NAPOLI - ROMA 2-0


NAPOLI:
De Sanctis; Campagnaro (48′ Sosa), Cannavaro, Aronica; Maggio, Pazienza, Gargano (26′ Yebda), Dossena (35′ Zuniga); Hamsik,  Lavezzi; Cavani
ROMA: Lobont; Cassetti, Juan, N. Burdisso; Cicinho (73´ Rosi), Pizarro, De Rossi, Menez (45′ Brighi), Riise; Borriello (67′ Vucinic), Totti

Låg och sov när jag plötsligt hör tv:n från andra rummet skrika MÅL med världens störigaste röst. Det går enbart några sekunder förens jag hör kommentatorn skrika MÅL ytterligare en gång och upphetsad som jag var hoppar jag upp ur sängen och springer till det andra rummet då jag fått för mig att det är Napoli som haft lekstuga mot Roma.

Tur som det var.. var det bara en mardröm. När jag sedan inser att tv:n varit avstängd hela tiden lugnar jag ner mig och går tillbaks till rummet för att fortsätta min sömn. Hinner slumra till några sekunder då jag oförmodat hör "roma roma roma" och får för mig att jag sovit flera långa timmar. Hoppar upp ur sängen ännu en gång och springer till andra rummet då jag inser att det bara var alarmklockan som hade ringt.

Med knappt någon sömn sätter jag på datorn och läser att både Hamsik och Lavezzi som egentligen inte skulle spela mot Roma skulle visst det spela och plötsligt känner jag en enorm klump i magen. Det var ingen vanlig klump, det var en stenklump från Ben Grimm i Fantastic 4 som hade lagrat den i min mage för att göra min dag värre än vad den redan var. Stadio San Paolo hettade till som aldrig förr och överrakningen..

.. kom egentligen redan igår då Pablo Cannavaro hade skickat ett sms till Borriello och skrivit kom hit och förlora. Ironiskt eller patetikt? Det får ni själva avgöra. Efter att första halvlek slutat mållöst med flera chanser åt båda lagen var det Napoli som tog sin hemmaarena med storm då domaren blåste igång andra halvlek. Ménez fick bytas ut tidigt mot Brighi och sedan var det Vucinic som fick hoppa in och ta Borriellos plats.

Trots att Lobont växt något oerhört i mina ögon de senaste matcherna kunde han bara hålla nollan i 72 minuter för det var då Hamsik gav sitt lag ledningen. Nervositeten fortsatte att bubbla när Romas sista byte var mellan Cicinho och Rosi men det var även då Roma insåg att Vucinic inte skulle göra en repris från helgens förra match mot Inter.

Istället lyckade Juan göra självmål i den 83:e minuten och det var även då jag stängde av matchen och insåg att min mardröm som spelats upp för några timmar sedan var egentligen en flashback på hur matchen skulle sluta.. Vilken bedrövelse, vilken misär.. Hur kunde det egentligen sluta så här?! Jag finner seriöst inga ord. Inga jävla ord.

Kommentarer
Postat av: A

No Comment! :(

2010-10-03 @ 17:42:16
Postat av: DAJE ROMA ;

- i know :'( it sucks!

2010-10-03 @ 17:47:53
Postat av: Anonym

var kanske inte så smart att köra med trebackslinje mot ett kontringslag som Napoli. tabbe. Tråkigt men håll hoppet uppe :)

2010-10-03 @ 21:05:17
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- envis som ranieri är trodde han ju givetvis att segertåget skulle fortsätta efter två vinster på raken men efter den överraskande starten så trodde jag ju givetvis att det skulle fortsätta mållöst in i andra också. men det är som sagt roma, alltid fullt av överraskningar så ibland är det inte så lätt att hålla hoppet uppe..

2010-10-03 @ 21:23:34
Postat av: Anders

Real Madrid -Deportivo La Coruna 3-0 1:a halvlek

35' minuten nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Jag återkommer sen när matchen är klar :)))



mål av Ozil,c ronaldo,di maria :)))

2010-10-03 @ 21:41:23
Postat av: DAJE ROMA ;

- nämen grattis, där ser man! kul att det går bra för någon utav oss idag i alla fall..

2010-10-03 @ 21:44:51
Postat av: Anders

4-0 nu mål av higuain :)



tack



ja det va synd det med roma :(

2010-10-03 @ 22:14:31
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

oki, hoppas du haft en bra söndag iallafall =)

synd med självmål, inte dirket poppis blir man bland lagkamraterna då =) kram

2010-10-03 @ 22:18:43
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Anders

END OF THE MATCH | Real Madrid 6-1 Deportivo (4' Ronaldo, 23' Ozil, 34' Di Maria, 53' Higuain, 60' Ze Castro (pp), 88' Ronaldo | 78' Juan Rodríguez)



:D



Dags att sova nu, nu sover man fint



natti

2010-10-03 @ 23:15:09
Postat av: Daniel

HAHAHA, sitta & kopiera resultatet från Facebook. HAHAHAHA verry gooood wööööööööööööööööööörk (L)

2010-10-04 @ 00:05:06
Postat av: Anonym

Tack beautiful, du är bäst, har haft det fantastiskt.

Såg inte din lista förrän nu tyvärr - annars skulle jag givetvis gjort mitt bästa för att ta mig genom den...

Tänkte på dig när Laziosupportrarna kom tillbaka från matchen på sina vespor idag - tur att du inte var där ;)

2010-10-04 @ 01:23:48
Postat av: Anders

ja och om ja tog det från facebook?



det är ju resultatet med alla mål och av vilka. ????



ser inget fel med det.

2010-10-04 @ 06:06:42
Postat av: Anonym

Jo, jag vet men det kan knappast gå sämre. Visst, de kan hålla sig kvar på denna nivå men det är inte så troligt. Kommer gå bättre men de behöver någon fundamental förändring, på längre sikt. totti verkar allmänt trött. Kanske för mycket vikt på hans axlar?

2010-10-04 @ 07:50:18
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: Anonym

angående sms:et så var det ganska patetiskt. Psykningar bör stanna på plannen och inte utanför. Brist på klass

2010-10-04 @ 11:52:27
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: romi

stort fotbolls intresse ser jag? :)

2010-10-04 @ 12:45:49
URL: http://romiiina.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- gud vad underbart att du haft det fantastiskt, förmodar att bröllopet var minst lika bra? haha det är lugnt, listan kan du använda nästa gång du är där nere och angående idioterna som du såg på sina vespor, ja det var väl tur att jag inte närvarade för jag hade verkligen gett dem ett helvete..

2010-10-04 @ 23:06:22

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback