Amerikanisera mera?

Unicredit hade igår ett åtta timmars långt möte med amerikanerna som kopplats
samman med den gulröda klubben. Ingenting har avslöjats än men Rosella berättar
att framtiden ser mycket ljus ut. Framtiden ligger dock inte i Rosellas händer utan i
60-åriga Ricchard Di Bendetto som satt på läktaren när Vucinic frälste Roma mot
Inter i slutminuterna. Hur affären slutar får vi reda på de kommande dagarna.




Bytte ut Rockys huvud mot Tottis.. kanske lika bra?!

Roma spelar i alla fall imorgon kväll mot Juventus på Stadio Olimpico di Torino. Det blev oavgjort senaste gången lagen möttes i Serie A men lagen har inte mötts i Coppa Italia sedan 2006. Roma vann då första omgången på bortaplan och den gamla damen tog revansch på Stadio Olimpico. Lär bli intressant att få se vem av Del Neri och Ranieri som tar sig vidare till semifinal men även vilket lag som kommer ta ledningen! Del Piero tror inte på en gulröd vinst men han har haft fel flera gånger tidigare.

Även om Roma är Roma (det vill säga -allt kan hända) så tror jag inte att den randiga klubben från Turin kommer stoppa Romas segertåg. Juventus som kommer börja med Krasic på bänken har enbart kammat hem fem poäng de fem senaste matcherna - och Roma har faktiskt kammat hem dubbelt så mycket (13 för att vara korrekt). Kollar vi i tabellen märker vi även att Roma ligger före tjuventus och hur underbart är inte det?

Förutom Adriano så är det Borriello som är ett frågetcken inför morgondagens match, men Ranieri berättade i dagens koferens att han -antigen ikväll eller imorgon förmiddag- kommer att besluta om 22:an kommer få spela i Coppa Italias kvartsfinal. Pizarro är fortfarande inte 100% frisk men han är tillbaks i början av februari!



Juventus uttagna trupp:
Motta, Chiellini, Felipe Melo, Sissoko, Grosso, Marchisio, Iaquinta, Del Piero, Amauri, Manninger, Aquilani, Bonucci, Grygera, Pepe, Martinez, Krasic, Storari, Costantino, Libertazzi och Sorensen.

Romas uttagna trupp:
Julio Sergio, Borriello, Brighi, G.Burdisso, N. Burdisso, Cassetti, Castellini, De Rossi, Doni, Greco, Juan, Lobont, Ménez, Mexés, Perrotta, Riise, Rosi, Simplicio, Taddei och Vucinic.

Troliga startelvor: Juventus: Storari, Grygera, Bonucci, Chiellini, Grosso, Martinez, Melo, Aquilani, Pepe, Iaquinta, Del Piero. Roma: Julio Sergio, Cassetti, Mexes, Burdisso, Riise, Taddei, De Rossi, Simplicio, Perrotta, Menez, Vucinic.



Kommentarer
Postat av: Osito

Vad tycker fröken om ett eventuellt Amerikanskt uppköp av amoR?

2011-01-26 @ 22:40:42
Postat av: DAJE ROMA ;

- jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka.. visst har jag sett fram emot nya köpare men amerikaner.. alltså näe jag vet inte vad jag ska tycka! men i nuläget behöver vi dem, så det är väl bara att gilla läget antar jag?!

2011-01-26 @ 22:42:57
Postat av: Anonym

var är totti då?

2011-01-26 @ 23:03:04
Postat av: DAJE ROMA ;

- TOTTI ÄR FORTFARANDE AVSTÄNGD!

2011-01-26 @ 23:06:10
Postat av: Anonym

varför är han avstängd? :S

2011-01-26 @ 23:10:20
Postat av: DAJE ROMA ;

- thats why: http://www.youtube.com/watch?v=Yp1EPvZi1S0

2011-01-26 @ 23:14:40
Postat av: johan

är det di bendetto som ska "äga" klubben? dom köper ju genom nesv som har flera delägare. får man verkligen äga flera europeiska fotbollslag?

2011-01-26 @ 23:24:53
Postat av: DAJE ROMA ;

- det är ju han som är "ledaren" så det beror ju såklart på honom om roma blir amerikanskt.. fast inte helt för unicredit vill äga en fjärdedel av klubbens aktier!

2011-01-26 @ 23:31:21
Postat av: johan

okej dom verkar ha gjort ett bra jobb med liverpool iallafall, betalat alla skulder köpt in en del spelare, fast inte köpa sönder som city, jag tror det kan bli bra

2011-01-26 @ 23:36:35
Postat av: DAJE ROMA ;

- ja.. och senast jag kolla så låg romas skulder på 346 miljoner euro så di bendetto kan vara bra för oss! men vi får väl se hur detta slutar.. deadlinen är den 31 januari fast enligt många italienska källor kommer allting avslöjas innan helgen!

2011-01-26 @ 23:39:02
Postat av: johan

glömde säga att dom vill ha antingen guardiola eller ancelotti som tränare, hatar guardiola! enligt wikipedia är det någon av john w. henry och thomas c. werener som är "ledaren"

2011-01-26 @ 23:43:18
Postat av: johan

som jag har fattat det så är mycket av skulderna familjen Sensis som dom har skrivit över på Roma, om jag inte har fel? läste någon artikel om det igår kan länka om du vill. okej blir intressant att se hur det blir hellre nesv än angelucci eller vad han heter och olje skejken iallafall!

2011-01-26 @ 23:47:52
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha guardiola kan vi drömma om.. det kommer aldrig ske så honom kan vi stryka direkt! han förlängde ju sitt kontrakt med barcelona för ett tag sedan.. haha varför hatar du honom? ancelotti.. ja det har vi ju diskuterat tidigare så det gäller bara att avvakta och se! wikipedia brukar alltid skriva fel.. enligt alla italienska sidor jag varit inne på har de skrivit att bendetto är "ledaren"!



- hmm, hur menar du nu? ja men hellre bendetto än angelucci!

2011-01-26 @ 23:50:52
Postat av: johan

läste att deras dröm var att anställa guardiola eller ancelotti som tränare nu i sommar, men skönt att det inte blir så visste inte att han förlängde sitt kontrakt orkade inte följa det hela. hejade på barca (och roma) innan han blev a-lags tränare egentligen har jag nog inget personligt emot honom men blev alldeles för mycket med alla medgångssupportrar osv. sålde ronaldinho m.m. han är väl egentligen en rätt bra tränare men gillar inte hela katalanska grejen med barca, egentligen är det väl barca jag ska rikta mitt hat emot... John W. Henry - Principal Owner

Thomas C. Werner - Chairman så står det om dom två på wikipedia under rubriken partners, om di bendetto står det inget speciellt.

2011-01-26 @ 23:58:12
Postat av: DAJE ROMA ;

- äh det är alltid massa skitsnack.. det var samma sak med angelini.. han ville ju köpa messi till roma.. och sedan drog han ju sig ur. riktigt sorgligt, för han verkade den bästa kandidaten! nu snackas det ju om kappa.. att man vill avsluta kontraktet som håller på till 2017. det är alltid så med roma, massa rykten hit och dit. haha okej.. happ, googlade honom precis och fick läsa "Thomas R. DiBenedetto, President of Boston International Group! http://people.forbes.com/profile/thomas-r-dibenedetto/2840

2011-01-27 @ 00:06:07
Postat av: johan

mm se bara på alla rykten i vinter att mexes, vucinic och självaste totti ska lämna, rykten som det ligger kanske 5% sanning i, man blir bara besviken när dom inte stämmer (inte rykten om att spelare ska lämna såklart) men det är alltid kul att följa ryktena. okej då hade jag fel då.. vore kul om vi fick någon ny ägare iallafall så vi kan köpa spelare i sommar speciellt på högerbacksplatsen

2011-01-27 @ 00:18:30
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahaha ellerhur.. och kolla vad man får läsa nu .. chelsea vill ha de rossi.. som om det kommer hända! haha minns du förresten http://www.forzaroma.info/images/stories/maglia%20de%20rossi%20inter.jpg får mig alltid ett gott skratt när jag tänker på det! ja det och en bättre bänk tack! host loria .. host castellini!

2011-01-27 @ 00:24:45
Postat av: Chelsea bloggen

Jag tror att det blir vinst för er ! Juve har tappat glöden helt och hållet. Del Neri vet inte vad han gör. Behöver han anfall så byter han ut en anfallare mot en annan, hallå? man kan faktiskt ta ut en back eller något. Nästan som att han inte förstår sånt :P

2011-01-27 @ 00:25:14
URL: http://chelsea-prideofengland.blogspot.com
Postat av: DAJE ROMA ;

- jag är faktiskt ganska säker på en vinst imorgon men håll alla tummar och tår för oss ändå! haha del neri kommer fan få sparken när säsongen är över! JUVE MERDA!

2011-01-27 @ 00:27:17
Postat av: johan

haha shit va trött man blir! soft att vara journalist sitta och hitta på lite rykten hur lätt som helst ju! länken verkar inte funka...

2011-01-27 @ 00:27:44
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahaha världens softaste jobb du! funderar på att göra samma sak här i bloggen.. hahaha not! hmm, nu då? http://dajeroma.blogg.se/images/2011/maglia-de-rossi-inter_129367844.jpg

2011-01-27 @ 00:30:24
Postat av: johan

haha låter bra! hahhaha kan inte alla ge upp de rossi kommer inte lämna, loria och castellini är riktigt dåliga men var främst cassetti jag tänkte på

2011-01-27 @ 00:39:45
Postat av: DAJE ROMA ;

- jag vet att du tänkte på honom.. men han funkar ibland.. hade dock inte tackat nej till ett nytt derbymål! haha!

2011-01-27 @ 00:44:56
Postat av: johan

jovisst gör han det vilka var det han gjorde mål mot i typ sista minuten förra säsongen? va ett nickmål har jag för mig, men han kan vara väldigt ostabil som när han missade bollen mot tjuve förra säsongen och diego gjorde mål såg matchen på plats och kommer aldrig förlåta han för det!

2011-01-27 @ 00:47:48
Postat av: DAJE ROMA ;

- det var väl inte i slutminuterna han nickade in ett mål? hahaha stackare.. vet hur det känns att se roma förlora när man är där.. säger bara 11.04.2009!

2011-01-27 @ 00:52:44
Postat av: DAJE ROMA ;

- det var i 27:e minuten han gjorde mål: http://www.youtube.com/watch?v=Ewu9XFjIwJY

2011-01-27 @ 00:55:03
Postat av: johan

har för mig att han gjorde det men behöver inte vara så.. det är hemskt men stämningen på olimpico är magisk och är värd resan hur som helst, haha neej va du där fyfan, men mäktigt att vara på ett derby ändå!

2011-01-27 @ 00:59:09
Postat av: johan

hahaaha carlo zampa, tror inte det var det målet har för mig att det var avgörande och på hörna kanske inte var nickmål... kan ha fel

2011-01-27 @ 01:02:10
Postat av: DAJE ROMA ;

- ja det håller jag med om.. magi är bara förnamnet min vän! haha ja :( fyfan började böla men fick min revansch när jag åkte med min vän och skrek LAZIO MERDA FORZA ROMA i lazio store! hahaha!

2011-01-27 @ 01:02:24
Postat av: DAJE ROMA ;

- cassetti gjorde ju bara två mål förra säsongen.. måste vara någon annan du syftar på?!

2011-01-27 @ 01:06:50
Postat av: johan

hahaha hur slutade det?!?! är säker på att det var cassetti och förra säsongen men kan ha fel i allt annat kanske blandade ihop det med riises mål mot tjuve som var i slutminuterna och avgörande men tror inte att jag gör det... lite förvirrad va säker på att han gjorde ett avgörande mål!

2011-01-27 @ 01:10:44
Postat av: DAJE ROMA ;

- det slutade med att hon kallade mig hora.. jag kallade henne hora.. ja det blev en hel del vassa ord! sprang dock snabbare än snabbast när hon skulle kalla på hela sin släkt.. hahahaha! ja men det måste vara riise! han nickade in ett mål mot tjuventus i tilläggsminuterna!

2011-01-27 @ 01:16:15
Postat av: johan

hahhahaha fyfan kan tänka mig det! hahahah sluta riises mål var väl ett skott? känns som att jag byggt upp ett pararellt universum i mitt huvud just nu där cassetti har gjort mål i slutminuterna förra säsongen och riises mål var ett skott är fan säker på det!

2011-01-27 @ 01:22:04
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHAHAHA vafan johan! ser det här ut som ett skott? http://www.youtube.com/watch?v=9maOM3TRMPI

2011-01-27 @ 01:23:32
Postat av: johan

hahaha va sjukt va verkligen säker på att han sköt en bit utanför straffområdet på vänsterkanten, men nu när jag såg det kom jag på hur det var! men vi får väl hoppas på att han gör det i morgon istället! tråkigt att matchen inte visas på tv bara...

2011-01-27 @ 01:31:10
Postat av: johan

haha tycker totti gjorde rätt och borde fan belönas, haha vi får hoppas på att han gör det

2011-01-27 @ 02:00:14
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahahahaha ellerhur jag håller med!

2011-01-27 @ 02:03:01
Postat av: Sandra

Men det är väl klart du hörde "Forza Roma". Mina tummar har dem, det vet du!!! :) Go go go!! Vore dumt att hoppa av segertåget nu ju..

2011-01-27 @ 09:12:07
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Ingrid

jag vill också vara sådär rik att jag kan vara delägare överallt haha!

2011-01-27 @ 09:52:49
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: emma

fin blogg :D

2011-01-27 @ 12:23:07
URL: http://emmiu.blogg.se/
Postat av: filly

Vad ovanligt med en fotbolls-blogg!!!

fett najs idé!

2011-01-27 @ 14:03:31
URL: http://fillysnopp.blogg.se/
Postat av: Sara

Älska Boston! :D

2011-01-27 @ 14:48:21
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: juventina

ja dte ska bli intressant detta... ;) FAN om vi förlorar..

2011-01-27 @ 18:01:44
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- ni kommer förlora josse, ikväll är vi ovänner!

2011-01-27 @ 18:02:59
Postat av: Osito

Riise och Vucinic sänker Den gamla damen ikväll;)

2011-01-27 @ 18:36:02
Postat av: juventina

med krasic på bänken ser det mörkt ut, som de senaste matcherna.. Men känner att ikväll är det nåt speciellt!!

2011-01-27 @ 18:37:17
URL: http://josselita.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback