ROMANEWS

Imorse rapporterades det att både Vucinic och Perrotta återhämtat sig från skadorna när nästan hela Roma samlades på Trigoria efter juluppehållet. Montenegrinen som röstats fram till "årets montenegrin" kommer tillsammans med Perrotta att spela mot Catania nästa torsdag men det är fortfarande oklart vem som kommer spela i vänskapssmatchen mot Espositos Atletico Roma nu på söndag (2 januari).

En spelare vi kan stryka från vinters transfermarknad är Pizarro som varken är till salu eller till lån. Det ryktas dock att Malaga som är ute efter Baptista* är intresserade utav Doni och skall man tro Gazzetta dello Sport är Rosi mycket nära Bologna. Även om det finns många osannolika rubriker som får en att höja ögonbrynen är det svårt att hålla sig borta från den italienska median som har en tendens att gå till överdrift.

Angelucci som associeras med maffian har kommit på tal igen och mycket talar om att han kan bli Romas nya president under sommaren 2011. Kanske låter som en bra lösning när shejkerna Totti ville se i den eviga staden verkar ha dragit sig ur. Även om det kommit ett flertals intressen från världens alla hörn lär Rosella Sensi sitta bekvämt i Stadio Olimpico ett bra tag till. (En stor tragedi om ni frågar mig..)

Adriano som förresten skulle återvända till Rom imorgon bitti är fast i Brasilien pågrund av visumproblem men räknas vara tillbaks den 31:a december. God fortsättning!


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



Kommentarer
Postat av: anne

Brukar du se deras (ditt lag) matcher live? På plats alltså?

2010-12-28 @ 21:42:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- åh ja! stadio olimpico är magiskt! obeskrivlig känsla!

2010-12-28 @ 21:44:10
Postat av: kabab

utan milan produkten boriello hade ni vart lääängst ner i ligan!

2010-12-28 @ 21:56:11
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- men åh juste, roma slutade ju sist i ligan förra säsongen, tack för att du påminde mig!

2010-12-28 @ 22:02:19
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Ny design ser jag! :D SNYGGT!

2010-12-28 @ 23:00:51
URL: http://adaras.se
Postat av: Anonym

Nej, ni slutade tvåa - det är jag fortsatt smärtsamt medveten om.

"Visumproblem"? :p

2010-12-28 @ 23:07:49
Postat av: DAJE ROMA ;

- HURRAY! Någon har koll! Haha ja, något jäkla visumproblem med hans son!

2010-12-28 @ 23:11:47
Postat av: Anonym

Haha, well if you say so, men man kan aldrig veta med de här brassarna när de har varit på julledighet...

2010-12-28 @ 23:18:09
Postat av: DAJE ROMA ;

- men det är bara datumet som har gått ut!

2010-12-28 @ 23:20:09
Postat av: Anonym

I'm telling you, ibland kommer de tillbaka, ibland inte - det har väl till och med hänt med just Adriano tidigare (i Inter) eller kommer jag ihåg fel?

Du har givetvis rätt, bara bråkar med dig ;)

2010-12-28 @ 23:23:49
Postat av: DAJE ROMA ;

- nej det du säger stämmer mycket väl.. haha värst vad du är på bråkhumör då! är det bara för att birmingham lyckades kvittera mot manchester i tilläggsminuterna?

2010-12-28 @ 23:29:55
Postat av: Anonym

Haha, nej nej, det gillar vi väl båda - trots hand (förmodligen) och eventuell offside (förmodligen inte)?

Men got to love Berbatov, klassavslut, gillade honom när han var som värst i Tottenham, och han är nästan där igen.

2010-12-28 @ 23:30:40
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha kollade inte på matchen, orkade inte. men berbatov är sjuk och han lär väl lyfta pokalen tillsammans med manchester om några månader..

2010-12-28 @ 23:33:41
Postat av: Anonym

VA, vem är du och vad har du gjort med Hoda Merei? "Orkade inte"?



Jag köper det - jag gjorde det dock, iom att det bara är PL igång nu så har det blivit en och annan match. United var givetvis bäst men imponerade inte särskilt mkt - det är en sak att spela på Old Trafford, en annan att spela borta mot Birmingham på en frostbiten plan.

Men du har förmodligen rätt - även om jag hoppas att du inte har det.

2010-12-28 @ 23:39:00
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hoda Merei orkar inte med Premier League längre.. haha men du är banne mig den största fotbollsnörden som finns! Och det går ju bra för Arsenal så det är ju inte så konstigt att du är kär i den engelska ligan just nu! Haha, time will tell!

2010-12-28 @ 23:43:12
Postat av: Sev

härlig videoklipp! (:

2010-12-28 @ 23:50:23
URL: http://sevils.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, nu ska vi inte överdriva, jag har en bit kvar till din nivå ;)

Äh, har ju som sagt bott därborta en sväng så har det med mig och följer den alltid med ett halvt öga; Arsenal alltid, men du har rätt, ligan i sig blir intressantare när Arsenal är med där uppe - därmed blir ett kryss för United mot Birmingham helt plötsligt intressant...

Time will tell!

2010-12-28 @ 23:50:31
Postat av: DAJE ROMA ;

- men nu överdriver DU! Min nivå? Du är redan högre! Haha det är det jag menar. Du är expert på engelsk och spansk fotboll.. och har koll på fotboll i allmänhet! Jag har fortfarande mycket att lära mig! Lär ju även bli ganska intressant imorgon.. eller äh who am i kiddin, wigan kommer få stryk!

2010-12-28 @ 23:55:20
Postat av: Anonym

Äh, du är överlägset bäst. Utan tvekan.

Haha, wish you were right, eller, jag tror och hoppas att du har rätt, men Arsenal har gjort några riktiga djupdykningar i år så man vet aldrig. Det är ju trots allt inte Barcelona vi talar om ;)

2010-12-29 @ 00:03:56
Postat av: DAJE ROMA ;

- after u dear! men glöm inte att wigan förlorade mot ett west ham som låg sist i tabellen för några veckor sedan!

2010-12-29 @ 00:10:14
Postat av: Anonym

Haha, jag hade glömt det, du ser, I rest my case :p

2010-12-29 @ 00:12:21
Postat av: DAJE ROMA ;

- äh 3 eller 4-0 imorgon!

2010-12-29 @ 00:17:08
Postat av: amra

Åh en fotbollsintresserad tjej, respekt till dig!!



Själv är jag stor interista och jag kommer lätt kolla in här ofta! :D

2010-12-29 @ 00:56:39
URL: http://amrafosho.blogg.se/
Postat av: Sandra

Alltid skönt att ha folk åter från skador :)

2010-12-29 @ 01:19:43
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: D

Haha, grym du är! Vi två borde egentligen starta en fotbollsblogg om Roma och Barca tillsammans!

2010-12-29 @ 03:02:22
URL: http://dafina.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Skönt att de är tillbaka! Alltid trist när spelare är skadade. haha det är spännande med silly season! :P

2010-12-29 @ 09:40:00
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback