PHILIPPE COUTINHO!

Igår när jag kollade på Inter- Sampdoria (1-1) var det en kille som stod ut. En kille som såg ut att vara Patos lillebror. Jag säger bara.. Coutinho. Vilken kille!



18 år och har redan tagit Italien med storm. 18 år och är en av de bästa talangerna som finns. Real Madrid ville ha honom redan när han var 15 år men eftersom han likt många andra fotbollsspelare inte kan lämna hemlandet förens han fyllt 18 år var det Inter som lyckades kamma hem guldklimpen. Han har redan blivit kallad "den nya Messi" men även "den nya Pato" vilket gjort underbarnet lyckligare än någonsin.

Tror definitivt inte att Inter inte släpper honom, men om de nu gör det så hoppas jag från djupet av mitt hjärta att Pradé finns på plats.

Ikväll 20:45 spelar Napoli- Milan och trots att matchen kommer vara hetare än någonsin är jag säker på att det kommer att sluta oavgjort. Napoli har precis som Milan haft flyt de senaste veckorna och har inte förlorat en match i Serie A sedan förlusten mot Chievo som hände för cirka en månad sedan. Milan har däremot inte förlorat sedan den chockande förlusten mot Cesena den 11:e september.

Håll ögonen på Cavani och Pato.

Kommentarer
Postat av: Chelsea bloggen

Måste säga att han liknar Pato! :o

Postat av: DAJE ROMA

- Ellerhur! Ändå finns det många som påstår att han inte gör det?!

De borde ju skickas till närmsta optiker förfan!

2010-10-25 @ 15:40:09
Postat av: anders

dom prata om matchen på radion idag.



jag tror milan förlorar, DOM HAR JU ZLATAN!!!!!!hahahahahahahaha



här är ett klassiskt klipp med Ibra



http://www.youtube.com/watch?v=-OYhjeS_09Y



vilken flöjt, har du sett det?



PHILIPPE COUTINHO kände jag inte ens till faktiskt eftersom jag inte följer serie A så bra



men jag säger bara en sak



hala madrid!! haha



2010-10-25 @ 16:42:41
Postat av: DAJE ROMA

- haha vem vet, zlatan kanske gör ett självmål idag också! hahaha men det här klippet är ändå bäst: http://www.youtube.com/watch?v=LU0p5B45Vn0

2010-10-25 @ 16:47:50
Postat av: Kabab

JAg tror det är patos kusin eller nått ! De ser ju ut som tvillingar! Han här coutinho är en talang helt utan o säga något. Men seriöst en spelare ska aldrig kallas nästa pato eller nästa messi! han här är Nästa Coutinho(Hans spelstil liknar mer ronaldinho i sin storhets tid) inte messi eller pato

2010-10-25 @ 17:21:12
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA

- haha fotbollsvärlden är som sagt alltid kvick med att kalla nya fotbollsspelare för nästa "messi, maradona, pelé" -u name it! Visst är det för tidigt att göra det men det måste vara oerhört kul för honom att höra det redan när han är 18 år! Han är grym! Ingen tvekan om saken!

2010-10-25 @ 17:28:36
Postat av: Kabab

Så sant så sant! Men om nån ska bli nästa Zidane så är det Zidanes son! Och han är på gång den pojken!

2010-10-25 @ 17:36:20
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA

- Jag vet! Han spelar ju i Real Madrid ungdomslag och är en liten talang han med! Synd bara att Batistutas son inte gått i hans fotbollsspår och valt att bli skådespelare istället, får hoppas på att hans andra söner är lite smartare för visst hade det varit kul med en ny batigol generation :)?!

2010-10-25 @ 17:39:40
Postat av: Kabab

Haha tyvärr så vet jag inte vem Batistutas är. Eftersom jag inte följde klubbfotbollen förut. Började kolla på klubbfotbollen 2006(efter VM) annars följde jag bara landslag sen jag var liten. Så jag har tyvärr missat honom. haha men jag vet att Henrik Larssons son sägs vara en talang som sin fader!

2010-10-25 @ 17:47:44
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA

- VA? LÄSTE JAG VERKLIGEN RÄTT? VET DU INTE VEM GABRIEL OMAR BATISTUTA ÄR? Oh herre, i just had a heartattack!

2010-10-25 @ 17:48:59
Postat av: Kabab

Ja du läste rätt hahahahaha som sagt det var runt 2006 jag började ta klubblag, ligor etc på allvar. innan det hejade jag bara på Iran och Sverige när det var landslags matcher visste inte så mycket om fotboll förutom zidane hit o dit och Ali daei för iran etc blabla XD

2010-10-25 @ 17:51:09
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA

- men du måste ju skämta? det kvittar vilket år du fick upp ögonen för fotbollen, man har koll på alla grymma spelare?! det är som om jag ska påstå att jag inte vet vem maradona är bara för att jag inte levde då?!

2010-10-25 @ 17:52:32
Postat av: Kabab

Men förlåt då ! :O gör ett inlägg om honom så lär jag mig. bli inte arg

2010-10-25 @ 17:54:51
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA

- http://dajeroma.blogg.se/2010/october/gabriel-omar-batistuta.html

2010-10-25 @ 17:55:45
Postat av: Kabab

Man tackar men jag kom på att jag visste vem det var :D hade bara glömt honom. hahaha jag kan förstå hur han lura dig att det var crespo de är ju lite lika trotts allt

2010-10-25 @ 18:04:39
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: Amandarinen

fIN BLOGG!

2010-10-25 @ 18:08:29
URL: http://amarese.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hey, hey people, careful, ni måste vara litet rädda om Hoda.

'Jag vet inte vem Batistuta är'...

2010-10-25 @ 20:43:28
Postat av: DAJE ROMA

- ah det är bara du som förstår mig dear..

2010-10-25 @ 20:44:41

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback