THE SPECIAL NIGHT

Och så var det äntligen dags att blåsa igång omgång 3 av Champions League! Roma spelar hemma mot schweisiska Basel och trots att både Vucinic och De rossi saknas kommer tre poäng inte vara så svåra att kamma hem. Med en vinst och en förlust ligger Roma tvåa i gruppen men förhoppningsvis kommer de ligga etta när de vinner över Bayern München den 23 november. Tyskarna ligger fortfarande dåligt till i Bundesliga men blir tvungna att ta i med hårdhandskarna när de spelar mot Cluj ikväll. 20:45 börjar kalasen och det är faktiskt även då Mourinhos Real Madrid ställs mot Zlatans Milan. En match ingen vill missa men eftersom Roma spelar samtidigt så kommer jag sorgligt nog att missa den. Hemskt med andra ord.

Jag är dock mycket säker på en spansk vinst och behöver nog inte förklara mig angående detta. Zlatan kommer inte ha en chans mot Ronaldo och The Special One kommer skapa nya rubriker världen över. Hade varit underbart om Kaka spelat mot sin gamla klubb men eftersom han är skadad lär han ändå njuta av matchen från läktaren. Det är ingen tvekan om att Mourinhos lag är i mycket bra form och trots att Pato var lysande i Milans senaste match så tror jag inte att han kommer vara något farligt hot på Bernabeu. Ikväll blir det inget kryss utan helvetet kommer att bryta ut!

Chelsea spelar på bortaplan mot Spartak Moskva och det blir garanterat en blå vinst. 3-0 eller 4-0 tippar jag på. Arsenal ställs mot ett enklare försvar och lär inte ha några problem mot ukrainska Shakhtar Donetsk. Men Marseille som inte lyckats vinna någon match i Champions League möter slovakiska Zilina som inte vunnit någon match de heller. Fransoserna kommer givetvis få fira sin första vinst ikväll och det är jag mycket mycket säker på! Ajax kommer säkerligen inte ha några problem mot Auxerre och jag tror inte någon säger emot mig. Eller?!

Kommentarer
Postat av: yasmine kim

vilken snygg blogg du har!!

själv kan jag inte så mycket om fotbolls lag

och sånt (har bara spelat skolfotboll haha)

keep up!

kanske jag lär mig något här ^^

2010-10-19 @ 14:03:23
URL: http://yasminekim.blogg.se/
Postat av: becca

ojj... Fotbolls intresserad ;) ?

2010-10-19 @ 14:16:33
URL: http://www.nattstad.se/hejbecca
Postat av: DAJE ROMA ;

- om jag är fotbollsintresserad? dummare fråga får man fan leta efter..

2010-10-19 @ 14:29:48
Postat av: Emelie

Jag tror att Auxerre kan skrälla och att Arsenals vinst inte är så självklar. Chelsea däremot tar nog hem det lätt.



Hoppas att Roma vinner stort över Basel =)

2010-10-19 @ 15:35:45
URL: http://calidore.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- auxerre har förlorat både mot milan och real madrid och fruktar säkerligen ajax som tog ledningen över milan tidigt i första halvlek. matchen slutade då oavgjort så är det någon som skräller så är det givetvis holländarna på sin hemmaplan! fransoserna har ingen chans.

2010-10-19 @ 15:45:22
Postat av: anders

minns du att jag beställde hela klabbet med viasat kanaler för ett tag sen så jag kunde se allting sånt här.



men guess what, digitalkortet FUNGERAR INTE! jag ringde till asen och dom sa att det har gått ut,eller att det kortet jag hade skulle erstättas dom skulle skicka ut ett nytt till mig, MEN HALLÅ JAG BEHÖVER DET IKVÄLLLLLLLLLLLLLLLLL!



horor idioter apor svin



suck nu vet jag inte hur ja skall göra ikväll för jag har ingen viasat



kan ja få komma hem till dig hoda och kolla??



Real-Inter MÅSTE JAG SE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



pusss

2010-10-19 @ 15:49:13
Postat av: DAJE ROMA ;

- NEEEEEEEJ vad synd! Jag hade fan dampat ännu mer, typ hotat dem or something, men pröva att ringa dem igen och säg att du behöver kolla på kvällens match? de borde ju ändå kunna hjälpa dig? man kan ju annars köpa matchen via nätet eller så kan du ju försöka hitta någon bra stream? det lär ju finnas många med tanke på att det kommer vara en grym match så kolla in atdhe.net några minuter innan matchen startar!

2010-10-19 @ 15:55:27
Postat av: sarastille - en blogg för alla

mysig blogg du har :)

2010-10-19 @ 15:59:14
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: Cissi

I do my best... Oh Arsenal spelar ida va!? Ah de är ju synd att man inte har sporten då...:P Förästen haha.. jag hejar på Blackpool, bara för att min kille kommer därifrån.. Går de bra för dem?:D

2010-10-19 @ 16:07:54
URL: http://cotac.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- yeah arsenal spelar som sagt ikväll. haha blackpool? det enda jag vet om dem är att de har förlorat både mot arsenal och chelsea men de imponerade när de vann över liverpool som ligger i kris just nu!

2010-10-19 @ 16:11:43
Postat av: SANAZ

Haha min kille skulle hata denna sida..han är ett stort Inter fan :) Så min röst går också till inter eftersom det är de jag följt de senaste 5 åren, synd bara att Totti inte spelar där ;)



Är det Zucchero som sjunger Roma låten? Låter som han.

2010-10-19 @ 16:15:21
URL: http://sanaz.blogg.se/
Postat av: Anders

det löste sig,, jag ringde dom igen och sa att det är deras jävla fel att jag missar fotbollen igår så dom har ju viasatondemand, matchen kostar egentligen 99 kr att se på datorn men dom fixar den till mig gratis pga det som hände. :D.



men ändå, jag hade föredragit se den på min 42 tums TV, nu får jag se den på en futtig 20 tums monitor lol, man kan ju fixa sån tv out så man kan länka monitorn till Tven men har inte kopplat in det.



sen kom jag på varför jag skrev Inter? lol



jag kommer senare kanske ändå! ;) du får det jobbigt ikväll Hoda, 3 matcher på samma sädningstid, vilken skall du välja emellan ;)



2010-10-19 @ 16:17:01
Postat av: DAJE ROMA ;

- Totti spela i Inter? haha dröm lite till honey! Zucchero? Nej, nej och åter nej! Det är den magiska, den underbara ANTONELLO VENDITTI!

2010-10-19 @ 16:18:00
Postat av: DAJE ROMA ;

- nämen kolla det löste sig till slut anders, hahaha underbart ju! ja well det är bättre att se det på tv:n men vafan jag får också sitta framför datorn och streama roma-basel! haha hatar att alla bra matcher spelas idag men vad ska man göra? ROMA GÅR FÖRE ALLT! Du får dock berätta hur real madrid-milan gick till, det hade jag uppskattat!

2010-10-19 @ 16:20:29
Postat av: Ylli

Zlatan kommer showa ikväll :)

2010-10-19 @ 16:37:49
URL: http://ylber.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- eller inte..

2010-10-19 @ 16:38:57
Postat av: Michan

Haha, men eller hur. Härlig blogg du har!

2010-10-19 @ 17:19:40
URL: http://michanelfgren.blogg.se/
Postat av: Kabab

Nej gumman milan vinner stort. Pato hattrick ronaldinho hattrick o zlatan 6 assist! :D o roma vinner också sluta hata

2010-10-19 @ 17:27:04
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- kabab - vakna ur dina drömmar!

2010-10-19 @ 17:28:41
Postat av: katrin

aaah gillar din blogg :D haha lycka till ikväll ^^

2010-10-19 @ 17:29:04
URL: http://arsenals.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så kul att CL är igång igen. Me like :)

2010-10-19 @ 18:29:39
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: SANAZ

Ja man kan aldrig va säker :D tycker spelare nu för tiden byter lag lika ofta som jag byter strumpor..va händer egentligen??!!! :S

2010-10-19 @ 18:30:40
URL: http://sanaz.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha ja så går det när pengar tilltalar!

2010-10-19 @ 18:37:32

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback