PARMA - ROMA 0-0

PARMA: Mirante; Zaccardo, A.Lucarelli, Paletta, Antonelli; Morrone, Dzemaili, Gobbi (70´ Giovinco); Valiani, Bojinov (62´ Crespo), Marques.

ROMA: Lobont; Cassetti, Mexes, Juan, Riise; Cicinho (72´ Okaka), Pizarro, Brighi, Vucinic (52´ Baptista); Totti (45´), Borriello.


Jag vet inte om det var pågrund av min dåliga sömn inatt eller om matchen var riktigt tråkig men den lyckades definitivt få mig att gäspa minst en gång var tionde minut. Att Taddei däremot lyckas bli skadad under träningen innan matchen hunnit börja är ingenting att höja ögonbrynet åt då varken Totti eller Vucinic var på sitt bästa humör denna trista förmiddag vilket givetvis resulterade till tidiga byten i början av andra halvlek av en mister med luvan på. Borriello hade precis som vanligt flera farliga chanser både i första och andra halvlek men det var Mexés som lyckades visa en enorm förbättring när han bland annat var mycket nära att ge Roma ledningen i 60:e minuten. Jag hade förväntat mig ett krassligt Parma men blev istället chockad av deras spelande som såg till att det förblev mållöst trots att både Simplico och Okaka spelade. Förutom regn och flera skott på mål från båda lagen var det Parma som chockade i slutminuterna men varken Crespo eller Atommyran lyckades näta in ett mål. Sorgligt nog lyckades inte Roma göra det heller och den hala isen som Ranieri åkt på de senaste veckorna börjar sakta men säkert att smälta ut. Lecce står som sagt näst på tur och skall jag vara helt ärlig så är Julio Sergios comeback den enda som får mig att länga till nästa lördag.. Bör även tilläggas att Lazio spelar alldeles strax mot Cagliari och jag hoppas från djupet av mitt hjärta att örnen åker på storstryk för det hade verkligen räddat både min och alla andra romanistis dag!



Spelarnas betyg: Lobont 6,5. Cassetti 6,5. Mexes 6. Juan 6. Riise 5. Cicinho 5. Okaka 5. Brighi 6. Pizarro 6. Vucinic 5. Baptista 3. Totti 6. Simplicio 5. Borriello 6. Ranieri 5 ?! Misters betyg går ju verkligen att diskutera då spelet var förskräckligt.

Kommentarer
Postat av: KAbab

Fru roma när spelar Milan? :p

2010-10-24 @ 16:35:49
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- fru roma?! haha! milan spelar imorgon 20:30 mot napoli!

2010-10-24 @ 16:38:06
Postat av: Kabab

Tack så mycket :) ja haha ditt nya smeknamn

2010-10-24 @ 16:56:37
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- mitt nya smeknamn? det får ju mig att låta som 50 år!

2010-10-24 @ 16:57:53
Postat av: Sandra

Nej fotbollen gick väl inte helt Romas väg idag.

2010-10-24 @ 17:20:14
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Oj dehär verkar vara en fotbollsblogg, vilket lag hejar du på ? :)

2010-10-24 @ 19:03:06
URL: http://vanessaolsson.blogg.se/
Postat av: Chelsea bloggen

synd att det inte blev 3 poäng!

Postat av: Patrik

Tråkigt att Roma har startat säsongen så dåligt, är ju mitt favoritlag i Serie A efter att Arsenal slog ut dom i CL på straffar! :D ;)

2010-10-24 @ 20:17:49
URL: http://arsenalgunners.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Gumman byt lag

2010-10-25 @ 00:02:13
Postat av: Osito

När ska vinden vända? Forza Roma!

2010-10-25 @ 02:28:14
Postat av: TheDon

lite av ett antiklimax. tråkigt har du rätt i. väntar bara på när de ska sparka sig själva i röven och sätta igång.

2010-10-25 @ 07:02:01
Postat av: Christian

Jag vet inte varför, men av någon anledning läste jag "Snälla, rara människor, inga känslor tack!"

När jag kikade in för att kommentera din blogg...

Fatta vad skoj det hade varit om du hade skrivit det...."snälla, inga känslor, sådant tjafs får ni ta hand om själva"



Folk är ju inte vana vid att man är ärlig...utan man ojar sig och låtsas tycka synd om folk, även om man ger blanka f*n i den egentligen.



Gillar den tjejen som frågar dig

"vilket lag håller du på?"

Är denna tjej blind?

Eller frågar hon detta bara för att...



Ha det bra och sköt om dig!!

2010-10-25 @ 08:32:03
URL: http://www.dunderbar.com
Postat av: Marcus Å

Inte bra! Men hur ligger de till i ligan?

2010-10-25 @ 09:18:42
URL: http://slipsens.se
Postat av: vicki

fin blogg:)

2010-10-25 @ 14:08:10
URL: http://juicymade.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback