I'M FOREVER BLOWING BUBBLES!

Det har varit en spännande helg och det är inte enbart Italien som kan intyga detta utan även Tyskland som inte varit sig likt. Bayern München som för några veckor sedan fick en fin överraskning på Olimpico har fortfarande problem med att ta sig upp i tabellen men denna gång var det inga italienare som gav dem några men för livet utan det var faktiskt Rauls Schalke 04 som överraskade. Trots att de åkte på storstryck förra helgen mot Kaiserslautern var det dags att ge hemmapubliken ett skäl till att fortsätta älska klubben som äntligen börjar röra sig upp i tabellen. På nio minuter hade både Höwedes och Jurado hunnit näta och trots alla målchanser lyckades Bayern aldrig reducera. 2-0 slutade matchen och här kan ni se highlightsen!

I Premier League är det Arsenal som leder tabellen. Chelsea som jublade över Terrys comeback fick nöja sig med ett poäng mot Everton och West Ham ligger tyvärr fortfarande sist i tabellen. Berbatov som däremot slog rekord förra helgen i Old Trafford ligger fortfarande etta i skytteligan med sina 11 mål och om vi får se Lampards comeback nästa vecka återstår fortfarande att se. Två spännande matcher väntar dock på oss näsa vecka och det är förstås Tottenham- Chelsea och Manchester United- Arsenal jag pratar om! Kommer Bales Tottenham att lysa på hemmaplan eller kommer Ancelotti som saknat både fokus och motivation de senaste veckorna vända oturen? Det är ingen som vet men vi längtar minst lika mycket allihop! På Old Trafford kommer Arsenal givetvis att försöka hålla sig som ligaledare men det tror jag tyvärr inte kommer att ske. Eller vad säger ni?

Borta i Milano lider man utav Zlatanfeber men man gottar sig även åt Inters torsk mot Lazio som sätter större press på Benitez. Roma räddade som sagt ett poäng mot Chievo men precis som vanligt försöker Ranieri lugna ner oss med att det kommer bättre tider. Strejken som man dock talade flitigt om i september tar fart i Serie A nästa helg och kanske kom det lägligt för lite extra fritid skadar aldrig någon! Bari verkar dock trivas längst ner i tabellen för en vinst har vi inte fått se sedan den 26:e september. Tupparna ligger risigt till och fick senast idag en ny förlust att smaka på när Guberti och Pazzni blev Sampdorias hjältar ännu en gång! Snart möter Catania- Juventus och vem hejar vi på? Krävs det verkligen ett svar? Glad andra advent!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vänta, jag kan den här, Catania?!



Arsenal är litet ojämna, och United verkar ju inte kunna förlora, men Nasri är i riktigt bra form, så man kan ju hoppas i alla fall. I know, du vill inte höra det här, men you know...

2010-12-05 @ 19:57:48
Postat av: DAJE ROMA ;

- YEEEY DU GISSADE RÄTT! Hahaha! Ja två mål mot Fulham är ju inte alls dåligt men glöm inte berbatov, GLÖM INTE BERBATOV!

2010-12-05 @ 20:00:20
Postat av: Anonym

I know, I know, och jag gillar Berbatov, och backlinjen ser inte alltid helt solid ut. Chamakh ser fortfarande litet vilsen ut däruppe, men den lille tsaren har kommit igång också, och Fabregas är på ingång igen...

2010-12-05 @ 20:04:47
Postat av: Royal Gunners

Ursäkta om jag rättar dig men arsenal tog över serieledningen den här veckan, innan dess har det varit Man united och Chel$ea som haft serieledning.



Sen måste jag tyvärr meddela dig redan nu att du kommer ha fel gällande att Arsenal inte kommer ha kvar serieledningen nästa vecka...Man city kommer att få "låna" serieledningen pga deras match spelas tidigare, men på måndag kväll är ordningen återställd igen tack vare Super-Samir Nasri.



För övrigt måste jag säga att du har en riktigt bra och underhållande fotbollsblogg :)

2010-12-05 @ 20:05:48
URL: http://Arsenal.com
Postat av: DAJE ROMA ;

- tror inte jag vågar nämna PL mer i denna blogg, det verkar ju ALLTID väcka dina the gunner rötter till liv!



- men royal gunners, arsenal låg väl etta förra helgen också? för chelsea klarade ju oavgjort mot newcastle?!

2010-12-05 @ 20:09:34
Postat av: Anonym

Haha, ber om ursäkt för det ;)

(Arsenal låg efter United, och lånar för övrigt bara förstaplatsen, då United fick sin match uppskjuten).



Glad andra advent på dig med!

2010-12-05 @ 20:12:54
Postat av: Royal Gunners

Nej Man united hade serieledningen förra veckan, men eftersom deras match blev inställd den här veckan pga att planen i Blackpool inte var i spelskickligt dug, så gick Arsenal om tack vare deras seger igår.



Sen när det gäller berbatov så är han är sjukt överskattad...hur svårt kan det vara att göra 5 mål på Blackburn?? Han blir grym när han lyckas göra 4 mål på Anfield som Tsaren :)

2010-12-05 @ 20:16:30
Postat av: DAJE ROMA ;

- men vänta nu, arsenal låg väl etta i tabellen förra helgen för de spelade sin match före manchester united?! ELLER?! Nä men överskattad och överskattad, vi får väl se vad han kommer bjuda arsenal på!

2010-12-05 @ 20:24:59
Postat av: DAJE ROMA ;

- In your face båda två, jag hade rätt. Kunde inte släppa det så jag fixade statistik:



- PREMIER LEAGUE FÖRRA HELGEN: */den 15e omgången:



- ARSENAL ; 1,3,3,3,1,0,0,3,3,3,0,3,3,0,3 = 29 P

- UNITED; 3,1,3,1,3,1,1,1,3,3,3,1,1,3,3 = 31 P men innan storvinsten över blacburn hade man 28 P! Alltså betyder detta att när Arsenal vann över Aston villa med 4-1 hade man 29 poäng och United 28 vilket betyder att The gunners var etta i några timmar!

2010-12-05 @ 20:45:32
Postat av: dino

haha käns som om du skriver om de vi snacka om igår. Bayern , milan , zlatan ;) tyvärr vinner juventus 2.1

2010-12-05 @ 20:53:57
URL: http://klipphanstung.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha jaså! ah tror också juve vinner, men hoppas definitivt inte på det!

2010-12-05 @ 20:55:17
Postat av: Anonym

Haha, men vafan, sa aldrig att du hade fel, skulle jag aldrig göra, alldeles för hög risk, för du har vanligtvis rätt, som här, såklart.

Talade ju bara om efter förra omgången :p

Mkt PL här helt plötsligt...



Viktig match på onsdag ser jag, men det ska väl inte vara några problem.

2010-12-05 @ 21:03:12
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha men det kändes ju som en the gunners boys attack! haha ja det blev ju mycket PL helt plötsligt men cluj skall ju inte vara några problem trots att roma inte varit i sitt bästa skick på sistone.. kanske blir det 2-1 igen! Eller vad säger du?!

2010-12-05 @ 21:12:06
Postat av: Anonym

Haha, I can see that.

Cluj blandar och ger, men varför inte 2-1 till Roma. Basel lär ju inte ta tre poäng borta mot Bayern (trots Bayerns ostadiga form) men en seger skulle nog vara bra för Roma.

I övrigt ser det mesta klart ut, hoppas bara att Barcelona för en gångs skull kan slå Rubin, och att Arsenal gör sitt jobb.

2010-12-05 @ 21:25:28
Postat av: DAJE ROMA ;

- att få 2-1 igen hade varit jäkligt underbart men efter el clásico vinsten är jag mer än hundra procent säker på att rubin kommer åka på stryk på tisdag! guardiola kommer få sin revansch, belive me! och fan nu gjorde quagliarella 2-1 för juventus!

2010-12-05 @ 21:32:33
Postat av: jos

NU BLEV JAG BESVIKEN PÅ DIG.... JUVE JUVE <3

2010-12-05 @ 21:36:58
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- ÄH COME ON, DU VET ATT JAG HATAR DEM JOSSE!

2010-12-05 @ 21:37:31
Postat av: jos

LÄGG AV, JAG VET ATT DU BEUNDRAR DEM I SMYG.

2010-12-05 @ 21:43:45
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- åh no! hur visste du? har faktiskt en del piero voodoodocka som jag brukar sticka ihjäl några minuter innan match! visst är det gulligt? hahaha!

2010-12-05 @ 21:47:10
Postat av: Anders

Varför skriver du om premier Leauge? jag trodde detta va en Roma blogg, Daje Roma du vet?.



elelr har du gått över till den engelska ligan nu med?

2010-12-05 @ 21:48:28
Postat av: DAJE ROMA ;

- nämen oj anders, har du kanske inte läst beskrivningen av denna blogg?!



- Hej och välkomna till min fotbollsblogg! Här uppdaterar jag er om världens bästa fotbollslag men även lite smått om vad som sker inom den europeiska fotbollsvärlden.

2010-12-05 @ 21:49:56
Postat av: Anders

håll dig till Serie A annars får du snart byta namn på bloggen

2010-12-05 @ 21:50:05
Postat av: DAJE ROMA ;

- Har sagt det innan och jag säger det igen, passar det inte så finns det ett kryss längst ut till höger som du mer än gärna får klicka på! Har fått nog av dina irriterande kommentarer, så ciao!

2010-12-05 @ 21:52:21
Postat av: jos

haha sluuta :(:( I know you like him ;)



1-3 !! WOOHOOOO!

2010-12-05 @ 22:00:46
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- JAG VET! VAFAN GÖR CATANIA? ÅÅÅÅÅÅÅH!

2010-12-05 @ 22:02:38
Postat av: Osito

West Ham ligger sist bara för att Pablo "Dynamiten" Barrera inte får speltid;)

2010-12-05 @ 22:30:28
Postat av: Royal Gunners

Hahaha, fyfan asså du letade upp statistiken och allt...du tar verkligen fotbollen på allvar :)Dock så hade Arsenal serieledningen i bara 15-20min tills att United tog ledning i första minuten typ -.-



Måste hålla med henne i den här frågan Anders, låt henne skriva om det hon vill (gärna mer PL :D ) och om det inte passar så behöver du väl inte göra dina dagliga besök här...

2010-12-05 @ 22:42:28
Postat av: Anders

jag vet inte vad för kryss du pratar om. jag har aldrig sett nåt sånt på din sida. ever.



jag kör ad blocker för firefox så den blockerar reklam och annat skit så till höger är det bara en svart ruta inget annat

2010-12-05 @ 22:49:17
Postat av: Anders

vadå mina irriterande kommentarer? dom kanske är irriterande för dig men skall inte alla kunna hantera både berömm och kritik och synpunkter.



utan sina läsare är en blogg ingenting

2010-12-05 @ 22:53:17
Postat av: VAHA

MEN JAAAAAAAAAAA, FOOORZA JUVE!!!!

2010-12-05 @ 23:05:33
Postat av: Daniel

heja heja!

2010-12-05 @ 23:08:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha amen klart jag tar fotbollen seriöst, vad tror du jag är? en fjolla som kollar på fotboll bara för att dregla på killarna? men vi lär nog fortsätta diskussionen nästa vecka när arsenal trillar ner i tabellen, eller vad säger du royal gunners?



- anders, anders, vad ska man säga? egentligen krävs det ju ingen beskrivning, som by the way finns under min profilbild, för att förså att min blogg inte enbart handlar om roma utan även andra fotbollslag!

2010-12-06 @ 00:25:33
Postat av: Chelsea bloggen

Vi får se till att stoppa Bale! farlig snubbe!

Postat av: Anders

ok.



förlåt sötis. bara haft en jobbig helg men nästa vecka drar jag till värmen så slipper ja skiten här hemma, jag gillar faktiskt din blogg. förstår inte varför ja hackar på dig. suck.

jag skall skärpa mig



nu skall anders sova.



Buena Note buenas noches goodnight godnatt

2010-12-06 @ 01:02:40
Postat av: Anders

Jag kan berätta mer nån annan gång om du vill...

2010-12-06 @ 01:05:43
Postat av: DAJE ROMA ;

- hmm okej, godnatt!

2010-12-06 @ 01:55:03
Postat av: Royal Gunners

"men vi lär nog fortsätta diskussionen nästa vecka när arsenal trillar ner i tabellen, eller vad säger du royal gunners?"



HAHAHAHA du måste skämta vaa?

1.som jag sa innan Arsenal kommer låta Man city låna första platsen i en dag, och sen tar man tillbaka den igen på måndagkväll ;)



2.Varför detta hat mot Arsenal? Avundsjuk på att dem spelar den vackraste fotbollen i Europa eller? ;) Eller du kanske är en sån där Chelsea medgångssupporter som joinade under den Ryska revolutionen (Abramovitjs spending spree)??

2010-12-07 @ 10:57:50
Postat av: DAJE ROMA ;

- nope jag skämtar inte? du kommer själv märka vem det är som har rätt utav oss väldigt snart. varför jag hatar arsenal är nog inte så svårt att lista ut med tanke på vad som hände roma för ett tag sedan. nej jag joinade under andra världskriget när stalin gav mig en arena men inget lag! hahaha kalla mig inte medgångssupporter! det är bannemig värre än att bli kallad hora men anleningen till att jag hellre kollar på chelsea än arsenal beror på att jag älskar ancelotti som by the way är romanista, älskar drogba som är en av världens bästa spelare men även för att jag brukade kolla på PL innan Mourinho packade väskorna för Italien.

2010-12-07 @ 14:23:39
Postat av: Royal Gunners

Hahaha just det, CL-matcherna förra året, det såg ju så bra ut efter första straffomgången hahahaha.

Du måste hata ganska många lag med tanke på att Roma åker på spö ganska ofta? ;)



Om din "hjälte" Ancelotti verkligen brinner för Roma, varför väljer han inte att träna er då? Tror han trivs bättre i lite bättre lag, eller uppköpta ryska fusklag med ingen historia. När det gäller drogba så är han en bra fotbollsspelare (synd att Wenger snålade och inte värvade han när han hade chansen) men han är också en av de största filmarna i världen, snubben är väl typ 1.90m och väger över 90kg men kan knappt stå upp:

http://www.youtube.com/watch?v=HyA_MB9l-b4

Och sen om du gillar Mourinho(e) så mycket, följer du då hans äventyr i Real också då eller? (läste nånstans att du hatar Real)



Kanske vart lite för mycket påhopp här och där, men det får du ta om du väljer att heja på Chelsea ;D

2010-12-07 @ 17:31:15
Postat av: DAJE ROMA ;

- vad du är rolig! var någonstans står det att jag hejar på chelsea? har bara sagt att jag hellre kollar på dem än något annat lag i PL. sedan förstår jag heller inte varifrån du fått att jag gillar mourinho, visst upptäckte jag honom när han tränade chelsea och gillade honom då men det krävs bannemig ingen einstein för att förstå att jag började hata honom när han kom till Italien. trodde du var smartare än så.. men du har helt rätt hatar real madrid av hela mitt hjärta trots att roma vann över dem i CL så nä, det handlar inte om att jag hatar alla lag som roma inte vinner över men när det kommer till världens smutigaste lag så toppar den spanska klubben listan tillsammans med bland annat inter och lazio. hade roma varit ekonimiskt oberoende hade man kanske förstökt få ancelotti men skall man tro den italienska median så berättade den forna milantränaren att han fortfarande drömmer om roma och att han helst vill avsluta sin karriär i Italien och inte England. Han är som sagt välkommen alla dagar i veckan! Tack för påhoppen, alltid ett rent nöje!

2010-12-07 @ 17:47:21
Postat av: Royal Gunners

Hahaha shit, du har svar på allt....vet inte om jag vågar fortsätta "tjafsa" men here it goes iaf:

*Om du inte gillar mourinho VARFÖR fan följer du hans matcher, sen skriver du att du gillade honom, men då har du ju gillat honom, och hur ska jag veta att du hatar honom nu, då man ofta brukar visa respekt till gamla spelare som kommer tillbaka (eller sånt gör man kanske inte i italien? ;))

*Det är klart jag fattar att du inte har Chelsea som favoritlag, men om du kollar/kollade på deras matcher så måste det väl fan betyda att du "känner" lite för den klubben?

*När det gäller Ancelotti så låter det kul att han har såna känslor för Roma, men jag är skeptisk till alla såna uttalanden nuförtiden (Har väl mkt att göra med att många av Arsenals spelare har "svikit" klubben, tex Adebaywhore, Cashley cole, och lite fabregas på sistone). Kanske är man mer trogen mot klubben i Italien.



Keep up the good work :)

2010-12-07 @ 21:36:21
Postat av: DAJE ROMA ;

- VEM HAR SAGT ATT JAG FÖLJER MOURINHOS MATCHER? Jag brukar kolla på deras resultat precis som alla andra lag för jag gärna vill ha koll på hur det ser ut i andra ligor och inte enbart i Serie A! ÅH HERRE MIN JESUS, jag skrev klart och tydligt att jag brukade kolla på hans matcher innan han stack till Italien. Alltså brukade jag kolla på Chelsea när han tränade dem -att du ens tror att jag ska fortsätta följa honom när han går till Romas rivaler gör ju det hela bara ännu roligare! Nej jag har ingen respekt för honom, det har jag inte för några interistor eller laziali men det trodde jag redan du kunde lista ut? Att han grät när han lämnade Inter är även det komiskt för han har under flera tillfällen sagt att han saknar Inter. Ska jag ha respekt då? Dont think so! Jag hejar bara på ett lag, AS ROMA, har väl lite känslor för Chelsea but thats it! Jovisst är det lite svårt att tro på sådana uttalanden, speciellt när fotboll handlar mer om pengar än hjärta nuförtiden men jag tror honom! Haha keep up the good work? Känns lite sarkastiskt när du bara skäller ut mig, men tack antar jag?!

2010-12-07 @ 22:40:57
Postat av: Royal Gunners

Jag skäller absolut inte ut dig, och jag menar verkligen det där med keep up the good work, du har en riktig intressant fotbollsblogg kanske rent av en av de bättre av de jag läser just nu....dock har du lite anger managment issues du måste handskas med ;)

2010-12-07 @ 23:43:52
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahaha varför är du helt plötsligt snäll?

2010-12-07 @ 23:46:04
Postat av: Royal Gunners

Jag har alltid varit snäll :) Allt började så bra men sen flippa du totalt för jag kallade dig medgångssupporter (för chelsea) och då bröt helvetet ut hahahaha. Förresten hur länge har du följt Roma och varför just roma?

2010-12-07 @ 23:54:11
Postat av: DAJE ROMA ;

- KANSKE FÖR ATT JAG HATAR MEDGÅNGSSUPPORTRAR OCH FÖR ATT DE ÄR DET VÄRSTA JAG VET?! Hahaha har följt dem i tio år. Chärlek vid första ögonkastet du vet. De vann första matchen jag kollade på och vann scudetton första året jag upptäckte dem så jag kände mig speciell och har följt dem ända sedan dess!

2010-12-08 @ 00:08:04
Postat av: Royal Gunners

Ja men du får fan hålla med om att de flesta av Chelseas supportrar började följa Chelsea efter att Abramovitj tog över, och därav i min mening är de flesta chelsea-supportrar medgångssuportrar...vart var alla när Chelsea var ett mittenlag likt Everton och Liverpool (jag kommer väl bli attackerad av liverpoolfans nu) är just nu??



Hahaha ok, det måste varit på den gamla goda tiden då serie A visades på 3an med Tomas Nordahl som "expertkommentator".

2010-12-08 @ 00:19:43
Postat av: DAJE ROMA ;

- jo det håller jag med dig om! det är tragiskt men det är så med dagens stora lag, det handlar ju bara om pengar. det har varit så ända sedan jag var liten och det kommer förmodligen fortsätta när jag väl är nere i graven! haha nej vi hade en box med massa italienska kanaler så min första fotbollsmatch var faktiskt på italienska! men om jag minns rätt så var det canal plus som visade serie a några år efter?!

2010-12-08 @ 00:29:32
Postat av: Royal Gunners

Faktiskt inte, det är ju nya regler på gång inom UEFA där, du kanske har läst om det att lag inte får spela ute i Europa om dom inte har en balanserad ekonomi, tror det träder i kraft år 2013.



Hahaha, du måste ha fått in Rai uno eller liknande genom parabolen, canal+ köpte som du säger upp italienska ligan nåt år senare och då försvann "uno kryss due" och även den engelska fotbollen från Tipslördag nåt år senare.

2010-12-08 @ 13:12:55
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha jaså? där ser man! hahaha ja jag hade rai uno men de visade inte alla matcher utan jag hade någon blå jävla kanal som visade alla matcher i Serie A. rai uno brukade jag mest kolla på när italien spelade vänskapsmatcher! haha fina minnen!

2010-12-08 @ 15:10:44

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback