Roma - och det stod ju för ett tag sedan att Curci är till salu - Men vi får väl avvakta och se! Ja han var helt okej förutom mot Fiorentina, Chievo och Lazio i Coppa Italia - För då var han FANTASTISK!

2011-07-15 @ 22:51:06
Postat av: johan

precis det jag menade, okaka kommer inte ens stanna men curci har fortfarande en chans att visa upp sig, annars hade han inte följt med! ja han var fantastisk kommer aldrig glömma han och tottis show mot lazio, som av någon anledning är en av dom bästa jag sett!

2011-07-15 @ 23:01:19
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Det vet vi inte ;)! Haha ellerhur! Glömmer aldrig när Radu gjorde en "Zidane" på Simplicio! Kommer faktiskt bli lite ledsen om han lämnar oss!

2011-07-15 @ 23:07:02
Postat av: johan

hahaha nej det var grymt! ja jag med men han har ändå inte hunnit växa till någon profil än vilket är tur, men jag kommer sakna hans dans när han gör mål ;)!

2011-07-15 @ 23:17:55
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Haha! Glömmer aldrig Rosellas min när han nätade in sitt första mål i Romatröjan!

2011-07-15 @ 23:28:41
Postat av: johan

haha den har jag nog missat! lust att "förfriska" mitt minne? :)

2011-07-15 @ 23:33:55
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Fan vad kass du är! Vänta så ska jag försöka hitta videon!

2011-07-15 @ 23:35:53
Postat av: johan

tackar :) posta den när du har den!

2011-07-15 @ 23:44:57
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan! Jag kan inte hitta videon :(!

2011-07-15 @ 23:54:01
Postat av: johan

haha ingen fara hoda! beskriv den istället :)

2011-07-16 @ 00:06:23
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Hon blev jävligt överraskad. Typ What-the-fuck-nätade-HAN-in-ett-mål? Haha!

2011-07-16 @ 00:09:03
Postat av: johan

hahahaha hmmm.... frågan är rökte hon samtidigt som hon gjorde den minen eller inte? men jag kan i alla fall föreställa mig den minen! :)

2011-07-16 @ 00:15:17
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Hahahahaha nä hon rökte inte när hon gjorde den minen :)!

2011-07-16 @ 00:16:23
Postat av: Malin

:D<3

vad många som tittar på din blogg !

Den är känd nu va !<3:D

2011-07-16 @ 00:24:48
URL: http://malinelandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker du Menez är snygg?;)

2011-07-16 @ 00:29:42
Postat av: DAJE ROMA ;

- Anonym - Nej han är inte snygg - Han är het :)! Haha!

2011-07-16 @ 00:31:00
Postat av: Daniella

Skönt att höra! :-)

Hur många inlägg brukar du skriva per dag? :)

2011-07-16 @ 00:31:37
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Daniella - Ehm.. Jag uppdaterar samma inlägg flera gånger varje dag?!

2011-07-16 @ 00:33:58
Postat av: johan

oväntat! men hon gjorde det säkert efter! :)

2011-07-16 @ 00:34:56
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Ja men ellerhur! Är det någon som har koll på Rosella så är det DU ;)!

2011-07-16 @ 00:38:38
Postat av: Anonym

du heter inte rosi i efternamn :p

2011-07-16 @ 00:41:13
Postat av: DAJE ROMA ;

- Anonym - Amen jag skämtade fööööööööööööööööörfan!

2011-07-16 @ 00:43:12
Postat av: johan

haha jaa men hon är gift tyvärr :(

2011-07-16 @ 00:48:01
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Men du kan vara hennes secret lover! Hahaha!

2011-07-16 @ 00:48:59
Postat av: DAJE ROMA ;

- P.S Du måste kolla in arenan Palermo vill bygga:



http://www.corrieredellosport.it/foto/calcio/serie_a/palermo/2011/07/15-33070_0/Palermo%2C+ecco+il+progetto+del+nuovo+stadio+da+35mila+posti

2011-07-16 @ 00:50:56
Postat av: johan

haha vem vet, vem vet... ;) haha om den här "du" som du pratar om är jag så måste jag säga att den är snygg men påminner väldigt mycket om stadio franco sensi!

2011-07-16 @ 00:54:18
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Dude! Jag tänkte likadant!



http://www.youtube.com/watch?v=xmCCZcfYhVI&feature=related

2011-07-16 @ 00:56:37
Postat av: johan

ps skönt att vi slipper doni och jag läste också nyss på football italia (läste bara rubriken men ska läsa artikeln nu) att mexes tackade nej till real för milan, äckel!

2011-07-16 @ 00:56:38
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - I know :)! Haha har redan läst den vidriga artikeln!

2011-07-16 @ 00:57:57
Postat av: johan

så lik var den ju inte nu när man jämför men båda ser rätt futuristiska och på något sätt låga ut... den lilla kräftan kan dö!

2011-07-16 @ 01:03:06
Postat av: DAJE ROMA ;

Johan - Men jo? Jättelikt! Bara det att vår är snyggare! Hahahaha! Ja urk för Mexés!

2011-07-16 @ 01:06:41
Postat av: johan

mja fast vår hade ju inte glas på sidan som palermos, men min första tanke var i alla fall att dom var lika, tycker även att denna är lik http://frosunda.wordpress.com/2007/10/17/swedbank-arena/ aiks kanske kommande arena

2011-07-16 @ 01:13:39
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan - Men fan vad alla arenor ska likna varandra då!

2011-07-16 @ 03:13:24
Postat av: osito

Bloggen blir bättre och bättre för varje dag som går. Kung Hoda<3

2011-07-16 @ 04:08:06
Postat av: DAJE ROMA ;

- Osito - Awh din kommentar gjorde min dag.. eller natt kanske man ska säga? Haha! Tack Osito! Du är alltid så himla snäll! Kram!

2011-07-16 @ 04:10:56
Postat av: johan

va ska du sluta dagboken? hur ska jag då få reda på allt som händer min vän :(? förstår att det är jobbigt för dig att skriva alla inlägg så vill inte "kräva" att du ska fortsätta, men vi är nog många som vill fortsätta läsa dina grymma texter :)!

2011-07-16 @ 05:14:53
Postat av: Ingrid

åh gumman då! kan tänka mej att det är svårt när det händer så mycket och går så mycket rykten hela tiden! Hoppas på nya inlägg snart iallafall även om dagboken stängs! :) Kram på dej!

2011-07-16 @ 09:28:21
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: ansepanse

du får inte sluta vännen :( jag gillar dig verkligen, jag gillar dig hör du

♥♥♥

bamsigaste kramarna till dig vännen

2011-07-16 @ 10:42:27
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Jacob G

tråkigt att du inte fortsätter, förstår dig dock.

något jag inte förstår är din koll, shit alltså...

2011-07-16 @ 11:23:27
Postat av: Sandra

Du är grym! Ser med spänning fram emot nästa inlägg, keep up the good work. Puss

2011-07-16 @ 12:48:37
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: danten89

Vart gömmer du dagboksnyckeln då?=)

2011-07-16 @ 13:28:54
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack själv! Du har gjort ett otroligt bra jobb :)

2011-07-16 @ 13:36:12
Postat av: Anonym

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ :(

2011-07-16 @ 14:05:25
Postat av: Gustaf

Neeeeej du får inte sluta :( Men visst jag förstår om det är jobbigt med alla rykten och sånt... Tack för dagboken ändå, den har givit extremt mycket information! :)



KRAM! :)

2011-07-16 @ 14:38:22
Postat av: ASR

Sluta inte :(

2011-07-16 @ 15:05:14
Postat av: 3mma

Nej vad tråkigt att den stängs :( Den har vart riktigt bra att läsa så att du vet! :D

2011-07-16 @ 15:24:11
URL: http://gillew.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kommer förlora många läsare nu..

2011-07-16 @ 16:20:43
Postat av: Karolina

Bra blogg :)

2011-07-16 @ 16:49:43
URL: http://jagalskarmittlagaik.blogg.se/
Postat av: johan

det kommer hon inte alls det, hoda har varit skitduktig som har orkat skriva varje dag i 15 dagar och förtjänar beröm för allt jobb, och jag tror inte någon skyller på henne för det!

2011-07-16 @ 17:01:19
Postat av: M

Kommer sakna din calciomercato dagbok :(

2011-07-16 @ 22:14:04
Postat av: EKO Lisa

all good things comes to en end<3

2011-07-16 @ 22:44:04
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Anonym

Varför kommer hon förlora många läsare?

2011-07-16 @ 23:20:48
Postat av: osito

Kommer att sakna Calciomercato-dagboken men har förståelse för att du lägger den åt sidan(!). Bloggen blir bara bättre och bättre, det förvånar mig att det inte är fler som verkar läsa bloggen trots att antalet läsare har ökat. I'm lovin' it!



http://www.svenskafans.com/varlden/mexiko/Mexikanska-notiserCarlos-Fierro-till-Arsenal-409059.aspx



http://www.svenskafans.com/varlden/mexiko/Mexikanska-notiserChivas-tar-emot-Real-Madrid-409261.aspx



P.S. Du har mail:)

2011-07-17 @ 01:25:39
Postat av: november - den annorlunda saken

hur gammal e du? :o du sa det förut men jag har glömt :o

2011-07-17 @ 10:50:40
URL: http://blatteunge.devote.se

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback