It feels like my birthday!

Hur underbart var det inte att vakna upp idag? Inget fint väder, men vad gör det när Roma firade sin femte raka derby della capitale vinst igår? Det behövs inget strålande väder för att få mig att må bra utan det enda som krävs är Lazioslakt och tre färska poäng! Jag lös dock upp som en sol varenda gång jag fick ett grattis för det känns faktiskt som min födelsedag varenda gång Roma vinner! Fast måste ändå medge att det är lite stört hur mitt humör skiftas på grund av Roma! Men det är underbart och jag klagar fan inte! Har faktiskt suttit och sparat minst hundra (minst!) bilder från kalaset igår och jag kan inte sluta kolla på glädjen mina hjältar gav mig igår! Förstår ni hur avundsjuk jag är på alla människor som fick uppleva vinsten på Stadio Olimpico? Hade sålt min själ till djävulen om jag fått uppleva det Curva Sud fick uppleva igår!

Men nog om Roma, vet ni hur fantastiskt det är att läsa all kritik mot Zlatan? Fick mig även ett gott skratt när Fotbollskanalen Europa berättade att "det är typiskt Zlatan att vara dålig under våren". Hur sjukt är inte det egentligen? Folk klagar på Tottis ålder och Messis mål som alltid ser likadana ut men när det kommer till Zlatan så är det våren som sätter stopp för "supersvensken". Vilket skitsnack! Eller vänta, lider han kanske av pollenallergi? Kan inte Aftonbladet ringa upp honom och ge mig ett svar? Hade varit underbart! Det som i alla fall bör nämnas är att Di Natale leder skytteligan med 24 mål! Cavani som ligger på andra plats har gjort 20 och Zlatan.. ja han ligger på sjätteplats med sina 14 mål. Till och med Matri har nätat in fler mål än Aftonbladets kelgris! Den gamla damens 32:a har nätat in 16 mål men hans Juventus fick enbart ett poäng mot Cesena i helgen (matchen som jag önskade att jag såg slutade 2-2 efter massa pinsamma tabbar, rött kort på Motta och en straff som Gigi Buffon fixade).

En annan match jag önskade att jag såg var Barcelonas poängtapp mot Sevilla! Överraskande nog var det inte Messi som stod bakom målet utan Bojan tog ledningen i den 31:a minuten. Glädjen var dock inte långvarig eftersom Navas, killen som alla fjortisar dyrkar, kvitterade. Borta på Bernabéu var det Benzema som stod bakom två mål när Real Madrid vann över Hércules. Fransosen som fick smaka på massa kritik för några veckor sedan har fått tillbaks sin gamla gnista -men hans klubbkamrat Adebayor har blivit smittad av Benzemas gamla sjukdom. Sorgligt eller skrattretande.. det är fem poängs skillnad mellan Barcelona och Real Madrid. I Frankrike var det Marseille som såg till att Lille återtog förstaplatsen i tabellen. Därför sänder vi (eller jag) ett stort tack till Remy och González som nätade in vars ett mål när de besegrade Rennes i fredags.

Precis som förra veckan var det Hazard som stod bakom ett mål när Lille kammade hem tre poäng på hemmaplan. Men killen som alla storklubbar jagar var inte den enda som nätade in ett mål utan Sow gjorde sitt 18:e mål för säsongen när Lille besegrade Valenciennes med 2-1. Även om Valenciennes ligger dåligt till i tabellen får vi dock inte glömma bort att de besegrade Lyon med 2-1 för två månader sedan. Sorg och besvikelse blev det i alla fall inte för andra gången i rad för Bayern München utan ett målkalas fick supportrarna att glömma förra veckans förlust mot Hannover 96 när Amburgo kom på besök. Robben stod bakom ett hattrick när hans klubb vann med 6-0. Det spelades inga Premier League matcher i helgen men Manchester United vann över Arsenal med 2-0 i FA-cupen. Två matcher att se fram emot denna helg är utan tvekan Chelsea- Manchester City och Tottenham- West Ham. Bara jag som tror att West Ham kan skrälla lika stort som mot Liverpool för tre veckor sedan och vinna över tupparna? Chelsea- Manchester City behöver inte ens kommenteras för vi vet allihop att Ancelottis Chelsea kan klättra upp i tabellen om de krossar Carlos Tévez klubb!

Men den viktigaste matchen att se fram emot är Fiorentina- Roma. Kan vi inte få ett nytt mål av Totti i tilläggsminuterna så Behrami kan lida lika mycket som sina gamla klubbkamrater?! Det hade gjort min dag! Men det är trots allt sex dagar kvar.. Bör även tilläggas att det är enbart 9 omgångar kvar av Serie A! Vem vinner? Milan? Inter? Eller kanske Napoli? Tror faktiskt det blir Inter igen och skall jag vara helt ärlig så  "väljer jag" hellre dem än Milan. Vill inte se något leende på Zlatans ansikte i år (Zlatan blev ju faktiskt avstängd i tre matcher idag -så han missar Derby di Milano)! FORZA ROMA!

Kommentarer
Postat av: jos

hahaha klockrent inlägg! kul att nån här kan vara glad iaf, Men jag är glad för din skull :)

2011-03-14 @ 18:07:28
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: Osito

Vet du vad likheten med Roma och Mexico är? Båda kan vinna mot vilket lag som helst i världen:)

Tottis spelsinne är i en egen division! Forza Hoda!

2011-03-14 @ 18:18:49
Postat av: Elin

Då får vi väl hoppas på att zlatan blir ledsen i år då :P

2011-03-14 @ 18:24:28
URL: http://cassler.blogg.se/
Postat av: danten89

Roma, Roma, Roma :D

2011-03-14 @ 18:48:56
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Linnea

cool header :)

2011-03-14 @ 18:55:47
URL: http://linnealisalindgren.blogg.se/
Postat av: tasha

du byter ju design varannan dag :O :D

2011-03-14 @ 19:00:37
URL: http://ellohell.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Härligt att ni vann! :D

2011-03-14 @ 19:18:24
URL: http://slipsens.se
Postat av: mrs d

härligt att de vann då

2011-03-14 @ 19:21:10
Postat av: M

Visste inte di natale hade gjort så många mål! Tror också inter vinner ligan faktiskt!

2011-03-14 @ 19:27:21
Postat av: Sara H

Grattis till lyckan för romas femte raka derby vinst! HAHA "vill inte se zlatan le i år". Gumman du är bäst haha <3

2011-03-14 @ 20:05:05
URL: http://dellisaras.blogg.se/
Postat av: pokerface

din blogg är bäst och du har rätt hellre inter än milan! forza roma :)

2011-03-14 @ 20:08:01
Postat av: Annika

Ojdå ny header igen :) Härligt!

2011-03-14 @ 20:22:09
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: felicia

Följer din blogg varje gång du uppdaterar så jag hänger med lite grann i fotbollens värld tack vare dig! Älskar dina inlägg! Du är verkligen duktig på att få en att bli intresserad och läsa även om man från början inte visste något. BIIIIIIIG LOVE FOR YOU!!!!

Du borde jobba som sportkommentator!

2011-03-14 @ 20:23:12
Postat av: 3mma

:) Gág gillar din header! Haha bara för att du skriver om det här laget blir jag liksom, Hoppas dom vinner när dom spelar x)

2011-03-14 @ 20:27:29
URL: http://gillew.blogg.se/
Postat av: Håkan

Du borde läsa denna artikel: http://www.svenskafans.com/italien/lazio/Roma-20-Lazio-Che-cosa-e-questo-396359.aspx

2011-03-14 @ 20:36:12
Postat av: ansepanse

GRATTIS till de 2 - 0 för Roma :)

kram

2011-03-14 @ 20:56:20
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: N.A

- HODA I FREAKIN LOVE YOUR BLOG! Du utstålar personlighet rakt igenom bloggen med hjälp av ord. Din snygga design på roma legenden, fyfan vad du är grym! HA KVAR DENNA DESIGN ETT BRA TAG TILL! Snyggt snyggt så som dig! <3

puss

2011-03-14 @ 20:58:05
URL: http://theunwriitten.blogg.se/
Postat av: Alba

schysst blogg :D

2011-03-14 @ 21:06:15
URL: http://albanav.blogg.se/
Postat av: Nathali3

Oj. Lite text?!

2011-03-14 @ 21:45:24
URL: http://bloggisbest.blogg.se/
Postat av: Anonym

"det är lite stört hur mitt humör skiftas på grund av Roma!"



Säker på att du inte är schizo?

2011-03-14 @ 22:58:19
Postat av: Felicia

OH haaaaappydaaaay? hahha :D



PUSS NATTI

2011-03-14 @ 23:38:45
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: johan

haha du har helt rätt i zlatan men var det inte du som inte läste fotbollskanalen? känner mig lite träffad på folk som avdyrkar nevas, tyckt att vi ska värva han sedan förra säsongen :(

2011-03-15 @ 00:41:19
Postat av: N

Tänk om jag hade samma kärlek för någon sport som du, uppenbarligen, har! Tror faktiskt det kan skänka en hel del glädje. (Och en jävla massa ilska också så klart haha!)

2011-03-15 @ 01:12:01
URL: http://privatedrive.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Johan, hade jag läst Fotbollskanalen hade jag förmodligen skrivit "när Fotbollskanalen Europa skrev.." istället för "när Fotbollskanalen Europa berättade att".



- Haha kan inte tänka mig Navas i Roma, men du ska givetvis inte känna dig träffad eftersom jag, klart och tydligt, skrev fjortisar.. Men Navas stannar i Sevilla i några år till!



- Tyvärr läser jag inte Svenskafans och ser ingen mening med att börja med det nu heller så bespara mig dina Laziolänkar Håkan!



- Och självklart är jag schizofren.. det trodde jag alla mina läsare visste..

2011-03-15 @ 01:40:46
Postat av: Osito

Dags för en del att höja standarden på kommentarerna!

2011-03-15 @ 02:51:14
Postat av: johan

haha förlåt läste väl lite mellan raderna, menade mer att jag kände mig lite träffad som en fjortis men jag antar att det är för hans utseende och eftersom att jag är kille spelar det inte så stor roll för mig, varför kan du inte tänka dig honom i roma?

2011-03-15 @ 03:01:06
Postat av: Ida

Nu har du ju bytt header igen, är det ny för varje dag? :)

2011-03-15 @ 07:32:24
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

haha du är precis som min kille! om liverpool vinner så är han hur glad som helst, men om dom förlorar så är han tyst resten av dagen haha! :P Det är riktigt sköna matcher i helgen, och jag hoppas att west ham tar the spurs, pool behöver klättra mera! förhoppningsvis förblir f torres mållös ännu en match och vi hoppas att han gråter av ånger när han ser liverpools lycka!

2011-03-15 @ 07:44:33
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Kalle

Men hallå! Du är lite rolig du ;)

Strålande sol och alla tänker på vår, men så går Roma för ett efterlängtat väder hehe.



det är bra för zlatan med lite vila, så avstängingen gör inte så mycket, känns det som. tycker ändå han levererat över förväntan.

2011-03-15 @ 08:38:08
URL: http://kallenilsson.com
Postat av: Sandra

Jag sitter bara och ler genom hela ditt inlägg honey! Jag blev fan bara såååå geniunt jäkla glad i helgen när Roma vann :) Det var du såå värd plus att de sura statusuppdateringarna från min Lazio-vän gjorde det hela extra roligt haha. PUSS!

2011-03-15 @ 08:52:11
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Osito - Haha ellerhur.. eller vänta, jag är ju schizofren! Haha!



- Johan - Haha precis! Men han hade inte platsat i Roma -eller Italien för den delen. Han är en Sevillaprodukt som inte kommer lämna sin klubb!



- Ida - Givetvis byter jag inte header varje dag.. bara vid speciella tillfällen!

2011-03-15 @ 09:51:31
Postat av: Renee

Du har verkligen ett stort intresse av fotboll!

2011-03-15 @ 11:09:19
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du läser inte fotbollskanalen, SF, AB... Vad läser du då???

2011-03-15 @ 11:50:51
Postat av: johan

om nu tyvärr menez lämnar i sommar vilket jag inte hoppas på så kan han vara bra att få in, visst han är inte bättre än menez förutom på att göra mål men bättre än taddei är han väl ändå?

2011-03-15 @ 11:52:16
Postat av: Behnaz

Fin blogg!

2011-03-15 @ 12:06:42
URL: http://birdseye.blogg.se/
Postat av: b

Vad har du emot Behrami?



2011-03-15 @ 12:14:10
URL: http://montani.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Eurosport är den enda svenska sidan jag läser! Annars är det italienska och engelska sidor som ger mig bäst information!



- Johan, min mormor är bättre än Taddei just nu! Navas kommer ALDRIG komma till Roma!



- Vad jag har emot Behrami? Han. förstörde. "bara". derbyt. för. oss. för. tre. år. sedan!

2011-03-15 @ 12:20:49
Postat av: b

Just det. Behrami har varit i Lazio. Ska jag vara ärlig har jag aldrig gillat honom heller



2011-03-15 @ 12:23:41
URL: http://montani.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha godmorgon B!

2011-03-15 @ 12:24:40
Postat av: b

En goddag önskar jag dig också!



Ska du se matchen när Inter sänker Bayern ikväll? Goran "sumpa varje målchans" Pandev stänker in 2 fantastiska mål



2011-03-15 @ 12:30:23
URL: http://montani.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hahaha nej jag ska se Inter skickas ut ur Champions League efter Robbens hattrick! Inter har INGEN chans ikväll..

2011-03-15 @ 12:37:02
Postat av: johan

haha ring och tipsa montella då! nej han kommer säkert inte komma till roma sa bara att jag har tyckt att vi ska köpa honom i typ två år men det finns många unga spelare jag tycker att vi ska köpa

2011-03-15 @ 12:46:20
Postat av: DAJE ROMA ;

- Ge mig hans nummer då! Haha nä, men vilka vill du ha?!

2011-03-15 @ 13:00:18
Postat av: johan

haha om du hittade menez adress borde inte montellas nummer vara något problem! jadu neymar och aguero har jag velat ha länge men dom har blivit lite dyra nu, hernandez i palermo, fabrini i empoli ska vara bra inte sett så mycket av honom och hummels såklart är väl några

2011-03-15 @ 13:36:44
Postat av: DAJE ROMA ;

- Så du tror att telefonnummer är lätta att hitta? Glömmer aldrig när jag trodde att jag hade hittat Batistutas telefonnummer! Ah vilken känsla, men efter några minuter märkte jag att det var någon jävla argentinare som inte fatta att jag ville prata med Batistuta! När jag sa Batistuta sa hon SI. Habla ingles? Si! Where is Batistuta? Si. Ah, ville slå henne!



- Haha Aguro.. Good luck! Vad ska vi med Hernandez till? Lika bra att ta tillbaks Okaka då ju! Och Fabbrini har jag desvärre ingen koll på! Men när jag googlade hans namn blev jag inte imponerad.. il nuovo Kakà.. Hahaha skadade Kaka eller gamla Kaka? Skoooooooja!

2011-03-15 @ 14:54:19
Postat av: Anonym

Hej! Jag ville bara säga att jag uppskattar din blogg så otroligt mycket! Jag har följt din blogg i några månader nu och så fort jag slår på datorn är det din blogg jag går in på. Du är jättebra på att skriva och gör alltid intressanta inlägg. Älskar din blogg.

2011-03-15 @ 15:05:02
Postat av: Rebecca

haha jag har inte sett på så mycket fotboll, men ett tag där förra sommaren satt jag som klistrad framför tv:n när det visades fotboll. Och ZLATAN, guuuud vad jag störde mig på honom.. undrade varför alla sa att han var så himla bra? Han var ju sämst i hela laget!

2011-03-15 @ 15:05:50
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: M

- Och självklart är jag schizofren.. det trodde jag alla mina läsare visste..



Hahahahaha så jävla skön du är!!

2011-03-15 @ 15:28:44
Postat av: Osito

Hur mycket sanning ligger det i ryktena om Serben Subotic?

2011-03-15 @ 16:42:18
Postat av: Chelsea bloggen

Navas, killen som alla fjortisar dyrkar. HAHAh håller med dig Hoda!



Älskar att du inte tkr om zlatan, för det gör jag inte heller, en överskattad spelare. Visst han är duktig men det känns så jobbigt att man måste läsa zlatan är bra hit o dit överallt här i sverige bara för att han är svensk. Han är bra, men för överskattad. Och vilket bra inlägg gumman, fortsätt så!! Love this! :)



Älskar att du skriver om serie a:s skytteliga! och älskar att du skriver om hur det kändes för dig efter vinsten! Älskar att du skriver om Marseille! ÄLSKAR ATT DU SKRIVER OM CHELSEA OFC :D

2011-03-15 @ 16:42:40
URL: http://chelsea-prideofengland.blogspot.com
Postat av: johan

hahahah skicka ett brev till menez och fråga? hernandez är bättre än okaka fast jag gillar okaka mer! hater

2011-03-15 @ 16:42:56
Postat av: DAJE ROMA ;

- Anonym - Tack så hemskt mycket för din fina kommentar, den gjorde mig så jävla glad!



- Osito - Det har snackats mycket om Subotic, men hans agent har förnekat Romaryktena!



- Chelsea - HAHA OCH JAG ÄLSKAR DIN KOMMENTAR!



- Johan - Haha i sure will! Hahahaha im not a hater!

2011-03-15 @ 16:53:22
Postat av: Osito

Navas är väl inte heeeeelt olik i spelstilen i jämförelse med Menez? Navas petar inte Jeremy!

Subotic skulle jag allt bra gärna vela se i den röda dressen.

2011-03-15 @ 17:04:26
Postat av: DAJE ROMA ;

- Är det någon som påminner om Ménez så är det Hazard! Inte Navas! Men eftersom vi inte vet om Romas älskade fransoser kommer stanna så kan vi inte säga någonting förens sommaren är här!

2011-03-15 @ 17:07:36
Postat av: Osito

Vucinic - Hazard - Menez som offensiva mittfältare hade inte varit helt fel;)

2011-03-15 @ 17:29:32

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback