Laziale pezzo di merda ..

När man får för sig att helgen varit hur underbar som helst lyckas Lazio hålla sig kvar i toppen efter en vinst borta mot Bari med 2-0. Jag har aldrig varit religiös men jag börjar tro att Gud jävlas med mig eftersom jag bojkottat Serie A tabellen de senaste veckorna. Förutom att örnen väckt stora känslor världen runt är jag mer än hundra procent säker på att Cagliari kommer ge dem en rejäl omgång när de möts nästa vecka. Jag är väl inte den enda som längtar?! Tänkte väl!

Förutom att Roma vann hemma mot Genoa med 2-1 igår kväll lyckades den forna romanistan Aquilani göra sitt första mål i sin bedrövliga juventuströja. Den gamla damen gav sina åskådare en ny show på hemmaplan när de vann över Lecce med 4-0. Del Piero gjorde även han sitt första mål för säsongen (sitt 178:e mål i Serie A) om man inte räknar med hans mål i första omgången av Europa League.

Det blev vinst för Inter de med och hade Eto'o att tacka när han nätade in matchens enda mål mot Cagliari. Detta kan givetvis enbart betyda att Rossoblu kommer vara ännu farligare nästa vecka! Catania klarade däremot oavgjort mot Napoli (1-1) och Sampdoria vann enkelt över Fiorentina med 2-1. Cassano har hittills gjort fyra mål men det är fortfarande Cavani och Eto'o som toppar skytteligan.

Premier League har varit minst lika spännande och där var det inte enbart Chelsea som chockade oss allihop utan Ferguson har stor tyngd på axlarna. Trots att Ancelottis trupp inte klarade av en vinst borta mot Aston Villa (0-0) var det Manchester United som gjorde sig till åtlöje när West Bromich kom tillbaks i matchen och räddade ett poäng på Old Trafford. 2-2 slutade matchen och det lär ju bli kul om det är Rooney man kommer kasta lite hat på.

Champions League på tisdag och då hoppas jag verkligen att ALLA hejar på Roma!
Buona Notte alla fina läsare!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Min kille hade älskat din blogg..Fast han fattar inte svenska..;D Men berätta, hur går de för Arsenal?? Det är hans favo lag fast vi har ingen sportkanal hemma så han får inte se (moaha)

2010-10-18 @ 08:14:38
URL: http://cotac.blogg.se/
Postat av: TheDon

Jag känner mig elak idag ;(

http://www.youtube.com/watch?v=RMcc5yClCXA&feature=related

2010-10-18 @ 12:02:16
Postat av: TheDon

Skämt åsido, jag såg en jäkligt intressant dox i helgen om Roma-Lazio rivaliteten. Det är ju en serie som körs om ökända rivaliteter. Intressant faktiskt men mycket bakgrundshistoria. Sett den?

2010-10-18 @ 12:05:45
Postat av: Sandra

Haha ja kul att Man U tappade poäng.

Får hoppas Lazi får sig en läxa nu till helgen då ;)

2010-10-18 @ 13:46:20
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: jos

ja eller hur :)



Härligt av Del Piero oxå! Han har alltid varit kind of a favorit för mig!

Grattis till Roma oxå!

2010-10-18 @ 15:40:18
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha synd att han inte kan svenska för då hade han ju läst min blogg! så han hejar på the gunners, där ser man, well de började säsongen bra men har tappat lite på sistone -förlorade ju både mot chelsea och west bromich men har lika mycket poäng som manchester united och ligger trea i tabellen!



- men snälla rara don, inga sådana videos i min blogg och är det kanske tv4 sport som visat detta? har förmodligen inte sett just den men har sett flera andra så rivaliteten är som sagt inget nytt.



- haha ja håll alla tummar och tår för cagliari så vi slipper se lazio toppa tabellen! alltid kul när manchester united tappar poäng, hatar dem från djupet av mitt hjärta!

2010-10-18 @ 15:44:12
Postat av: TheDon

Nej, jag tror jag såg den på någon Viasat kanal och docen var producerad av ESPN om jag minns rätt.

2010-10-18 @ 15:59:00
Postat av: Anonym

cagliari 5 roma 1

lazio 5 cagliari 1

2010-10-18 @ 16:42:56
Postat av: Anonym

cagliari 5 roma 1

lazio 5 cagliari 1

2010-10-18 @ 16:43:04
Postat av: Anonym

Champions League

18/10/2010 - 14:49 - Uppdaterad 18/10/2010 - 14:53

Roma utan anfallstrio

Varken Mirko Vucinic, Jérémy Ménez eller Adriano kommer att kunna spela för Roma i tisdagens Champions League-match mot Basel. Också tryggheten på mittfältet, Daniele De Rossi, är skadad, meddelar klubben.



Adriano har varit skadad en tid, medan de andra tre drog på sig mindre skador förra veckan. Ingen av dem spelade i helgens match mot Genoa i Serie A.

Postat av: Anonym

forza lazio

2010-10-18 @ 16:54:52
Postat av: Anonym

forza lazio

2010-10-18 @ 16:55:06
Postat av: Anonym

forza lazio

2010-10-18 @ 16:55:17
Postat av: Anonym

forza lazio

2010-10-18 @ 16:55:26
Postat av: Chelsea bloggen!

det går inte bra för man united! vilket e bra ;)

Postat av: Kabab

La Liga och Premier Leauge har tappat det.



Serie A har faktist blviit den mäst spännande ligan med tyskland efter de

2010-10-18 @ 18:42:37
URL: http://kababmannen.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback