CHAMPIONS LEAGUE OMGÅNG DUE

- Messi som skadade vristen rejält när Barcelona spelade mot Atlético Madrid är redan tillbaks och jag finner seriöst inga ord! Han är uttagen i truppen mot Rubin Kazan imorgon men om han kommer spela från start återstår fortfarande att se. Jag hoppas dock han värmer bänken för inte skall han behövas mot ryssarna. Eller vad säger ni?

- Zlatan gör comeback på sin gamla arena och det är många som förväntar sig minst ett mål från den forna ajaxspelaren. Kommer han lyckas eller kommer han misslyckas? Jag hoppas givetvis på det sistnämnda men jag är dock ganska säker på en kvittering av någon av hans lagkamrater. Helst vill jag ju se hunger i Ajaxspelarna men eftersom Roma spelar samtidigt så missar jag sorgligt nog matchen!

- Ikväll får Marseille skärpa till sig och undgå några självmål när Chelsea spelar utan Lampard. Engelsmännen som förlorade mot Manchester City i helgen kommer förmodligen bjuda på ett nytt målkalas mot fransosena som ligger på sjätte plats i den franska ligan. Ancelotti som har sagt att han vill stanna i den blåa klubben för resten av sitt liv är ganska säker på en blå seger ikväll. Därefter väntar ett intensivt möte i helgens PL.

- Partizan Belgrad som förlorade mot Shakhtar Donetsk i första omgången ställs mot ett tuffare motstånd den här omgången och får äran att möta Arsenal på hemmaplan. Kommer det bli en ny engelsk lekstuga måntro? Definitivt. Trots den hemska förlusten Arsenal fick smaka på i helgen mot West Bromwich lär de ge Fabregas en krya-på-dig-present för det ryktas faktiskt att han kan vara tillbaks denna helg!

- Ikväll är det Tottis tur att glänsa när hans Roma möter Cluj på bortaplan. Piccolo som spelat både i Juventus och Lazio har länge sett fram emot matchen och sägs vara säker på en rumänsk seger. Någon annan italienare som spelar i Cluj är faktiskt De Zerbi som spelat i Napoli. Men vem är det Roma egentligen skall ha ögonen på? Horan. Ja, ni läste rätt för jag skrev inte fel. Det finns en spelare som heter Hora i Cluj och trots att han kommer värma bänken ikväll så hoppas jag på att få se honom springandes några minuter!

Troliga startelvor i kvällens match:

- ROMA (4-4-2): Lobont; Cicinho, Mexes, N.Burdisso, Riise; Menez, De Rossi, Brighi, Perrotta; Vucinic, Totti. Bänken: Doni, Juan, Castellini, Cassetti, Pizarro, Adriano, Borriello. All. Ranieri.

- CLUJ (4-4-1-1): Stancioiu; Panin, Alcantaro, Caduù, Rada; Dica, Costa, Konè, Culio; Bastos, Traorè. Bänken: Claro, Tony, Piccolo, Edimar, Sforzini, De Zerbi, Hora. All.Cartu

Vem vinner ikväll då?

Basel- Bayern München. Roma- Cluj. Spartak Moskva- MSK Zilina. Chelsea- Marseille. Auxerre- Real Madrid. Ajax- Milan. Partizan Belgrad- Arsenal. Sporting Braga- Shakhtar Donetsk.

- Lagen som är understrukna= vinnare.
- Lagen som är kursiva= oavgjort.

Håller ni med?! Diskutera gärna!

Kommentarer
Postat av: Hampus

Gillar du inte Zlatan? :P



Totti är en gammal klasspelare, inte riktigt lika vass som för några år sen. Men ändå en grym spelare!



Jag hejar på Zlatan ikväll :D

2010-09-28 @ 14:40:38
URL: http://lajjaa.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- nope, han faller mig inte i smaken. men nej totti kan fortfarande, det är hans skador som brukar spöka lite då och då. OCH HEJA PÅ AJAX INTE ÄCKELMILAN, Okej?!

2010-09-28 @ 14:58:10
Postat av: Hampus

Jag gillar zlatan, han är så kaxig och osvensk ;) Så självklart hejar jag på milan ikväll ;D

2010-09-28 @ 15:05:22
URL: http://lajjaa.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- men nej vad kass du är!

2010-09-28 @ 15:08:22
Postat av: sandra

nice!

2010-09-28 @ 16:48:28
URL: http://fourclover.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha vad är nice?

2010-09-28 @ 16:51:02
Postat av: sandra

de du skrev om ;)

2010-09-28 @ 16:58:10
URL: http://fourclover.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha tack?!

2010-09-28 @ 16:58:54
Postat av: sandra

vsg!!

2010-09-28 @ 16:59:23
URL: http://fourclover.blogg.se/
Postat av: Daniel

Landskrona - Assyriska ! Festen kommer höras över hela världen. CL är ett minne blott, ikväll står tiden still & det är dags att visa det vita hjärtat.

2010-09-28 @ 17:14:39
Postat av: DAJE ROMA ;

- i know! den börjar om en halvtimme, go henke! fast jag hoppas att du skojar angående det vita hjärtat!

2010-09-28 @ 18:33:36
Postat av: jessica

känns som en fotbolls blogg, hihi

2010-09-28 @ 20:11:31
URL: http://jeessica.blogg.se/
Postat av: Andorssssssssss

Självklart vinner real madrid ikväll! Canales, Kaká och Albiol kommer missa matchen på grund av skador. Och trots att Gago är tillbaka, kommer han missa Champions League matchen på grund av att han inte har återhämtat sig helt. Pedro Leon har inte blivit inkallad på grund av tränarbeslut.



det jobbiga är jag har inte den fucking jävla kanalen som visar Matcherna,VIAsat sport :(



jag håller dig om nästan alla resultaten men jag tror Milan tar ajax, real tar Auxerre :D



Jag får väl leta upp nån gammal steaming kanal. suck



vi hörs inatt och diskuterar matcherna



<3



hoppas roma vinner



2010-09-28 @ 20:22:06
Postat av: Andorssssssssss

fast mitt hjärta vill att det går dåligt för Milan så klart men min hjärna tror att Milan vinner :P

2010-09-28 @ 20:23:55
Postat av: DAJE ROMA ;

- näe?! känns det som en fotbollsblogg? snäckan då!



- haha inget självklart där icke, kvällen har mycket att bjuda på men vi får se hur det slutar. roma vinner utan tvekan och kalasen börjar om en kvart! vi får se vad mourinho kokat ihop ikväll, good luck!

2010-09-28 @ 20:30:31
Postat av: Sara

Gillar du fotboll? :)

2010-09-28 @ 21:32:07
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: DAJE ROMA ;

- nej jag hatar fotboll, det är precis varför jag har valt att skriva om fotboll.. jag trodde alla redan visste det?!

2010-09-28 @ 21:44:40
Postat av: Daniel

Jag skojar inte alls, tro det eller ej - men jag var på plats på Landskrona IP <3, kom precis hem & vet fortfarande inte vad Roma-matchen står, någon vill inte uppdatera mig, o_O

2010-09-28 @ 21:59:42
Postat av: Anonym

Sju av åtta tror jag. Jag är inte förvånad. Hade dock gärna sett att du fått rätt även i den åttonde - av naturliga skäl.

Grattis till segern. Såklart!

2010-09-28 @ 22:36:22
Postat av: DAJE ROMA ;

- hur kan man befinna sig i landskrona ip när roma spelar? FY SKÄMS!



- haha visst är jag bäst på att tippa? not! kunde fått alla rätt om inte den jävla anorexian di maria inte gjort mål, fan, fan, fan! men thank u :)

2010-09-28 @ 22:53:43
Postat av: Anders

och grattis till Roma, minns inte vilka gjorde målen.

2010-09-28 @ 23:03:21
Postat av: Osito

Anders: Borriello och Mexes gjorde målen:)

2010-09-29 @ 19:22:24

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback