NU KROSSAR VI NAPOLI!

Vi börjar med en tyst minut till Ancelottis fader som gick bort igår. Giuseppe Ancelotti blev 87 år gammal och jag hoppas från djupet av mitt hjärta att han har det bra uppe i himlen tillsammans med alla andra änglar som vi tagit farväl utav. Chelsea som ligger etta i tabellen ställs mot Arsenal på söndag och jag hoppas givetvis att the gunners åker på storstryk. Malouda som gjort mest mål i Chelsea lär säkerligen bjuda på en fantastisk show tillsammans med fenomenala Drogba och är det bara jag som längtar? Men först ut väntar nämligen en ännu bättre match..

Och självklart är det Napoli- Roma jag pratar om! Jag kan gladeligen berätta att både Lavezzi och Hamsik kommer lysa med sin frånvaro men det är trots allt Cavani som jag är mest rädd för. Adriano som missar matchen tack vare sin ankelskada har varit het på tapeten de senaste dagarna eftersom hans moder berättat hur nära han var på att ta självmord. Brasilianaren som haft mycket otur i livet är dock glad över chansen han fick i Roma och är villig att visa hela världen hur mycket han förändrats och berättar samtidigt att han lagt all skit bakom sig.

Trots att mycket står på spel inför helgens match så tror jag faktiskt inte att Napoli kommer kamma hem tre poäng. Hade ni dock frågat mig samma fråga för några dagar sedan hade jag förmodligen inte svarat likadant och detta beror givetvis på Europa League matcherna som chockade en hel värld igår. FC Steaua Bucureşti tog ledningen snabbt över Napoli i första halvlek. 3-0 stod det till rumänerna redan efter 17 minuter men sedan gick något snett och italienarna hann sorgligt nog kvittera. I vilket fall som helst så är detta givetvis bra nyheter för Roma.

Manchester City som däremot vann över Chelsea förra helgen klarade oavgjort mot Juventus och jag är förmodligen inte den enda som är smått överraskad. Ranieri är dock inte den enda som ser fram emot matchen på Stadio San Paolo och Totti som berättar i sin senaste intervju att han inte tänker bli fotbollstränare när han lägger fotbollsskorna på hyllan har gjort en ny reklamsnutt tillsammans med frugan! Stort grattis sänder vi även till Vucinic och Baptista som fyller år idag och ni har väl inte glömt att Vucinic blir pappa till en liten son som kommer få heta Alexander om några dagar? Sempre forza roma!



Önskar däremot min vän en trevlig vistelse i Rom och hoppas du njuter för fullt av din resa just nu! Hälsa staden, drick en borghetti för mig och ta det för sjutton inte lugnt där nere!
Buon viaggio!

Kommentarer
Postat av: medina

Tycker att det är så himla grymt att du är så intresserad utav fotboll och så insatt i det ! :)

2010-10-02 @ 00:53:29
URL: http://somethiing.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alla vet att Napoli vinner.

Lägg ner ditt skitsnack bruden.

2010-10-02 @ 15:48:02
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha medina, jag får höra det rätt ofta men tack ska du ha :) och du lillen, vilket skitsnack? roma vinner, du kommer själv inse det på söndag eftermiddag ;) PUSS PÅ DIG!

2010-10-02 @ 16:23:13
Postat av: Mattias

Gumman det slutar 3-1 till Napoli

2010-10-02 @ 16:43:27
Postat av: DAJE ROMA ;

- men nej?! det blir 2-0 eller 2-1 till Roma!

2010-10-02 @ 17:06:18
Postat av: Sandra

Haha älskade Francesco's reklamer! eller ja älskade France snarare <3

Napolitanarna kommer gråta på San Paolo imorgon - Daje Roma Daje!

2010-10-02 @ 20:07:27
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- ellerhur! finns ingen som honom, INGEN! Och härligt att någon håller med mig. Ibland känns det som om alla är emot mig! Haha DAJE ROMA DAJE! DAMMI TRE PUNTI!

2010-10-02 @ 20:12:08
Postat av: Fridah

cool blogg!

Postat av: B E S T F R E A K I N' B r e e E l l a

ORKA LÄSA SÅ JÄVLA LÅNGT INLÄGG? MEN SNYGGA BILDER IAF ^^

2010-10-03 @ 01:49:52
URL: http://donteatmydinosaur.blogg.se/
Postat av: ester

DIN BLOGG ÄR TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUNG. också sett roma live, helt fkn OBESKRIVLIIIIIIIIIGT.

sluta inte blogga , din blogg är så fkn braaaaaaaaaaaaaa

2010-10-03 @ 08:00:16
URL: http://esteerr.blogg.se/
Postat av: Carolina

cool blogg :P

2010-10-03 @ 12:32:12
URL: http://carollinas.blogg.se/
Postat av: A

Francè sei Grande...Forza Romaaaaaaaaaaaa Dajeeeeeeeeeeee

2010-10-03 @ 14:44:42
Postat av: Anonym

gääääsp! vaknat itid nu till matchen. Hyffsat hittills. Väldigt öppet, men de får ta att sätta några baljor i 2a

2010-10-03 @ 15:51:12
URL: http://donsueco.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback