SAMPDORIA - ROMA 2-1


Sampdoria:
Curci, Zauri, Lucchini, Gastaldello, Ziegler, Koman, Palombo, Poli (Mannini 80′), Guberti, Marilungo (Pazzini 62′), Pozzi (Macheda 76′).

Roma: Julio Sergio, Cassetti, Mexes (Juan 46′), Burdisso, Riise, Perrotta, Brighi, Greco (Totti 90′), Menez ( Doni 55′), Vucinic, Borriello.


Romas betyg: Julio Sergio 6, Doni 6, Cassetti 6, Mexes 6,5, Juan 3, Burdisso 6,5, Riise 6, Perrotta 6, Greco 5,5, Brighi 6, Menez 6, Vucinic 7, Borriello 6, Ranieri 6.

Röda kort: Julio Sergio (55´), Lucchini (85´), Gastaldello (90´).

Mardrömmen vill inte ta slut..

Drömde att en man hade brytit sig in i mitt rum för att strypa mig. Men det gjorde han inte -för jag bad honom gråtandes att inte döda mig eftersom jag inte ville missa Sampdoria- Roma. Det fick han att försvinna -men fick mig att vakna upp eftersom jag insåg att det enbart var några minuter kvar tills matchen skulle dra igång. På bänken satt De rossi bredvid Totti som slängde en slängkyss till sina supportrar innan domaren några sekunder efter blåser igång det hatfyllda mötet på Stadio Luigi Ferraris.

Pazzini syntes inte till i Sampdorias startelva men det gjorde Guberti. Hos Roma var det Borriello som tillsammans med Vucinic skulle frälsa Roma denna soliga morgon i Genoa och visst gick det bra när montenegrinen i andra matchen i rad nätar in för Roma. Efter 17 minuter fortsatte Roma att imponera när backlinjen skötte sig utmärkt tills Ranieri i början av andra halvlek överraskar oss alla och byter in Juan istället för en fenomenal Mexés som inte fick fortsätta spela eftersom man inte ville riskera en skada.

Som en blixt från en klar himmel fortsätter överraskningarna när Juan gör en tabbe som heter duga. Hans bakåtpass ser inte enbart till att Julio Sergio får se rött efter att han kastat sig på Palombo utan även att Sampdorias Pozzi kvitterar via straff som Doni inte hade någon chans att rädda. Med tio spelare på plan fick Roma fortsätta spela utan Ménez för att rädda ett poäng, men efter en ny tabbe av Juan lyckas Romas forna spelare Guberti skjuta tre poäng till Sampdoria. 2-1. Igen. Ingen revansch..

Och inget vackert avslut -för precis som ifjol lyckas Sampdoria skaka om Ranieris trupp. Jag skulle kanske inte ha vaknat ur mardrömmen men mannen som bröt sig in i mitt rum visste tydligen att Roma skulle förlora. Han ville att jag skulle lida. För det är exakt det jag gör just nu. Var så himla säker på en vinst men precis som för 259 dagar sedan lyckas Sampdoria chocka oss alla. Men inte enbart Sampdoria utan även Juan som blev matchens största syndabock. FORZA ROMA SEMPRE E COMUNQUE!

Kommentarer
Postat av: Ylber

Vad håller Juan på med? En av världens bästa mittbackar får ej göra såna misstag.



Vem håller du på ikväll miss merei? Säg inte kryss nu!!

2011-01-09 @ 17:27:59
URL: http://ylber.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- jag vet inte.. är så jävla besviken på honom.. vill ju att det ska bli oavgjort mellan napoli och juventus ju så låt oss hoppas på 2-2?

2011-01-09 @ 17:30:17
Postat av: Sandra

Du skriver så jäkla bra snygging. Synd att det inte gick vägen :( Sådana matcher HATAR man bara att förlora.

2011-01-09 @ 19:06:17
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: K.M.

Jag beklagar förlusten! Haha, jag såg bara andra halvleken och det var verkligen en händelserik match.



Förresten så tror jag på Juve-vinst ikväll, det betyder att ni kommer vandra ner. =)

2011-01-09 @ 19:34:59
URL: http://kosovaremezini.blogspot.com/
Postat av: TottiTT

"I play honestly and I play to win. If I lose, I take my medicine."

-Bobby Fischer, Schackspelare (1943-2008)

tömmer medicinskåpet

2011-01-09 @ 21:06:02
Postat av: DAJE ROMA ;

- frågan är.. ska man verkligen förlåta juan? först självmålet mot napoli och nu detta.. "jag ber om ursäkt till mina lagkamrater och till mina fans".

2011-01-09 @ 21:18:20
Postat av: Daniel

Sexiga dom e!

2011-01-09 @ 21:26:41
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Forgive and forget!

Förlust för Lazio muntrar väl upp dig en del antar jag ;) Kryss för Milan var ok i sammanhanget, drar inte iväg alltför mkt. Jag gråter inte precis över att Juventus förlorar mot Napoli, men håller med, ett kryss hade varit bättre. Kryss för Palermo. All in all, ingen katastrof, men det hade sett riktigt bra ut om Roma tagit en trea..

Slutligen måste man fundera litet över vad Cambiasso har börjat äta till frukost...

2011-01-09 @ 22:29:24
Postat av: DAJE ROMA ;

- lär väl förlåta honom någon gång i framtiden, men inte nu -för den här matchen betydde så fruktansvärt mycket för mig! 259 dagar förgäves! Haha en lazioförlust muntrar alltid upp mig men det hade blivit ännu bättre om udinese vunnit! Men man kan ju inte alltid få som man vill.. Ja, Cavani gör det igen -är verkligen inte chockad, han lär förmodligen vinna skytteligan den här säsongen! Cambiasso äter väl cheerios? Haha, nä vad vet jag, Leonardos trupp är on fire!

2011-01-09 @ 22:37:50
Postat av: Chelsea bloggen

Serie A har varit flipp den här veckan! Beklagar förlusten gumman! Men det lär gå bättre nästa match, det kanske bara är att laget inte har kommit igån än, eller så är det bara att ni hade otur. Ni klarar av det nästa match! :)



Cheer up! :)

2011-01-09 @ 23:06:27
URL: http://chelsea-prideofengland.blogspot.com
Postat av: juventina

FY FAAN säger jag bara :( Och lika illa gick det för er ja.. :(

2011-01-09 @ 23:22:55
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: Osito

Helvete,var är segertåget?:/

2011-01-09 @ 23:35:23
Postat av: DAJE ROMA ;

- ring SJ och fråga!

2011-01-09 @ 23:39:51
Postat av: Osito

På SJ så säger dom att segertåget startar den 16:e januri men man vet ju som sagt aldrig med SJ;)

2011-01-10 @ 00:55:19
Postat av: DAJE ROMA ;

- jo det har du helt rätt i, men SJ kanske har rätt för en gångs skull ;)

2011-01-10 @ 00:59:13
Postat av: Osito

För Cesena borde väl inte vara några problem? Har visserligen för mig att vi förlorade mot dom senast, men med Vucinic(som förövrigt min pappa diggar) tillbaka så tror jag på vinst. Förövrigt så hoppas jag att minst en spelarna på din önskelista anländer till oss i sommar!

2011-01-10 @ 01:04:40
Postat av: DAJE ROMA ;

- men hjärtat vi har inte förlorat mot dem? har du redan glömt öppningsmatchen på olimpico? det slutade mållöst ju -romas gamla antonioli imponerade och höll nollan trots alla skott på mål! HALLÅ? SKÄRPNING OSITO! Men vinst måste det ju bli annars vet jag inte vad jag gör! Haha då får vi hålla alla tummar och tår!

2011-01-10 @ 01:09:44
Postat av: Emma

Kul förresten med en tjej som bloggar om fotboll tycker jag! Inte så vanligt bland alla mode och skönhetsbloggar nu för tiden! ♥

2011-01-10 @ 01:34:30
URL: http://emmabroman.blogg.se/
Postat av: Osito

Shame on me, haha! Men vinst måste det bli på söndag, där med basta! Hur trot du att matchen slutar? Mexes skallar in en balja och Vucinic smeker in en pytts, mer än så vågar jag inte gissa;)

2011-01-10 @ 01:43:50
Postat av: joj¨

2011-01-10 @ 01:43:58
Postat av: johan

Va sjukt drömde också om denna match dock igår, drömde att de blev lika och att jag missade hela matchen. Bra blogg måste jag säga. Vi hade svårt mot Cesena förut men vi måste vinna detta möte om vi ska ha någon chans på scudetton, många matcher kvar men blir jobbigt att ta ikapp 11 poäng och matcher mot sämre lag är ett måste att vinna om man vill vinna scudetton

2011-01-10 @ 01:48:43
Postat av: DAJE ROMA ;

- osito, ska vi säga att totti nätar? haha efter att jag gissat helt fel om sampdoria så vågar jag verkligen inte säga något, tror jag ska hålla käften, haha!



- johan, näe är det sant? haha fan vad sjukt! fast jag hade nog velat att det slutat som din dröm för då hade man ju kunnat se den i repris.. tror inte någon vill se juans misstag om igen.. awh tack men nu gäller det som sagt att hålla alla tummar och tår för roma nästa söndag! SCUDETTON KAN FORTFARANDE BLI VÅR! SEMPRE FORZA ROMA!

2011-01-10 @ 03:02:34
Postat av: Osito

Du är ju trots allas älskade fotbolls-guru. Bara för att det har gått lite sisådär så tror jag på en utskopning, 4-0 till vargarna! Målskyttar? TottiX2, Mirko och Mexes. Jag vill INTE att mister byter ut Menez, det är fan tjänstefel!

2011-01-10 @ 03:10:10
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha no im not! alltså näe kanske ingen utklassning och inget mexés mål men tre poäng vill jag verkligen hoppas på!

2011-01-10 @ 03:16:15
Postat av: A

abbiamo perso una occasione.....:(

2011-01-10 @ 16:24:53
Postat av: danten89

Så trist att ni förlora.. gråter en skvätt för din skull.. :'(

2011-01-10 @ 23:57:46
URL: http://animalcity.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback