De Rossi uno di noi!

Efter det långa landslagsuppehållet är det nu dags att blåsa igång omgång 31 av Serie A. Först ut är Brescia- Bologna men matchen som alla ser fram emot är derby della madonnina. Kommer Milan förlora förstaplatsen till Inter eller kommer Pato tystna publiken? Vi undrar allihop samma sak så därför kommer vi allihop att sitta bänkade framför tv:n 20:45 (TV4 Sport) för att se matchen mellan liv och död. Jag håller dock fast vid mina ord; scudettokampen avgörs inte ikväll, det gör den inte på San Siro. Det är fortfarande åtta omgångar kvar så allt kan hända efter denna kväll.

En annan match som vi kommer sitta bänkade framför är Roma- Juventus. Roma som enbart förlorat EN match på hemmaplan tar emot Del Neris skakiga trupp på Stadio Olimpico på söndagskvällen och även om Cassetti är tillbaks i truppen så är det inte säkert att han kommer att få spela. Men han är inte ensam för Julio Sergio saknas fortfarande i truppen. Romas favoritmålvakt berättar dock att foten känns bättre så vi kan, om allt går bra, räkna med honom nästa vecka mot Udinese. Hos Juventus är det Del Piero och Chiellini som saknas men det är Matri som gör oss nervösare än någonsin.

Den 26-åriga killen som är tre centimeter längre än Francesco Totti har nätat in 16 mål den här säsongen och jag hade gärna velat ha Loria i truppen för att göra den gamla damens skadelista ännu längre men det är bara att hoppas på att Doni har på sig sina favorithandskar imorgon! Fast förutom calciomercaton som blir längre för varje dag som går (Ménez till Real Madrid?) så har Sabatini och Baldini kopplats ihop med Di Benedetto som bara är några veckor ifrån att amerikaniskera Roma.

Nu är det dock varken Di Benedetto eller calciomercaton som vi ska fokusera oss på utan gör som alla andra romanisti och ta på dig din Daniele De rossi tröja imorgon! Ta på dig den för att heja på Roma, för att heja på honom, för att heja på Daniele De rossi - Romas il futuro capitano. Ta på dig den för att visa honom ditt stöd, för att visa honom att du älskar honom för han får inte lämna AS Roma, han får inte lämna oss, han får inte lämna den eviga staden! FORZA ROMA! FORZA DANIELE DE ROSSI!



Troliga startelvor: ROMA: Doni; Burdisso, Mexes, Juan, Riise; Pizarro, De Rossi; Taddei, Perrotta, Vucinic; Totti. JUVENTUS: Buffon; Motta, Bonucci, Barzagli, Grosso; Krasic, Melo, Aquilani, Marchisio; Matri, Toni.

Montellas trupp:
Lobont, Castellini, Juan, Mexés, Pizarro, Vucinic, Totti, Taddei, De rossi, Riise, Perrotta, Borriello, Greco, N.Burdisso, Simplicio, Doni, Brighi, Pena, Cassetti, Rosi och Ménez. Del Neris trupp: Buffon, Motta, Melo, Grosso, Salihamidzic, Marchisio, Manninger, Aquilani, Barzagli, Bonucci, Toni, Grygera, Pepe, Krasic, Storari, Matri, Giandonato, Libertazzi, Camilleri och Sorensen.

MATCHEN VISAS 20:45 PÅ TV4 SPORT IMORGON DEN 3:E APRIL! DAJE ROMA!


Kommentarer
Postat av: Em

Åh! Tuff blogg, fler fotbollsbrudar till folket!

Puss!

2011-04-02 @ 18:10:48
URL: http://snikas.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Hej du

Trodde jag kommit fel, men så så såg jag kommit rätt

Jaså ny head, roligt o förnya sig

Blev kalas

kram

2011-04-02 @ 18:39:13
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Anonym

Gillar din blogg skarpt! Hejar inte på roma men du är grym! Fortsätt med det du gör! puss en trogen läsare

2011-04-02 @ 18:40:22
Postat av: Linnea :>

skoj när uppehållen är slut :)

2011-04-02 @ 18:57:47
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

forza inter ;)

2011-04-02 @ 19:20:06
Postat av: Matilda&Michaela

cool design ,

hade gärna viljat åka till Amerika ! :)

2011-04-02 @ 19:47:33
URL: http://thesson.blogg.se/
Postat av: Jennie

håller tummarna för vinst då :)

2011-04-02 @ 20:06:04
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Markus

Vem tror du vinner ikväll Hoda?

2011-04-02 @ 20:20:29
Postat av: ansepanse

då får vi hoppas att han inte lämnar Roma :) vi har inte Tv4 sport annars hade jag gärna tittat på matchen

kramar

2011-04-02 @ 20:25:15
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Annika

Kommer att hålla tummarna så det värker!

2011-04-02 @ 20:25:21
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Ingrid

här kommer vi nog kolla på matchen ikväll! fast jag känner egentligen inte för mer fotboll idag :P lycka till imorgon babe, hoppas det går bättre för er än för oss idag! Kramar!

2011-04-02 @ 20:30:07
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Jag tror faktiskt det blir oavgjort mellan Milan och Inter men vi får se!

2011-04-02 @ 20:30:22
Postat av: 3mma

neej! Jag har inte tv 4 sport! :o Fan vad dåligt. Jag som inte har något att göra ikväll och nu när jag läste tänkte jag att jag kunde kolla men inte :o

2011-04-02 @ 20:33:18
URL: http://gillew.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Du kan annars streama matchen här: http://rojadirecta.es/

2011-04-02 @ 20:36:42
Postat av: Dessi!

Hoppas du har en super kväll! =)

2011-04-02 @ 21:15:45
URL: http://dezirees.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

snygg blogg :D

2011-04-02 @ 21:19:13
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: M

Milan vinner ikväll gumman!

2011-04-02 @ 21:35:48
Postat av: N.A

- DET SMÄLL REDAN VID FÖRSTA MINUTEN AV PATO!! JAAAAAAAAAAAAAA!!!

2011-04-02 @ 21:36:18
URL: http://theunwriitten.blogg.se/
Postat av: Sandra

Spännande!! Jag håller tummarna på att du får gå med samma fåniga vinstleende efter matchen som jag gör just nu. Heja heja!

2011-04-02 @ 21:45:27
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: danten89

Heja Roma! :D

Kram

2011-04-02 @ 21:57:34
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Felicia

skall nog inte se, haha



PUSS

2011-04-02 @ 22:07:00
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: johan

fan vilken omgång det här är milan-inter, roma-juve, lazio-napoli, cagliari-palermo, ska j.sergio stå mot udinese?

2011-04-02 @ 22:35:01
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha jag vet Johan! Fast kvällens match var dock ingen höjdare.. Gäsp! Julio Sergio kommer KANSKE stå mot Udinese. Inget är säkert än.

2011-04-02 @ 22:44:22
Postat av: johan

hur slutade den? orkade bara kolla första 30 typ kollade på lost istället, skumt att doni petar honom

2011-04-02 @ 22:48:42
Postat av: DAJE ROMA ;

- Milan- Inter slutade 3-0. Pato stod bakom två mål och Cassano nätade in det sista målet via straff. Haha jo, men vi vill ju inte riskera något heller!

2011-04-02 @ 22:56:49
Postat av: johan

trodde faktiskt att inter skulle vinna, dom har hittat tillbaka till förra årets form kanske inte lika bra men bättre än dom var under benitez, och dom har den bästa truppen i serie a måste jag tyvärr säga, som jag sa för länge sen så tror jag att milan vinner serie a, men serie a är som ett kinder ägg som du sa vad som helst kan hända

2011-04-02 @ 23:01:34
Postat av: DAJE ROMA ;

- Jo, men vafan! De förlorade på grund av pinsamma tabbar! Visst första målet var katastrof men hade inte Chivu fått rött så hade de nog kvitterat! Aja, åtta omgågar kvar.. eller äh, sju för brescia, bologna, inter och milan så allt kan hända! Haha precis!

2011-04-02 @ 23:06:09
Postat av: johan

missade alla mål så jag har ingen aning om hur matchen borde ha slutat faktiskt, tänkte mest i allmänhet att det är konstigt att doni petar honom inte nu när han är skadad, sergio är bättre men ingen av dom är världsklass hoppas av vi tar in en ny målvakt i sommar typ neuer, curci är en av mina favoriter men vet inte om han just nu är så mycket bättre än vad vi har

2011-04-02 @ 23:13:28
Postat av: Amra

Herregud. Är mållös, lika mållös som Inter var ikväll...

2011-04-02 @ 23:21:53
URL: http://amrafosho.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Här hitar du alla mål:



http://www.totalsportsmadness.com/2011/03/31/ac-milan-vs-inter-milan-live-stream-highlights-2-april-2011/



- Haha jo det har du rätt i! Tycker själv det är sjukt men Montella tycker väl synd om honom? Hoppas han försvinner på sommarmercaton!



- Haha Neur? Lär bli svårt. Bayern vill ju ha honom! Men hey, vi får ju Buffon snart! Haha nej men vafan, jag vill ha Palop! ÄLSKAR HONOM!



- Curci har ju sagt att han vill återvända till Roma..

2011-04-02 @ 23:28:37
Postat av: johan

tackar! haha hoppas att du har fel en tränare ska inte välja spelare efter om det är synd om dom eller inte, nästan alla vill väl ha neuer? lär bli svårt men inte omöjligt med våra nya dollar på banken och din stalkning, hoppas verkligen inte att vi får buffon vore bara helt fel, inte sett så mycket av palop men vafan han är 37 år ju!

2011-04-02 @ 23:39:39
Postat av: Sara H

SNYGG DESIGN! Din blogg är alltid så fin gumman <3

2011-04-02 @ 23:44:54
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha jo för Montella är speciell! Han sa själv i en intervju att han ska se till att Doni får tillbaks supportrarnas förtroende! Hahaha nej jag skoja! Vad vet jag?! Ingen aning varför han kör med Doni men när Julio Sergio är tillbaks då jävlar! Eller låt oss hoppas det.. Haha!



- Hahaha ellerhur! Finns inget som klår min stalkning men Neuer kommer fan aldrig komma till Italien! Låt honom stanna i Deutschland! Nej, Buffon kommer såklart inte spela i Roma! Och om han är 37? Åh glömmer aldrig matchen Barcelona- Sevilla 1-0! Fyfan vilka räddningar han gjorde och fyfan vilken match det var! Visst, de förlorade men de spelade mycket bättre än Barcelona och slog ut dem till och med om jag minns rätt! Tror det var förra året.. Men han är fortfarande grym och gör sjuka räddningar! Grande Palop!

2011-04-02 @ 23:45:34
Postat av: G

Älskar bakgrundslåten :D

2011-04-02 @ 23:55:41
URL: http://gersons.devote.se
Postat av: johan

du kanske borde skicka in ditt cv till tv4:s spårlöst eller vad det heter, haha varför ogillar du tyskar så mycket? haha ja han är säkert bra men lite gammal då kan vi lika gärna ringa chilavert eller barthez om vi ska ha en gammal målvakt, curci som är 26 vore bättre riktigt bra nu och kan fortfarande utvecklas

2011-04-03 @ 00:07:29
Postat av: DAJE ROMA ;

- Tv4 spårlöst? Haha varför?! Alltså jag ogillar ju inte tyskar, har ju tyskar i familjen men jag hatar deras fotboll! Haha! Neeej Palop! Finns ingen som Palop! Hahaha!

2011-04-03 @ 00:19:27
Postat av: johan

Aldrig kollat på det men har för mig om att det handlar om folk som har blivit adopterade som får hjälp med att söka upp sina riktiga föräldrar. haha okej, inte världens roligaste fotboll kanske men dom är bra, speciellt Klose! haha!

2011-04-03 @ 00:28:47
Postat av: Osito

Brrrrrr! Sjukt nervöst:O

2011-04-03 @ 00:38:27
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha jaha så du menar att jag ska hjälpa dem med stalkningen? Haha nej du det låter inte intressant! Håller mig till mina fotbollsspelare! Haha! Åh ja, självklart nämner du Klose. Fast undra vad Oliver Kahn gör idag..



- Ellerhur Osito! Sjukt-jävla-nervöst! Juventus merda!

2011-04-03 @ 00:39:51
Postat av: Osito

Vinner vi? Jag kommer knappt våga se matchen:$

2011-04-03 @ 00:47:50
Postat av: johan

haha okej tänkte om du ville tjäna lite pengar på det hela. haha klart jag nämner klose bästa landslagsspelaren som finns ju! varit min favorit sen dom mötte saudiarabien i vm 2002, haha gorillan kahn, vem vet...

2011-04-03 @ 00:48:20
Postat av: DAJE ROMA ;

- Klart vi vinner Osito! Eller jag hoppas i alla fall det..



- Äh pengarna kommer när jag gift mig med Ménez! Hahaha! Åh den jävla matchen minns jag! 8-0! Hahahaha jävla lekstuga!

2011-04-03 @ 00:53:06
Postat av: Ida

Sjukt coolt med streckkoden i headern:)

2011-04-03 @ 00:54:14
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: johan

haha hoppas man blir bjuden! kan vara den sjukaste matchen jag har sett faktiskt

2011-04-03 @ 01:06:40
Postat av: Osito

Säger du att vi vinner så vinner vi:) In Hoda we trust!

2011-04-03 @ 01:13:13
Postat av: DAJE ROMA ;

- Självklart är du bjuden Johan! Haha självklart är den det din tysk!



- Hell yeah Osito! Så ska det låta! Hahaha!

2011-04-03 @ 01:13:53
Postat av: johan

haha vad bra, hur blir det med efternamnet ska du heta hoda menez i framtiden? haha jag är inte tysk men lite norrman faktiskt kan vara belgare också men är inte 100 på det

2011-04-03 @ 01:19:41
Postat av: Osito

Spelade ditt lille ikväll?:)

2011-04-03 @ 01:24:39
Postat av: DAJE ROMA ;

- Nej aldrig! Hoda Merei ska det vara! Ändrar aldrig mitt efternamn! Haha och Hoda Ménez låter ju jättefult! Nej han får behålla sitt och jag mitt! Haha nej Johan du är hundra procent tysk! Hahaha!



- YES THEY DID AND THEY WON! WOHO! HIGH FIVE OSITO! Eller nä just det! Du gillar ju. ehm. Marseille var det väl?

2011-04-03 @ 01:25:32
Postat av: johan

haha merei låter bättre än menez, haha fan du avslöjade mig kommer från kaiserslautern

2011-04-03 @ 01:32:56
Postat av: Osito

Jag är glad så länge du är glad:) Marseille är väl mitt lag i Franska ligan, grymt bra minne du har:)

2011-04-03 @ 01:49:01
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hahaha Johan, jag känner dig för bra nu! Hahaha!



- Awh! Haha klart! Jag minns allt! Haha!

2011-04-03 @ 02:35:14
Postat av: TottiTT

Är jättenervös. Senaste fyra gångerna jag kollat på Roma - Juve - Roma på södermalm, hos vän, har det slutat X. Efter Lazio är Juventus det mest oärliga, fula, mest fuskande laget.

Alltså, Lazio fuskar ju ganska lite, fuskar för lite och förlorar.

Jag såg EN laziale i Rom, så ser dom ut:

http://i53.tinypic.com/seyahg.jpg

Jag såg gammal, utanför Pomidoro http://i51.tinypic.com/voa9p2.jpg

Den är nog 11-12 år. Den värmer mitt hjärta.

2011-04-03 @ 17:53:34
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha okej TottiTT! Du ska göra mig en tjänst idag! DU ska INTE gå till din vän på södermalm! You hear me? Haha! Vill ha tre poäng ikväll! TRE! Inte ett och inte noll! Fyfan du är inte den enda som är nervös!



- Haha ja! Det är bara att hoppas att Lazio fortsätter att halka ner i tabellen! HAHA EN LAZIALE? EN? Är det bara jag som ser MINST tio stycken när jag är nere i Rom? De är förfan överallt. ÖVERALLT! Hatar gud mig eller förföljer dem mig? Haha! Åh älskar sista bilden! Den sparar jag! En timme och 42 minuter kvar nu! DAJE ROMA DAJE!

2011-04-03 @ 21:35:18
Postat av: samiraalessìa

Inte kul att åka till Milano precis efter Inter vann Scudetton och även tripplen... Nej nu fan ska jag åka dit när Milan VINNER dubbelt i år :)

Ja! Visste att Di Rossi skulle "efterträda" den mäktiga Francesco Totti!

Men seriös.. Vafan gjorde Krasic, han "stal! tum gestfirande och mitt framför Totti.

2011-04-04 @ 18:56:20

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback