ASPETTA!

Glömmer aldrig första gången jag var i Italien. Jag hade valt italienska i skolan och jag var så stolt över mig själv eftersom läraren tyckte jag var så himla duktig. Självklart såg jag då fram emot resan mer än någonsin eftersom då kunde jag äntligen få prata italienska med alla snygga italienare (och kolla på roma givetvis).

Men så gick det inte till utan när jag väl var där nere såg jag ut som ett frågetecken varenda gång någon människa försökte prata med mig. Här hade jag sett fram emot diskussioner med coola främlingar men istället stod jag där som världen största idiot och förstod inte ett enda ord! Ville seriöst börja gråta för jag hade aldrig känt mig dummare i hela mitt liv.

Alla pratade så sjukt snabbt och ibland kunde jag inte ens skilja på spanska och italienska men det var även då jag insåg hur min lärare hade lurat mig..

Värre blev det också för varenda gång jag var ute fick jag höra "aspetta" och konstigt nog vände jag mig om varenda gång jag hörde det -trots att jag var helt säker på att de var någon annan de kallade på. Fråga mig inte varför men jag kände mig tilltalad. En gång var det en man som sprang efter mig och skrek "aspetta" minst tjugo gånger och arg som jag var skrek jag ju givetvis på engelska:

"MY NAME IS NOT ASPETTA!"

Han trodde säkert det var något fel på mig eftersom han vände sig om och började gå i rask takt. När jag sedan skulle hämta en karta från hotellet hörde jag en man skrika "aspetta" till mannen bakom disken och då kunde jag inte låta bli att fråga om alla hette "aspetta" i Italien. Han började givetvis skratta och berättade att det betydde "vänta". Ni kan nog allihop gissa hur mycket vi började skratta när jag sedan berättade om incidenten som hade skett lite tidigare. Herregud vad skämmigt det var!

Nu glömmer jag dock aldrig ordet och vänder mig om varenda gång jag hör det. Men det kunde ju till och med NI gissa på..


Kommentarer
Postat av: Belinda

hahaha, jag skrattade bra många gånger när jag läste det här.. Aspetta hette du va?

2010-10-10 @ 18:09:18
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Postat av: A

amazza quanto sei bella!

2010-10-10 @ 18:31:43
Postat av: Christian

Hej på dig!!!

Aspetta..måste bara stoppa i mig en godissvamp....

Så, nu är jag här igen :P



Härligt det här med nya språk och så...



Intressant blogg du har..fördomar som jag har är man inte van vid en tjej som är så totalt fotbollsfreak, men det var riktigt skoj att se...



Tack för dina kommentarer i min blogg med.

Kommentera vidare, så ses vi oftare...

Jag kommer definitivt kika in på din blogg mer.



Ha det bra och sköt om dig!!

2010-10-10 @ 18:56:45
URL: http://www.dunderbar.com
Postat av: Anonym

när du nu inte heter Aspetta så heter du det som det står på "snipers" leaderboard eller är det något sorts alter ego? :)

2010-10-10 @ 19:09:48
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: My

Fin blogg, allt bra med dig? :)

2010-10-10 @ 19:15:55
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Anders

hahaha jag hade liknande språk problem i spanien när jag va där dom första gångerna. dom pratade för sjukt för snabbt.



så när skall vi åka till italien nästa gång då?.



det är bättre du följer med till Spanien istället så kan du få sova på mitt hotellrum. :P

2010-10-10 @ 19:16:07
Postat av: william

fan va äcklig och ful du är

2010-10-10 @ 19:30:16
Postat av: DAJE ROMA

- HAHAHA MY NAME IS NOT ASPETTA!



- MY NAME IS HODA MEREI, EY?! HAHA!

2010-10-10 @ 20:28:32
Postat av: Anonym

Mamma Mia!

2010-10-10 @ 22:59:52
Postat av: Anonym

Wow du är snygg

2010-10-11 @ 22:00:36
Postat av: charlotte

gu va fint hår du har :)

2010-10-14 @ 21:03:11
URL: http://charlottemanuela.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback