DEN DÄR BALOTELLI ALLTSÅ ..

Det är helt ofattbart hur Balotelli lyckats väcka så stor uppmärksamhet den senaste tiden. Först berättar Galliani att han vill se Balotelli i den rödsvarta tröjan och för enbart några veckor sedan sjöng han milans sång inför journalisterna när han befann sig på sjukhuset. Nu ryktas det att en flytt kan vara väldigt nära och den Palermo-födde spelaren berättar i dagens nyheter att han -hör och häpna- alltid varit ett stort milanfan.

Är det bara jag som chockas över hans ord när han efter Champions League finalen berättar att han föralltid kommer vara en trogen interista?! Han har ju verkligen visat hur trogen han är.. Men Manchester City som han fortfarande spelar för har valt att inte säga för mycket -och det kan mycket väl vara ett tecken från engelsmännen som förmodligen är trötta på den jobbiga situationen med italienaren som har en tendens att släppa grodor ur sin mun.    

Rubrikernas namn, Mourinho, bekräftar att det är Real Madrid han kommer att fokusera sig på så det portugisiska landslaget får försöka luska ut vem det är som skall ta över Queiroz plats. Maradona som har kopplats ihop med det portugisiska landslaget berättar att han vill träna Argentina igen och det snackades faktiskt om en comeback av argentinaren som åkte ut mot tyskarna i kvartsfinalen i Sydafrika för enbart några veckor sedan men vågar man verkligen tro på det den här gången måntro? Det gäller att avvakta som sagt..

Sampdoria torskade på hemmaplan igår kväll när Napoli överraskande och vann med 1-2. Cassano tog ledningen via straff men några minuter efter lyckades slovakiska Hamsik kvittera. Tre minuter efter den tokiga kvitteringen ger Cavani Napoli tre poäng och jag är förmodligen inte den enda som är chockad! Enligt Correire Dello Sport tror faktiskt läsarna att Napoli har större möjlighet att vinna scudetton än Roma och det jag undrar är: -Ska man skratta eller gråta?

.. Inget utav det för Riise var faktiskt tillbaks på trigoria idag och han hoppas på att få spela mot Inter denna helg. Men först ut är givetvis Brescia som Roma spänt väntar på! Om två dagar skall Ranieri se till att det blir tre pinnar på bortaplan och De rossi är ett stort frågetecken inför onsdagens match. Lazio möter samtidigt Milan på Olimpico och Reja är mycket optimistisk om tre poäng. Borde Zlatan och C:O se upp?

.. Ingen aning, men låt oss ha en tyst minut för Messi som fick smaka på en av historiens fulaste stämplingar av Tomas Ujfalusi när Atletico Madrid förlorade mot Barcelona med 1-2 i helgen. Bilderna var brutala och fick mig att vämjas. Kommer han spela CL nästa vecka? Det återstår fortfarande att se.

Kommentarer
Postat av: Vaha

Tro mig, jag kmr tröttna. Jag orkar inte skriva HAHA varje helg :) Vi vann men spelade inte magiskt och det finns ingen juventino som tror att vi har chans på en scudetto, vi är realistiska. Till skillnad från vissa andra :D Det är ni som heter ROMA, alltså Romer och det är NI som är rostiga, kolla bara era färger. Gult och rött, äkta rost! Men nog av detta, jag ska visa Roma lite mer respekt nu.

2010-09-20 @ 22:02:34
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: Osito

"Enligt Correire Dello Sport tror faktiskt läsarna att Napoli har större möjlighet att vinna scudetton än Roma och det jag undrar är: -Ska man skratta eller gråta?" Jo eller hur. Så Paolo Cannavaro är bättre än Juan och Lavezzi är bättre än Totti? Förövrigt skönt att Riise är tillbaka på Trigoria igen:)

2010-09-20 @ 22:10:21
Postat av: DAJE ROMA ;

- jag är realistisk för vi kommer vinna scudetton, vi kommer ge er en mardröm när vi möts så lägg ner ditt skitsnack. Hade uppskattat om du visat lite respekt ja :) för snart inser även DU hur fel du har om världens finaste och bästa lag!



- osito, det är riktigt skrämmande kan jag säga dig! förstår verkligen inte hur italienarna tänker men det skall bli så fruktansvärt kul att visa dem hur fel de har väldigt snart! Ellerhur, Riise är saknad från djupet av hjärtat och jag hoppas på att få se honom så snabbt som möjligt!

2010-09-20 @ 22:20:42
Postat av: Anonym

ja verkligen :)

Ang. messi. väldigt flyt med skadan speciellt när Ujfalusi såg ut att satsa på ett bryt. Sådana råstukningar gör ondare än brytning. ryser...

2010-09-21 @ 08:56:59
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: M

Fantastisk blogg. Föjer den varje dag. Keep up the good work!

2010-09-21 @ 11:17:08
Postat av: Anonym

Hur prenumererar man på bloggen?

2010-09-21 @ 11:20:57
Postat av: Anders

hahaha jävla portugal, lämna vår Mourinho i fred, ja tycker det va jävligt dålig stil av dom att jaga mourinho, att dom saknar tränare så kan dom ju inte springa efter personer som redan har ett kontrakt med en annan klubb.



ja tycker det va rätt av real att säga nej till dom. :)



Hoda varför måste du moderera bloggen? får du mycket spamm??



2010-09-21 @ 13:07:20
URL: http://santiagomunez.devote.se/
Postat av: Vaha

Okej.. Dagens koko-uttalande från din sida... Vinner Roma ligan i år så äter jag upp två av mina Juvetröjor.

2010-09-21 @ 14:05:57
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- tack så hemskt mycket, det glädjer mig att höra! Du kan prenumerera på bloggen här faktiskt:



http://www.bloglovin.com/sv/blog/1933991/daje-roma/follow



- haha anders, jag får massa kommentarer av fjortisar som undrar om jag vill rösta på deras blogg, om jag vill bli veckans blogg, om jag vill ställa frågor till deras frågestund -och bla bla bla. Sådana kommentarer åker bort direkt!



- lär bli kul att se dig äta upp dina två juvetröjor :) lär ju bli i slutet av mig så skriv upp det innan du glömmer ;)

2010-09-21 @ 18:56:00

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback