Prandelli har fortfarande mycket att bevisa ..

Det blev ingen skräll från Italiens sida utan den lyckades estlänningarna bjuda på när Zenjov gav ledningen till Estland i slutet av första halvlek. Italienarna hade en hel del farliga chanser men det Pazzini och Prandelli inte hade räknat med var givetvis ett farligt defensiv från motståndarna sida. När domaren sedan blåser igång andra halvlek fortsätter Estland att överraska men efter en perfekt hörna från Pirlo lyckas Cassano nicka in en kvittering som får italienarna på läktaren att skrika av lycka. Det fanns till och med en hemsk interflagga bland åskådarna och två estlänningar lyckades springa in på plan under två tillfällen för att visa sina kompisar hur "fräna" de är men Bonucci var faktiskt mannen som lyckades ge Italien vinsten efter en perfekt assist från Cassanos sida. 2-1 är absolut ingenting att hurra över och Prandelli har fortfarande mycket att bevisa men det gäller att avvakta och hoppas på att nästa match spelas mycket bättre än denna. Sorgligast var väl Gilardinho som inte kunde sitta still på bänken -men förhoppningsvis får han spela mot Färöarna den 7e september då både Amauri och Balotelli är skadade. Grattis säger vi i alla fall till Vucinic som gjorde det enda målet för Montenegro mot Wales ikväll och till Sverige som lyckades vinna över Ungern med 2-0 via två fantastiska mål från Wernblom! Frankrike var dock en stor besvikelse när de inte klarade av Vitryssland och förlorade med 0-1 - Bedrövligt är bara förnamnet. Buona notte!

Kommentarer
Postat av: Anders

Grattis Italien :D orkar inte ens säga Grattis till det svenska landslaget för jag bryr mig helt enkelt inte.



Jag är passionerad i det mesta sverige medverkar i när det gäller sport men för deras fotboll ger jag inte ett skit för.



jag hade inte brytt mig om dom hade förlorat, sorry men så är det.

2010-09-03 @ 23:49:24
Postat av: Anders

Grattis Italien, men Sverige struntar jag fullständigt i hur det går för dom. jag hatar svensk fotboll, sorry men så är det bara, kanske inte så svenskt av mig men så är det.



forza Italia!

2010-09-03 @ 23:52:12
Postat av: Anders

oj Dubbelpost :P det va ju inte direkt meningen att det skulle bli så...hmm

2010-09-03 @ 23:52:51
Postat av: Anders

vad känner du för det svenska landslaget Hoda? :D

2010-09-04 @ 00:10:56
Postat av: Osito

Skönt med vinst men 2-1 känns inte okej:/

2010-09-04 @ 01:00:30
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha anders då, du ska väl vara glad över sveriges vinst?! gillar inte det svenska landslaget när zlatan spelar men annars är de ju helt okej, toivonen och berg är två sjukt bra spelare. italien har ju mycket att jobba på men förhoppningsvis går båda vidare ur sina grupper :) det skall ju inte vara så svårt!



- och osito, nä man hade ju hoppats på en lekstuga precis som england lyckats med men vi får vänta och se vad prandelli kokar ihop inför nästa match :)

2010-09-04 @ 01:33:32
Postat av: Osito

Vågar man hoppas på en utklassning mot Färöarna? Jag börjar att bli rädd för att Italien inte kommer me innan kvalet knappt har börjat, haha!



Btw, jag har gett dig min mail iom att SF strular:/

2010-09-04 @ 01:36:50
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha jag vågar inte sitta och tippa när det gick åt helvete ikväll men förhoppningsvis skäller prandelli ut grabbarna i landslaget och att de rossi bjuder på ett efterlängtad mål, precis som han gjorde i sydafrika!



- har inte kunnat läsa de senaste meddelanden, men ska in och kolla in det nu :)

2010-09-04 @ 01:41:57
Postat av: Vaha

Det är Prandelli som skapar sina egna problem med laguttagningar, osv. Italien saknar spelare av klass idag, sorgligt men sant. Att ta ut lirare som Molinaro och Amauri, man vill ju gråta. Skitsamma. När det gäller France så är det bara bra. Bosnien möter France snart så hoppas man fortsätter på inslagen väg :)

2010-09-04 @ 09:21:23
URL: http://vaha.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback