ROMA - BOLOGNA 2-2



ROMA:
Julio Sergio; Rosi, Mexes, Juan, Cassetti (Burdisso G. 32′); De Rossi (dal 53′ ), Pizarro, Perrotta; Menez (Simplicio 68′); Totti, Borriello.


BOLOGNA: Viviano; Garics, Portanova, Britos, Rubin; Radovanovic (61′ Cherubin); Siligardi (Meggiorini 76′), Perez, Mudingayi, Paponi (45′ Gimenez); Di Vaio.


Söndagen började fantastiskt. Jag hade precis röstat, kände mig exalterad och beredd på tre poäng. Matchen börjar strålande och Borriello var hetare än någonsin! Efter enbart sju minuter bjuder han hemmalaget på ett lysande skott som går direkt in i mål och plötsligt leder Roma efter ett uppfriskande spel som visar att Olimpico var redo att jubla som aldrig förr. Men vad händer istället?

Bologna lyckas vända matchen -trots att Rubin i början av andra halvlek bjudit Roma på ett självmål. 2-0 blir 2-2 och ännu en gång lyckas Roma inte hålla ledningen i slutminuterna och jag finner seriöst inga ord. Fråga mig inte hur Ranieri tänkte med bytena och fråga mig inte vad Perotta gjorde på plan men backlinjen har på den senaste tiden försvagats rejält och inte visat någon hunger. En stor besvikelse med andra ord.

Matchen var usel och pinsam att åskåda -och det finns inga ursäkter för det defensiva spelet som Roma aldrig borde ha kört med men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på hur det skulle ha sett ut med en Vucinic eller Adriano på plan.. Ménez borde däremot aldrig ha blivit utbytt men jag skall inte kasta sten i glashus för jag tror fortfarande på Ranieri och jag vet att han kan mycket bättre än så.

Bologna som spelade oavgjort mot Inter i första omgången av Serie A är mer än nöjda med resultatet och det är väl ingen tvekan om saken. Di Vaio som varit laziale en gång i tiden stod bakom båda målen och tystnaden i Romas omklädningsrum just nu är obeskrivlig. Roma möter Brescia på onsdag och det gäller att vara optimistisk trots den absurda starten i ligan som chockat oss allihop. Jag är väl förmodligen inte den enda som inte vågar kolla i tabellen just nu?!

Juventus fick däremot fira sin första vinst någonsin mot Udinese och ett målkals stod på menyn när den gamla damen lyckades vinna med 4-0 via Coda, Iaquinta, Marchisio (merda) och Quagliarella. Den forna romanistan men även violan Luca Toni nätade in en straff för Genoa men Parma lyckades i andra halvlek kvittera tack vare Zaccardo som ser ut som Pazzinis storebror. Chievo torskade överraskande nog mot Brescia som Roma möter nu på onsdag och då kanske man skall se upp för Diamanti som stod bakom dagens mål för Brescia..

Palermo som tog ledningen över Inter i slutet av första halvlek hann sorgligt nog inte fira allt för länge när Eto'o bombade in två mål på på Stadio Renzo Barbera där Luca Toni spelat en gång i tiden. Men vinsten fick även hjälp av domaren -som vanligt! Bari - Cagliari slutade mållöst och Cesena vann över Lecce med 1-0 tack vare Bogdani som nätade in ett mål mot Milan förra helgen. Sampdoria möter Napoli på kvällskvisten och jag hoppas det slutar mållöst.

AS ROMA -SEMPRE E COMUNQUE!

Kommentarer
Postat av: A

che amarezza :( :( :( :( :(

2010-09-19 @ 18:15:09
Postat av: DAJE ROMA ;

- davvero :'/

2010-09-19 @ 18:18:02
Postat av: A

comunque sempre forza roma sempre sempre

2010-09-19 @ 18:26:23
Postat av: DAJE ROMA ;

- PER SEMPRE! Unico grande amore; http://www.youtube.com/watch?v=1xigDH384K0

2010-09-19 @ 18:34:32
Postat av: Marcus Å

Håller du på Roma eller? ;)

2010-09-20 @ 07:52:22
URL: http://slipsens.se
Postat av: DAJE ROMA ;

- det är väl självklart att jag hejar på roma när jag skriver mest om dem och bloggen heter "dajeroma" ! Det krävs ingen einsten för det..

2010-09-20 @ 17:07:23
Postat av: Vaha

Hahahaha skön fråga där uppe. Btw. Jag patetisk? Det är väl du OCH roma, zigenarnas klubb som är patetiska! :D

2010-09-20 @ 21:30:37
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- ah jätteskön fråga, det är precis som att fråga om det verkligen flyger rosa grisar där uppe! Ja, du är patetiskt med dina "haha-kommentarer" varenda gång Roma inte lyckas vinna -du borde verkligen tänka en extra gång innan du skickar sådana kommentarer för de är fan skämmigare än polackerna som tog ledningen över din "fina gamla dam" som inte ens har en chans iår! Ni vinner över Udinese och firar som om ni precis vunnit scudetton. Patetiskt. Kom inte hit och säg "zigenarklubb" när era ränder håller på att skrotas!

2010-09-20 @ 21:51:30
Postat av: Anonym

förlåt för personlig fråga men vem röstade du på?

2010-09-21 @ 23:50:20
Postat av: DAJE ROMA ;

- jag röstade på moderaterna :)

2010-09-22 @ 14:00:06

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback