VIKTIGA POÄNG STÅR PÅ SPEL!

Kommer Roma kamma hem tre poäng på Giuseppe Meazza eller kommer Inters nya stjärna Giampaoli Pazzini att skapa nya rubriker?

Frågar man den forna Milantränaren Leonardo som gjort succé i sin nya klubb, Inter, är tre poäng inte svåra att kamma hem. Men det kan bli hans första förlust på hemmaplan om Roma får sin vilja igenom.

Ranieris trupp åker till Milano utan avstängda Mexés och sjuka Totti och Leonardo får klara sig utan avstängda Chivu men även skadade Stankovic.

Inter som låg risigt till i början av säsongen ligger före Roma i tabellen och har dessutom flera nya spelare från vinters transfermarknad. Den största värvningen var utan tvekan Sampdorias Pazzini som redan hunnit näta tre mål på två matcher.

Han är inte enbart källan till oron i min mage utan han är även killen som skall se till att matchen slutar med en vinst åt Milanoklubben. Eftersom det blev vinst för Roma i det senaste mötet på Olimpico är det revansch som står på Inters meny på söndagen.

Roma som kammade hem ett poäng mot Brescia i onsdags fruktar dock inte rivalerna utan de är ganska säkra på att domaren Tagliavento kommer blåsa av matchen med en vinst åt den gulröda klubben som bekräftat att deras framtid är amerikansk.

Förutom ägarbyte och debatter om tränarbyte är det Adriano som står för veckans snackis. Brasilinaren vill nämligen återvända till sitt hemland -men inte för att byta klubb utan för fira sin födelsedag (17/2) tillsammans med sina vänner i Brasilien.

Hade mitt efternamn varit Sensi hade jag skickat honom direkt men Romas schema denna månad är ingen dans på rosor, så jag tror inte att hans önskan kommer slå in!

Trots att han fortfarande inte återhämtat sig finns han, precis som saknade Pizarro, med i truppen mot Shakhtar Donetsk dagen innan sin födelsedag (16/2). 

De dåliga nyheterna är ju givetvis att Francesco Totti missar matchen pågrund av feber men Inter jublar förstås åt beskedet! Speciellt Materazzi som berättar att det kommer vara enklare för Inter att vinna över Roma utan il capitano. 

Jag vet inte om Materazzi glömt bort Vucinic mål i tilläggsminuterna för några månader sedan men det kommer bli ett sant nöje att se Ménez och Vucinic sammarbeta tillsammans mitt framför italienaren som Zidane skallade i VM 2006.

Gör er beredda på krig för Roma kommer inte åka från Milano utan tre poäng!

- MILANO CITTÁ DI MERDA!

Romas uttagna trupp (lägg märke till Loria som är med): Julio Sergio, Borriello, Brighi, G. Burdisso, N. Burdisso, Cassetti, Castellini, De Rossi, Doni, Greco, Juan, Lobont, Loria, Menez, Perrotta, Riise, Rosi, Simplicio, Taddei och Vucinic.

Inters uttagna trupp: Julio Cesar, Castellazzi, Paolo Orlandoni, Cordoba, Zanetti, Maicon, Ranocchia, Materazzi, Nagatomo, Natalino, T. Motta, Sneijder, Kharja, Cambiasso, Obi, Coutinho, Pazzini, Eto'o, Milito, Pandev.

Troliga startelvor: Inter: Julio Cesar, Maicon, Ranocchia, Materazzi, Zanetti, Thiago Motta, Cambiasso, Kharja, Sneijder, Etòo, Pazzini. Roma: Julio Sergio, Cassetti, Juan, N. Burdisso, Riise, Perrotta, De Rossi, Simplicio, Menez, Borriello, Vucinic.

Inter- Roma visas på TV4 Sport 20:45 på söndag (6/2).

P.S Det är officiellt att Bologna- Roma kommer att spelas den 23 februari 18:30.

Kommentarer
Postat av: sheyda

Va duktig du är.. min killekompis blev väldigt imponerad =) sen skadar de inte heller att de är en snygg tjej som skriver ;)

2011-02-05 @ 13:57:13
URL: http://sheydas.webblogg.se/
Postat av: danten89

Verkar bli en spännande match, även om jag inte är så insatt ;)

Blir väl bra för er om inte Totti är med?

2011-02-05 @ 14:32:43
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: johan

hahaha adriano är för skön! blir en svår match men vi brukar vara bra mot topplagen, haha varför stryker du alltid under loria? är du chockad!? har du hört att bale drogba och stekelenburg eller vad han heter ryktas komma till oss? artikeln va på italienska så förstog inte mycket, men vore kul med bale iallafall, även om det bara är rykten och det kanske är 5% chans att det händer

2011-02-05 @ 14:32:57
Postat av: DAJE ROMA ;

- danten89 - nej, det är inte alls bra?! vill alltid ha med totti men vi kan klara oss utan honom.



- johan - haha adriano är dum i huvudet! haha för att jag älskar honom och för att det går folk på nerverna -och jag älskar att gå folk på nerverna! haha! ja lika chockad som dig! läste också att amerikanerna vill ha stekelenburg, bale och drogba -men de snackar för mycket.. hade jag skrivit vartenda namn som nämnts hade jag nog behövt minst ett dygn! haha precis!

2011-02-05 @ 14:39:09
Postat av: johan

det är ju det som är det roliga med honom! hahaha du hatar ju han nu! dom borde ju plocka in någon stor spelare i början för att visa att dom är seriösa osv, bara dom inte köper sönder är jag nöjd!

2011-02-05 @ 14:43:46
Postat av: DAJE ROMA ;

- juste! jag skulle hata honom bara för att du skulle börja älska cassetti! hahaha! ja det räcker väl egentligen med att de drömmer om guardiola.. qatar vill ju också ha honom! det skrivs ju idag att de erbjuder honom 20 miljoner euro per år!

2011-02-05 @ 14:46:36
Postat av: johan

precis, beställt hem en cassetti tröja nu så hoppas att du håller din del! haha hatar guardiola så oskön tränare får gärna gå till qatar, hur var han när han spelade i roma förresten? gillar fansen han? var lite innan min tid

2011-02-05 @ 14:49:29
Postat av: Amra

Jag är redoooooooo som fan. Det kommer bli en bra match, längtar tills jag kan skriva i min blogg; "ROMAAA MERDAAAAAAAAA!". Hehe :D

2011-02-05 @ 14:52:34
URL: http://amrafosho.blogg.se/
Postat av: Sandra

åh på söndag, då kanske till och med jag kan titta :) lite fotboll istället för alla mina serier haha.

2011-02-05 @ 14:53:36
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Kalle

du skulle ju bli journalist!?

2011-02-05 @ 14:55:24
URL: http://kallenilsson.com
Postat av: DAJE ROMA ;

- JOHAN - haha underbart! haha har i alla fall inte hört något dåligt om honom .. men googlade och fick upp: 2001-2003 spelade Guardiola i italienska Serie A för Brescia och AS Roma. Katalanen hade det kämpigt och var bland annat avstängd i 4 månader sedan han testat positivt för Nandrolon. 2007 blev Guardiola dock friad från de anklagelser som lett till avstängningen!



- AMRA - BITE ME! Det ska stå.. INTER MERDA!



- KALLE - Hahaha, nej jag är för kass för det!

2011-02-05 @ 14:56:36
Postat av: johan

haha nej det har jag inte men funderat länge på en vucinic tröja men vet inte om det är värt det.. okej han spelade ju bara några matcher i roma som jag förstått det så han borde ju inte gjort något större "avtryck"

2011-02-05 @ 14:57:54
Postat av: DAJE ROMA ;

- amen vafan! haha ja vucinic hade varit najs! ja han gjorde ju heller inga mål så han fick återvända till brescia!

2011-02-05 @ 14:59:35
Postat av: johan

om det hade! han spelade ju bara 4 matcher så det kanske inte är konstigt att han inte gjorde några mål han var väll mittfältare? vad har hänt med milito förresten, petad?

2011-02-05 @ 15:05:51
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha precis! yupp mittfältare! milito börjar på bänken!

2011-02-05 @ 15:10:20
Postat av: Kalle

NEJ! Du är bra! Skicka in till en del tidningar.. klart som VILL ha in tjejer på sporten. Du har extra god chans då du är både bra och tjej!

2011-02-05 @ 15:11:22
URL: http://kallenilsson.com
Postat av: DAJE ROMA ;

- kalle - haha snäll du är, men nä tror inte jag är tillräckligt bra för att skriva i en tidning! men tack ändå!

2011-02-05 @ 15:13:33
Postat av: Ingrid

wohoo lycka till :D viktiga matcher spelas imorgon ;)

2011-02-05 @ 15:20:42
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: anna

får hoppas matchen går som den ska då! jag är svinnervös inför en match imorgon, men jag är ju mer för premiere league ;)

2011-02-05 @ 16:00:29
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- anna - låt mig gissa, chelsea- liverpool?

2011-02-05 @ 16:09:12
Postat av: anna

haha japp. är ju ett stort liverpool-fan och nu känns det extra viktigt att vinna den där matchen med tanke på vad som hänt i veckan.

2011-02-05 @ 16:12:31
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha ska också se matchen, tror faktiskt chelsea vinner men jag hoppas dalglish visar sin gamla spelare att han valt fel klubb! hatar torres!

2011-02-05 @ 16:14:20
Postat av: anna

torres är min absoluta favoritspelare så det känns lite konstigt nu. fast kommer fortsätta heja på honom i landslaget iaf. jag tror absolut chelsea vinner men man vet aldrig. liverpool har vart bättre nu så vi får väl se :)

2011-02-05 @ 16:26:27
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- ja med tanke på allt han sagt om sin gamla klubb så förstår jag att det känns konstigt. har aldrig gillat den spanjoren och blev arg när chelsea köpte honom eftersom jag ändå följt dem ett bra tag, men vi får se imorgon!

2011-02-05 @ 16:45:52
Postat av: Robin

Jag måste bara fråga. Vilket är ditt favorit fotbolls spel? både manager och så vanliga fotbolls spel. Typ Fifa, Pro Evolution Soccer 2011 osv =)



Ha en fin dag madam!

2011-02-05 @ 16:54:22
URL: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha spelade pro evolutin soccer innan.. men bara för att totti var med på framsidan! haha är egentligen inget stort fan av fotbollsspel.. (kan spela fifa ibland även om jag suger) utan jag är mer för cod och dead or alive! detsamma robin!

2011-02-05 @ 19:30:53
Postat av: Claraara

oj, du gilla romaxD :D

2011-02-05 @ 19:55:54
URL: http://byclaraa.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- oj det menar du inte!

2011-02-05 @ 20:03:14
Postat av: juventina

kolla mitt blogginlägg nu så ser du hur lycklig jag är nu!

2011-02-05 @ 21:58:59
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- juventina - hahaHAHAHA jag kollar också på matchen! ACQUAFRESCA DUDE!

2011-02-05 @ 22:03:11
Postat av: juventina

SÅG DU HUR NÄRA MÅL DET VAR!!!

2011-02-05 @ 22:07:26
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- DEL PIERO VILL VERKLIGEN NÄTA IKVÄLL ALLTSÅ!

2011-02-05 @ 22:14:32
Postat av: juventina

HAN SKA GÖRA DET IKVÄLL OM DET ÄR DET SISTA HAN GÖR!!!

2011-02-05 @ 22:16:31
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- OCH MATRI GÖR DET IGEN! 2-1!

2011-02-05 @ 22:20:45
Postat av: juventina

KOLLA DÄÄÄR!!! SÅG DU? :D :D

2011-02-05 @ 22:21:30
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHA JA! CHIELLINI TILL MATRI SOM SÄNKER SITT GAMLA LAG!

2011-02-05 @ 22:23:04
Postat av: juventina

FYY FAAN VAD GLAD JAG ÄR NU!! LUCA TOOONI!!!!!!!!

2011-02-05 @ 22:30:43
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- MHM.. JÄVLA BÖGDOMARE SOM DÖMER BORT CAGLIARIS ANDRA MÅL!

2011-02-05 @ 22:32:49
Postat av: juventina

Jävligt rättvist ;)

2011-02-05 @ 22:34:03
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- NI FÖRTJÄNAR INTE VINSTEN JOSSE!

2011-02-05 @ 22:36:01
Postat av: juventina

SURA INTE NU!! DET SKULLE STÅTT 2-3 OM HAN HADE DÖMT MÅL.. ALLTSÅ SEGER ÄNDÅ!!

2011-02-05 @ 22:39:51
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- NÄE FÖR DÅ HADE DE HAFT BÄTTRE SJÄLVFÖRTROENDE OCH KVITTERAT 3-3!

2011-02-05 @ 22:41:09
Postat av: Osito

Älskar bloggen my dear:)

Jag säger som pappa min "Jag tycker inte om Juventus!". Min pappa har bra smak och imorgon så vinner vi! Hoda, vågar man tippa på vad matchen slutar?

2011-02-06 @ 04:02:14
Postat av: DAJE ROMA ;

- awh tack så mycket my dear! haha jag diggar din pappa! well.. det enda vi kan hoppas på är att gud är på vår sida för jag vågar inte tippa på ett resultat!

2011-02-06 @ 04:09:26
Postat av: Osito

Haha, eller hur, man vågar inte tippa! Knappt så att man vågar kolla;) Btw, tror du att det blir nya ägare?

2011-02-06 @ 04:13:27
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha det kommer bli nya ägare, framtiden är som sagt amerikansk!

2011-02-06 @ 04:15:08

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback