ROMA - CLUJ 2-1


ROMA
: Lobont; Cicinho (64′ Cassetti), Mexes, N.Burdisso, Castellini; Menez (45´ Adriano), De Rossi, Pizarro, Perrotta; Vucinic (64′ Borriello), Totti.

CLUJ: Nuno Claro; Panìn, Alcàntara, Cadù, Edimar, Rada; Dica, Kivuvu, Juan Culio; Hora (76´De Zerbi); Traorè (82´Bjelanović)


Med en Hora och Totti på plan (förlåt kunde inte låta bli) lyste Juan med sin frånvaro. Castellini fick äntligen spela mer än sju minuter och Cicinho fick en ny chans att briljera. Riise satt tillsammans med de yngre spelarna på läktaren och fick njuta av rumänska och italienska målchanser som hade svårt att gå in i mål. Med en yngre version av Drogba var det ingen tvekan om att Cluj var nöjda med Traoré som var den hungrigaste Cluj-spelaren under kvällens möte på Olimpico.

Ménez som just nu leder listan över flest målchanser i Roma byttes ut tidigt i andra halvlek och fick välkomna Adriano istället. Det långtråkiga passningsspelt fortsatte ända in i andra halvlek men det gjorde även Vucinic galna målchanser. Efter 64 spelade minuter var det dags för lite förändringar och det var då Ranieri bestämde sig för att utnyttja sina två sista byten genom att byta Vucinic mot Borriello och Cicinho mot Cassetti. Det var även då showen började!

Mexés som höll känslorna i styr bjöd på ett fenomenalt skott som gick rakt in i mål och spräckte därmed nollan i 69:e minuten. Olimpico jublade och fortsatte att jubla två minuter efter det första målet för det var faktiskt då Borriello expanderade glädjen. 1-0 blev helt plötsligt 2-0 på enbart två minuter och glädjen blev helt plötsligt omöjlig att beskriva. Visst hade jag blivit ännu gladare om Lobont hållt nollan och inte släppt in Radas tröstmål men man kan inte få allt i livet. Två vinster i rad skrivs direkt ner i meritlistan och det firar jag givetvis med gårdagens tårta.

Är dock lite irriterad för att jag inte hann tippa kvällens matcher. Ajax- Milan slutade precis som jag berättade för er oavgjort. Precis som jag hade förutspått tog Ajax ledningen men sorgligt nog var det Zlatan som kvitterade och inte någon av hans lagkamrater. Basel som tog ledningen snabbt på hemmaplan förlorade mot Bayern München tack vare Schweinsteigers två mål i andra halvlek. Chelsea hade som sagt inga problem mot fransoserna och vann med 2-0 via J.Terry och Anelka. Detta var faktiskt Marseilles andra förlust i Champions League.

Spartak Moskva gjorde däremot tre mål mot MSK Zilina. Ari stod bakom två mål och Ibson satte punkt för ryssarnas vinst ikväll. Auxerre kunde inte hålla nollan och torskade mot Real Madrids Di Maria som bjöd på ett mål i slutet av andra halvlek. Arsenal tog en ganska enkel seger mot Partizan Belgrad och vann på bortaplan med 1-3. Vinst blev det även för ukrainska Shakhtar Donetsk som vann på Sporting Bragas hemmaplan med 0-3. Underbar kväll? Det kan man lungt säga!

Kommentarer
Postat av: Osito

Sjuuuukt skönt med vinst! Napoli till på Söndag, missa för i helvete inte de!

2010-09-28 @ 23:22:27
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHA tror du jag kommer missa det? HELL TO THE NO!

2010-09-28 @ 23:23:53
Postat av: Osito

Tv4Sport sänder matchen;)

Sjukt skönt att se Mexes tillbaka på plan ikväll!

2010-09-28 @ 23:27:44
Postat av: Marcus Å

Härligt med en ny seger!

2010-09-29 @ 07:50:56
URL: http://slipsens.se
Postat av: DAJE ROMA ;

- åh vad underbart att tv4 sport sänder matchen! tack för att du berättade det osito :) yeah ellerhur marcus, riktigt härligt!

2010-09-29 @ 14:36:48
Postat av: Maysen ;)

Du verkar gilla fotboll (sport)??<3

2010-09-29 @ 15:02:09
URL: http://baya.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- nej jag gillar ishockey, hur har du missat det?

2010-09-29 @ 15:03:46
Postat av: Tina

nice blogg ; )

2010-09-29 @ 16:10:41
URL: http://tinajuwel.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hahaha, hur fan hittar dem hit ? På tal om dina 7 rätt igår, så ska jag ner & spela på dagens matcher, har du ett tips ?

2010-09-29 @ 16:55:35
Postat av: Anders

United mot valencia skall jag se ikväll! två topplag :D sen hoppas vi att barca förlorar eller hur :).



Jag va faktiskt iväg och köpte en digitalbox idag och beställde det billigaste viasatpaketet, med sportkanalerna plus canal plus (jag fick prova på canal plus i 3 månader) :D så nu kan jag se allt!!!! även la liga eftersom HOR tv4 sålt la liga som du vet till canalplus, det va nog det sämsta dom gjort.



vill du komma över o titta hoda :)

2010-09-29 @ 16:55:37
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha jag vet verkligen inte hur alla idioter hittar hit nuförtiden men men det är väl kul med ett gott skratt antar jag! haha kommer förmodligen inte ha lika många rätt ikväll men jag skall försöka alldeles strax!



- nej barca och valencia ska ju vinna ikväll :) haha är glad att rooney är petad så det ska bli kul att se hur engelsmännen klarar sig. haha jaså, vad kul att du fixat det, har faktiskt tänkt göra samma sak men jag får se :) haha jadå jag tar bilen nu!

2010-09-29 @ 16:59:43
Postat av: A

CO STA ROMA SO CAZZI VOSTA,Daje Roma Daje,bella patita,grande Mexes e grande Borriello,speriamo bene a napoli.Forza Roma!!

2010-09-29 @ 17:12:18
Postat av: lady

bra blogg!

2010-09-29 @ 17:22:37
URL: http://ladyq.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ta min formel-1 bil :) Allt du behöver är att hitta ratten, HAHA ! Alltså en duva flög in i mig idag, när jag gick ner & handla. Det enda jag fick ur mig, ur stundens hetta var. Du vann :(

2010-09-29 @ 17:44:22
Postat av: DAJE ROMA ;

- si certo, continuiamo così! daje roma daje!



- och daniel, jag fattar niente nu, vad har jag vunnit? hahaha!

2010-09-29 @ 18:22:17
Postat av: Daniel

Tack för att du håller inne med tipset, egoist ! Jag hade allt behövt en slant nu. Återupptar vi samtalet idag ?

2010-09-29 @ 18:52:58
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha precis som jag skrev i mitt senaste inlägg så låter jag bli att tippa idag för jag tror faktiskt att mina känslor kommer svika mig ikväll! men du kan ju ändå tippa på att lyon kommer vinna över tel aviv, barcelona kommer bjuda rubin kazan på ett målkalas och inter-werder bremen kommer sluta oavgjort. panathinaikos kommer däremot krossa copenhagen men mer än så vågar jag inte säga - haha bara du erkänner att du är en wannabe!

2010-09-29 @ 18:59:06
Postat av: Daniel

Med andra ord lär jag förlora då. Satte Barcelona, Glasgow, Inter, Tottenham & Panathinaikos. Klart är är wannabe, det vet både du & jag :) Dock återstår frågan, återupptar vi samtalet eller ej ;) ?

2010-09-29 @ 19:07:30
Postat av: DAJE ROMA ;

- tottenham? skojar du med mitt jävla liv? de förlorade mot westham i helgen och möter ett lag som klarade av oavgjort mot inter i första omgången av champions league och du tror helt plötsligt att de ska vinna? - haha herregud daniel, du kommer förlora big time! jag sa ju JA om du erkänner att du är en wannabe vilket du precis erkände så ja det ska bli kul att skälla ut dina fel!

2010-09-29 @ 19:11:39
Postat av: Daniel

Nej, jag är ärlig. Så det är alltså pengar rätt åt helvete ? Btw, så är det redan kört. Rubin gör en Barca 2.0 & tar återigen ledningen. Herregud, detta är verkligen inte min dag :(

2010-09-29 @ 19:16:18
Postat av: DAJE ROMA ;

- alltså jag dör lite nu.. Rubin Kazan leder över barcelona (via en jävla straff). Herregud !

2010-09-29 @ 19:28:11
Postat av: Daniel

Ikväll skrivs fotbollshistoria, om detta resultatet står sig. Helt ofattbart, nästan så jag strunat i tipset & hoppas "min kära" Rubin håller detta, allt för spänningen...

2010-09-29 @ 19:32:09
Postat av: DAJE ROMA ;

- och du tror det kommer hålla? hahaha det är fan större chans att det blir fred i mellanöstern!

2010-09-29 @ 19:33:54
Postat av: Daniel

Haha mitt inlägg, på tal om mellanöstern. Jag är för rolig. Nu gjorde Villa mål, frågan är dock om inte Iniesta skulle haft straff ?

2010-09-29 @ 19:46:49
Postat av: Daniel

* haha så bra är min ryska, för det blev ju straff. HAHAHAHAHAHAHAHA

2010-09-29 @ 19:47:27
Postat av: DAJE ROMA ;

- sa ju att barcelona skulle komma tillbaks :) och nu är även messi med i spelet ;)

2010-09-29 @ 19:49:08
Postat av: Daniel

Då ska de bara se till att vinna. Jag har så sjukt ont i mitt knä, jag sprang, jag verkligen sprang - så fort jag kunde. Rakt in i ett flak öl som stod i hallen. Tror jag dör av smärta !

2010-09-29 @ 19:56:51
Postat av: DAJE ROMA ;

- det slutar antigen 2-1 eller 3-1 till barca, bara vänta och se :) hahahaha och jag bet precis min tunga när jag skulle äta choklad, checkmate!

2010-09-29 @ 19:58:59
Postat av: Daniel

Haha, nu står jag & hoppar på ett ben & försöker laga mat. Det blöder faktiskt från knäet, riktigt jävla klantigt. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men kom igen nu Barca....

2010-09-29 @ 20:03:21
Postat av: DAJE ROMA ;

- noooo, mitt första fel ikväll -fan, fan, fan att iniestas försök i tilläggsminuterna inte gick in i mål och att rubin kazan var bättre än förväntat!

2010-09-29 @ 20:20:52
Postat av: Daniel

Haha, första matchen - förlust. Där gick mitt tips, haha. Tänk vad jag kunde gjort för dem pengarna istället. Kunde ju skänt dem till Miljöpartiet :)

2010-09-29 @ 20:27:59
Postat av: lucio

sköna texter du skriver grattis till inter och cluj vinsten

2010-10-01 @ 13:24:48

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback