RANIERI BASTA!

Sitter med en kopp kaffe medans jag granskar tabellen och inser samtidigt hur svårt det är att titta på den utan att få en tår i ögat. Det känns inte som Roma längre. Känns inte ens lönt att höra vad Ranieri har att säga efter matcherna för han låter numera alltid likadan. Massa ursäkter hit och dit och givetvis skall han alltid addera hur svårt det är för tillfället. Jag vet inte om det krävs en Einstein för att förstå detta men hur länge skall vi behöva vara besvikna egentligen?

Blickar tillbaks på säsongen 08/09 och påminns av alla krassliga matcher vi fick smaka på men till och med då tog vi Stadio San Paolo med storm. Till och med då fick vi se Zarate brista ut i gråt för trots att Roma hade en pjåkig säsong hamnade man ändå före lag som Napoli, Sampdoria och Lazio. Självklart hoppas man inte på en repris från Spallettis tid men det kan även gå så illa att vi får en repris från 04/05 då vi bytte tränare lika ofta som andra byter underkläder.

Finns egentligen inga ord för att beskriva smärtan varenda romanista känner just nu men vad finns det egentligen att göra? Truppen försäkrar oss att vi skall ta oss genom tunneln och att vi kommer få smaka på bättre dagar så allt man kan egentligen göra är att tro på spelarna, tro på orden, tro på laget som vanligtvis brukar ge oss mer lycka än sorg.

Genoa står näst på tur och Luca Toni som vi tog farväl utav i somras kommer säkerligen se till att fjärilarna i min magen brister ut om exakt 12 dagar. GÖR MIG STOLT MINA FINA VARGAR ♥!

Kommentarer
Postat av: kristin

HAHA fett ful och dålig blogg!!

2010-10-04 @ 18:16:53
URL: http://kitn.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- en 14-årig som har kissie som idol? haha var fick du ens luft ifrån?

2010-10-04 @ 18:29:45
Postat av: kristin

Jag kissie är bäst!!!!!!!!!!!!!<3

Men du suger!! :/

2010-10-04 @ 18:33:17
URL: http://kitn.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahahaha puss på dig!

2010-10-04 @ 18:35:02
Postat av: A

Luciano ti prego torna!

2010-10-04 @ 18:39:02
Postat av: DAJE ROMA ;

- sono preoccupato, ma è ancora lunga..

2010-10-04 @ 18:45:02
Postat av: A

Speriamo bene daje Ciao H.M. :))

2010-10-04 @ 18:47:55
Postat av: DAJE ROMA ;

- non è la stessa roma dell'anno scorso :(

2010-10-04 @ 18:51:58
Postat av: Anders

oh fan vad jag hatar kissie, finns nog ingen mer jag hatar just nu.



sen ser jag att ni pratar om kissie i din blogg, kissies namn skall inte ens få förekomma här in din fina fotbollsblogg! det är rött kort på det! fattar ni!!!! hahahahaha



ja har uppdaterat min blogg oxå ;)



2010-10-04 @ 19:44:10
Postat av: Anders

kolla denna sötis



http://www.youtube.com/watch?v=ntiMz3nKTiQ&feature=related



hahahahahahah



2010-10-04 @ 22:36:49
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahaha alltså näe videon var ju bara för patetisk!

2010-10-04 @ 22:53:22
Postat av: Marcus Å

Det är tungt! Men hur ligger ni i ligan då?

2010-10-05 @ 09:14:08
URL: http://slipsens.se
Postat av: Daniel

Hoppas dom gör dej stolt!

2010-10-05 @ 09:26:27
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Maria - fashionstars ☆

gott med kaffe :)

2010-10-05 @ 11:43:51
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: A

Non ho mai visto una Roma pegio di questa Mai.pero e solo l'inizio e ci faremo presto sono siguro!

2010-10-05 @ 15:22:27
Postat av: DG

Alltså helt ärligt så ser det inte alls bra ut just nu men förra året såg det värre ut och Roma lyckades vända det och sluta tvåa så man vet ju aldrig. Så fort de kommer igång så kan det gå snabbt men iår så tror jag att Roma ska vara glada om de slutar på fjärde plats eller ens når Europa cupspel. Det säger jag då Serie A är starkare än på länge, det är inte bara Inter som är bra utan utmanare som Milan, Juventus och Napoli ser starkare ut och så ska vi inte räkna bort Sampdoria och Lazio iår heller.

För dig som är Romanista så ska du vara glad om Roma slutar högre upp än Lazio iår.

2010-10-05 @ 15:42:10
URL: http://dergham.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback