DAGENS ROMANEWS:

- Mexés som spräckte nollan på Olimpico igår har fortfarande inte berättat om han tänker förlänga kontraktet med Roma men Chelsea har ännu en gång fått upp ögonen på fransosen och sägs vara redo att betala 5 miljoner euro per säsong. Kommer detta betyda att il rugatino efter alla dessa år kommer lämna oss för Ancelotti? Använd hjärnan.

- En ny italiensk undersökning har visat att kvinnorna valt Borriello till Romas hetaste hunk. Detta kan ju diskuteras men efter de tre målen han nätat in i de gulröda färgerna så ska jag absolut inte be er observera De rossi och Ménez. Eller gjorde jag precis det?

- Vem kommer att få börja mot Napoli? Ménez, Borriello och Totti. Förra säsongen vann vi över Napoli i första omgången via två underbara mål från Totti men om det kommer bli en retur på det återstår att se. Ranieri är precis som oss supportrar mer än nöjd med de två senaste matcherna och jag är förmodligen inte den enda som är hundra procent säker på att segertåget bara börjat!

- Det skvallrades länge att Ilary Blasi, Tottis fru, varit gravid men hon sätter stopp för ryktena och berättar att hon är nöjd med sina två barn. Håller Totti med? Absolut inte. Han berättar att han vill ha fem barn -men det är som sagt bara framtiden som vet vad den har att erbjuda.

- Champions League ikväll också, undra hur det ska gå? Eftersom jag är en jäkel på tippa så låter jag bli att göra det ikväll men håller givetvis alla tummar och tår för Valencia som kommit tillbaks på banan igen.
Hur kul som helst ju, men glöm inte.. AVANTI ROMA!

Kommentarer
Postat av: Osito

Bara jag som älskar Mexes? Helgen är räddad, Romas match visas:D

2010-09-29 @ 19:25:24
Postat av: DAJE ROMA ;

- hur kan man INTE älska Mexés?! Indeed Osito, Indeed!

2010-09-29 @ 19:27:11
Postat av: Anders

ja! jag hoppas faktiskt oxå på Valencia, jag har alltid gillar det laget även om jag gillar Real mer, men dom har alltid lyckasts hålla sig i toppen men inte den bästa budgeten, dom sålde ju David Villa för att få in pengar tex. dom har haft lite strul med sin ekonomi minst sagt.



Underbart, 20.30 kommer du juh, då ser ja din bil smita in på parkeringen här ;) orkade inte laga mat så det får bli thai take away, hoppas det funkar.:P



sen kollar vi matcherna ;)

2010-09-29 @ 19:38:45
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha brukade alltid kolla på valencia tillsammans med min granne när jag var liten, vet inte vad som hände sedan men de har äntligen vaknat till liv. Ja, de har ju tvingats sälja flera spelare på grund av den dåliga ekonomin men de ligger ju ändå etta utan villa ;) glöm inte det! haha jadå det funkar alltid så vi ses snart! hahaha :)

2010-09-29 @ 19:43:15
Postat av: Anonym

Yes, gillade dem inte minst på den gamla goda tiden med El Piojo López, Mendieta, Kily González, Juanfran, Angúlo och andra.



Det var när Kluivert, Rivaldo, Figo etc spelade i Barca. Good times...

2010-09-29 @ 20:25:12
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha första laget jag lärde mig i la liga var faktiskt valencia. många i min sits hade väl svarat barca?! men men.. många fina legender och minnen där men vad hände med ariel ortega? jag vet att han lever men han verkar ju, ehm, död? pablo aimar ska du ju heller inte glömma! hans smeknamn var väl clownen eller något?! minns hur mycket alla älskade honom i början av hans karriär men precis som ariel ortega, vad gick snett egentligen? helt sjukt hur mycket fotbollsvärlden har förändrats!

2010-09-29 @ 20:47:33
Postat av: Daniel

Alla som fick inblick i La liga, under den senare delen av 90-talet vet vad Valencia är / var ! Det kommer alltid sitta fast i minnet. Claudio Lopez som den giftigaste anfallaren världen "någonsin" besåkdat. Karriären rullar fortfarande vidare, närmare bestämt i MLS & Colorado. Ny i klubben är han, efter 2 riktigt bra säsonger i Kansas City, där han skott från halva plan "a la Hasse Berggren" är något utav det häftigaste jag sett ! Dock var det största spelgeniet Gaizika Mendieta, det han kunde göra med en boll, det kunde inte ens Carew göra med en apelsin ! Tyvärr blev Lazio & Barcelona ett stort dipp i karriären. Slutdestinationen Middlesbrough var mest ett sista rop på hjälp, från den passningsskicklige spanjoren ! Kily & Ortega lirar fortfarande fotboll, i Rosario Central, Herr Gonzalez moderklubb & Ortega i River Plate. Frågan är dock om inte världens tittare ser Pablo Aimar idag, för han husserar numera i Benfica. Smeknmanet clownen eller den lille trollkarlen, lever fortfarande vidare & ibland om man tittar riktigt noga, kan man se han göra en grimas.



Den "enda" valenciaspelaren som jag tycker riktigt synd om, utöver Mendieta är den livs levande legenden Santiago " jag tappade parfymen & var tvungen att sparka på den så att jag missade VM "

Cañizares. Behandlingen han fick av Valencia, den önskar jag inte ens min värsta fiende...

2010-09-29 @ 21:17:15
Postat av: DAJE ROMA ;

- daniel ; la liga experten?!

2010-09-29 @ 21:22:16
Postat av: Osito

Hoda, akta dig, Claudio Lopez har spelat i Lazio;)



Tino Costa verkar dock vara en intressant spelare:)

2010-09-29 @ 21:44:35
Postat av: DAJE ROMA ;

- men osito då, det vet jag väl! han spelade ju även i det argentinska landslaget tillsammans med batigol så klart man har koll på vart killen lirat! el tino var ju faktiskt fantastisk mot bursaspor ;)

2010-09-29 @ 21:52:37
Postat av: Daniel

Det gäller att hålla koll på dem gamla goa lirarna. Det blir snart en uppdatering av en "föredetting" frågan är bara vem som ska kunna bräcka Dario Silva. Möjligtvis Cafu, eller Recoba !

Postat av: Anonym

Haha, Daniel har rätt.

Har dock alltid haft litet svårt för Canizares, mest därför jag inte nämnde honom. Men klassisk fotbollsskada...

Var egentligen inget större fan av Mendieta heller, men i Valencia var han ruskigt bra.



Klart man har koll på el Piojo.

Det var samtidigt som Verón var som bäst för övrigt - i Parma/Lazio, och firma Crespo/Chiesa.

2010-09-29 @ 22:19:39

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback