CHAMPIONS LEAGUE BABY!

Satt helt nervös under hela lottningen och började hoppa av glädje när de nämnde Roma som hamnade i Grupp E tillsammans med Bayern München, Cluj och Basel som vi spelat mot tidigare. Att vi fick tyskarna som tog sig till final mot Inter i våras är inget att jubla över men Basel kommer bli ganska lätt med tanke på att vi vann över dem i EL. Cluj fick vi däremot spela mot under Spallettitiden och då gick det desvärre inte så bra men nu när vi har Ranieri kommer det inte bli en tuff match!

Så här tror jag grupperna kommer sluta:

Grupp A: Inter, Werder Bremen, Tottenham, Twente.

Grupp B: Lyon, Schalke 04, Benfica, Hapoel Tel Aviv.

Grupp C: Manchester United, Valencia, Glasgow Rangers, Bursaspor.

Grupp D: Barcelona, Panathinaikos, Rubin Kazan, Köpenhamn.

Grupp E: Bayern München, Roma, Cluj, Basel.

Grupp F: Chelsea, Marseille, Spartak Moskva, Zilina.

Grupp G: Real Madrid, Milan, Ajax, Auxerre.

Grupp H: Arsenal, Braga, Sjachtar Donetsk, Partizan Belgrad.

 

Hatar att grupp F och H fick så lätt motstånd. Men något som är väldigt glasklart i nuläget är att Zlatan som vill vinna den där jävla champions league kommer inte flytta tillbaks till Italien -roligast hade det varit om Mourinho kammat hem honom och fått slut på alla rykten.

 

ROMAS MATCHER

15 september;
Bayern Monaco – ROMA
28 september;
ROMA – Cluj
19 oktober;
ROMA – Basilea
3 november;
Basilea – ROMA
23 november;
ROMA – Bayern Monaco
8 december;
Cluj – ROMA


Inter tog däremot hem alla priser och är det bara jag som tror att de mutat domaren? Herregud säger jag bara!

 

Årets målvakt: Julio Cesar, Inter.
Årets försvarare:
Maicon, Inter.
Årets mittfältare:
Wesley Sneijder, Inter.
Årets anfallare:
Diego Milito, Inter.
Årets spelare:
Diego Milito, Inter.

Gud, vad spännande det ska bli! Vem tror ni går vidare?

** Champions Leagues gruppspel inleds 15/16 september och avslutas 7/8 december. Finalen spelas på Wembley i London 28 maj nästa år!

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag missade lottningen tyvärr för jag lagade mat men vilken lottning!! och ni fick tyskarna, dom kan bli lite kniviga men resten piskar ni, Cluj och basel. :D

2010-08-26 @ 19:49:02
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha det har du helt rätt i, vi går garanterat vidare!

2010-08-26 @ 19:49:53
Postat av: Anonym

Easy group for barca and Roma!!

roma gonna end 2nd !

2010-08-26 @ 19:51:33
Postat av: Anonym

and milito

foward of the year MY ASS1

and not the best this season!

Messi was the best forward

and wisley sneijder should be the player of the year !

2010-08-26 @ 19:52:37
Postat av: DAJE ROMA ;

- arsenal got an easy group too! yeah i guess so .. but lets hope they end 1st :)

2010-08-26 @ 19:52:52
Postat av: DAJE ROMA ;

- well i think they choose milito just because his team won the freakin CL in Madrid!

2010-08-26 @ 19:53:43
Postat av: Daniel

Grupp A: Inter, Werder Bremen

Grupp B: Schalke 04, Benfica

Grupp C: Manchester United, Valencia

Grupp D: Barcelona, Rubin Kazan

Grupp E: Bayern München, Roma

Grupp F: Chelsea Spartak Moskva

Grupp G: Milan, Ajax

Grupp H: Arsenal, Braga



Kom ihåg vem som skrev det först !

2010-08-26 @ 20:05:48
Postat av: Youssif

Exact, only cus the 2 fucking goals!

2010-08-26 @ 20:10:50
Postat av: Anonym

Roma går inte vidare;)

2010-08-26 @ 22:44:33
Postat av: DAJE ROMA ;

- Daniel, man är fan dum i huvudet om man inte tror att Mourinho kan ta Real vidare! Liksom tillåt mig att skratta men vi får se vem som har flest rätt den här gången ;)



to be continued ..

2010-08-26 @ 22:52:00
Postat av: Daniel

Jag satte ju fler på VM än vad du gjorde ;) Real lyckas alltid förlora mot Milan. Pirlo gör alltid sin bästa match & den sibiriska tigern stänger in mål & inzaghi - ja han bara står där. Vill inte ens tänka vad ronaldinho kan göra & för att inte glöma - ZLATAN !

2010-08-26 @ 22:57:26
Postat av: DAJE ROMA ;

- men "wow" skryt mer va.. kan inte hjälpa att elfenbenskusten och italien inte tog sig vidare! Haha Pirlo kommer säkert vara skadad och så kommer Inzaghi ge farfarsklubben ett tröstmål när Mourinhos lag leder med 2- eller 3-0. Ajax och Auxerre blir heller inga problem för portugisen -men visst medger jag att det hade varit kul om Real Madrid inte tog sig vidare :)

2010-08-26 @ 23:00:32
Postat av: Daniel

Förlåt om jag skryter, kan inte hjälpa det. Jag är ju ändå dum i huvudet. Bara vänta tills Zlatan kommer & skulle inte det gå i lås - ja då står Robinho på tur att sänka Real. Allting talar emot dem, även det faktumet att deras största supporter numera har tagit en paus ! Hosta upp 4 lakan & vi åker den 7:e november, är du på?

2010-08-26 @ 23:03:31
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHAHA du drömmer så mycket.. neh orka jag funderar på vilken Roma match jag vill se :) haha och jag vill faktiskt se Barcelona när de kommer till Köpenhamn -det hade varit kul att se! Ska ragga på Pique.. HAHAHAHA och spotta på zlatan om han är kvar -vilket jag definitivt tror han kommer att vara!

2010-08-26 @ 23:05:21
Postat av: Daniel

Satt precis & pratade, det ser ut som vi ska hyra en buss genom dem here we go & åka över & kolla på Köpenhamn - Barca. Då ska jag leka Jimmy Jump - med kniv :D

2010-08-26 @ 23:07:32
Postat av: DAJE ROMA ;

- JAG SÄGER BARA; LYCKA TILL :) !

2010-08-26 @ 23:13:39
Postat av: Daniel

Hej hopp, snitta & skära i hela bajselona. Det är kärlek, rita in ett hakors på puyol. Skära halsen av Valdes, stabba Alves i ryggen. Ta skalpen av Xavi & kissa på hans gelé. Iniesta ska jag skita på - så han blir brun. Pep ska jag sätta handklovar på & låsa in honom för doping. JÄVLA FUSKARE. Den jävla pedro, som betyder bög, HAHA - ska jag räcka finger åt. " a la nelson i simpson - Ha Ha "

Busqets ska jag verkligen skjuta - med min kniv ! Ser jag Pinto så ska hans fläta av, med min underbara kniv som jag fått av Rambo !! Sen för att gör det roligt ska jag leka emo skära mig själv - med en SMÖRKNIV - HAHAHAHA

Den enda som undkommer är David Villa, för han är så kewl <2

2010-08-26 @ 23:18:16
Postat av: Osito

Hoda, jag skulle mer än gärna försöka fixa Jonathan Dos Santos tröja då;)

2010-08-26 @ 23:19:13
Postat av: DAJE ROMA ;

- Daniel, mår du bra? ;S



- Haha Osito.. medans du är igång fixa Gervinho och Tanaka också!

2010-08-26 @ 23:32:06
Postat av: Daniel

Ja, jag har ju Rambo's kniv. Då mår man hur bra som helst :D

2010-08-27 @ 05:44:36
Postat av: A

e andata bene per noi meglio di cosi non si puo,forza Roma.

2010-08-27 @ 10:58:28

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback