2 anni fa moriva un grande presidente ..



Världens finaste president som såg sina Romaspelare som sina egna söner somnade in för två år sedan och han har sedan dess varit hemskt saknad.

Franco som kämpade sina sista dagar tog över Roma 1993. Han fick, innan han dog, se världens finaste lag vinna ligan, två supercuptitlar och två triumfer i Coppa Italia. Han var dock ingen vanlig hjälte utan en hjälte som levde för sin klubb, för sina gulröda färger och för fotbollen. Han var inte bara unik utan även hyllad världen över.

Världens finaste president som blev 82 år var en av de få människor som kämpade med att fotbollen inte skulle förlora sin själ, sitt hjärta och sin glans. Han tackade till och med nej till en försäljning av klubben dagarna innan hans bortgång och det är precis därför hans dotter Rosella Sensi (Romas nuvarande president) inte vill sälja klubben..

Själv minns man hans bortgång som igår. Jag minns hur tårarna nuddade min kind. Jag minns hur jag började oroa mig för klubben och jag minns hur jag trodde att det var kört för alltid. Det var en obeskrivlig känsla, en obeskrivlig känsla ingen romanista var beredd på. Men han begravde sig i vår själ och i vårt gulröda hjärta, i vårt gulröda hjärta som grät ut sin sorg under hans svåra sjukdom som bara blev värre och värre.

Franco Sensi, min fina ängel, min älskade president, idag var det exakt två år sedan du lämnade oss.
Riposa in pace valoroso presidente 29/7 1926- 17/8 2008

Kommentarer
Postat av: A

Grazie per tutto quelo che hai fatto per la Roma Presidente,sei grande.R.I.P

2010-08-18 @ 00:37:38
Postat av: A

Ciao H.M.Wellcome Back!ur the BEST! :)

2010-08-18 @ 00:53:05
Postat av: youssif

hallaaa

2010-08-18 @ 22:14:56
Postat av: DAJE ROMA ;

- grazie ! may he rest in peace <3 !

2010-08-22 @ 19:10:21
Postat av: Anonym

http://www.sydsvenskan.se/resor/article1220282/I-Roms-hjarta-ar-Totti-kung.html

2010-09-07 @ 00:22:32

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback