UEFA TEAM OF THE YEAR (2010)



Kollade precis in UEFA:S TEAM OF THE YEAR och eftersom jag är så snäll som jag är bestämde jag mig för att skriva ner hela listan i bloggen! Är jätteglad för att Romas Riise finns med i listan men är besviken på att man inte plockat fram några fler Romaspelare! Trodde ju att De rossi skulle finnas med i listan men icke sa nicke. Men hellre en spelare från Roma än 0 från Lazio och Milan. Ja, ni läste rätt. Zlatan finns inte med i listan (detta gjorde min dag) men Cassano är nominerad! Även Tottenhams Bale finns med i listan och eftersom många namn går att diskuteras förstår jag verkligen inte hur UEFA valt Khedira! Log i alla fall för mig själv när jag såg att man kunde rösta på en av Japans bästa fotbollsspelare! Nämlingen, Honda!

Namnen i fet stil är de jag röstat på! Få inte en chock när ni kollar lite längre ner i listan. Mourinho är grym, det förstår vem som helst men jag är romanista, ALLTSÅ BETYDER DET ATT HAN ALDRG KOMMER FÅ MIN RÖST! Van Gaal hatar jag så det fick bli Atlético Madrids tränare! Bra va? Här kan även NI rösta!

GOALKEEPER:


Iker Casillas (Real Madrid), Julio Cesar (Inter), David de Gea (Atletico Madrid), Maarten Stekelenburg (Ajax), Eduardo (Genoa).

RIGHT BACK:

Maicon (Inter), Sergio Ramos (Real Madrid), Philipp Lahm (Bayern München), Branislav Ivanović (Chelsea), Gregory van der Wiel (Ajax)

CENTRAL DEFENDER:

Gerard Piqué (Barcelona)
, Lúcio (Inter), Carles Puyol (Barcelona), Walter Samuel (Inter), David Luiz (Benfica), Leonardo Bonucci (Juventus), Brede Hangeland (Fulham), Diego Lugano (Fenerbahçe), Souleymane Diawara (Marseille), Douglas (Twente).

LEFT BACK:

Fábio Coentrão (Benfica), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Ashley Cole (Chelsea), John Arne Riise (Roma), Michel Bastos (Lyon).

RIGHT MIDFIELD:

Arjen Robben (Bayern München)
, Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Javier Zanetti (Inter), Adam Johnson (Manchester City), Dirk Kuyt (Liverpool).

CENTRAL MIDFIELD:

Bastian Schweinsteiger (Bayern München), Mark van Bommel (Bayern München), Xavi Hernández (Barcelona), Sami Khedira (Real Madrid), Esteban Cambiasso (Inter).

ATTACKING MIDFIELD:

Wesley Sneijder (Inter), Mesut Özil (Real Madrid), Cesc Fàbregas (Arsenal), Thomas Müller (Bayern München), Keisuke Honda (CSKA Moskva).

LEFT MIDFIELD:

Andrés Iniesta (Barcelona), Florent Malouda (Chelsea), Antonio Cassano (Sampdoria), Ángel Di María (Real Madrid), Gareth Bale (Tottenham).

FORWARD:

Lionel Messi (Barcelona), Diego Forlán (Atlético Madrid), David Villa (Barcelona), Diego Milito (Inter), Luis Suárez (Ajax), Didier Drogba (Chelsea), Gonzalo Higuaín (Real Madrid), Samuel Eto'o (Inter), Romelu Lukaku (RSC Anderlecht), Carlos Tévez (Manchester City).

COACH:

José Mourinho (Real Madrid), Vicente del Bosque (Spaniens förbundskapten), Quique Sánchez Flores (Atlético Madrid), Bert van Marwijk (Hollands förbundskapten), Louis van Gaal (Bayern München).

Kommentarer
Postat av: kabab

men herregud bli inte sur nu och snälla vafan zlatan borde vara med jävla billiga uefa

2010-12-06 @ 21:41:40
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Du kanske inte har märkt att det bara finns tio anfallare i listan? Zlatan är knappast en av de tio bästa anfallarna i världen, inte ens tjugo! Tyvärr!

2010-12-06 @ 22:27:27
Postat av: Chelsea bloggen

In your face zolaton som min farbror säger istället för Zlatan ;)

Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHAHAHA SKÖN FARBROR!

2010-12-06 @ 23:56:35
Postat av: Mia

Tycker din blogg är riktigt cool, första gången jag stöter på en tjej som bloggar om fotboll, You go girl!!

2010-12-07 @ 00:23:14
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/
Postat av: Chelsea bloggen

Här har du två roliga videokipp :D, kolla på båda! :



http://www.youtube.com/watch?v=R0VneTtX3KQ



http://www.youtube.com/watch?v=5foC0HTutjc&feature=related

Postat av: Osito

Sen borde minst en av Juan/Mexes ha varit med på listan!

2010-12-07 @ 00:23:39
Postat av: DAJE ROMA ;

- NÄMEN TACK MIA! Det glädjer mig att höra!



- Hahaha alltså kan fortfarande inte fatta att jag missat att Terry stått i mål! Helt galet!



- Osito, ellerhur! Vem av oss ska skicka klagomejl till uefa?!

2010-12-07 @ 00:45:49
Postat av: danten89

Roma Roma :P

2010-12-07 @ 01:04:00
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Du har grymt bra koll på fotboll. Alltid haft så stort intresse? :)

2010-12-07 @ 08:41:46
URL: http://slipsens.se
Postat av: DAJE ROMA ;

- har haft ett stort intresse för fotboll sedan barnsben!

2010-12-07 @ 14:34:39
Postat av: Sandra

Khedira kan jag inte annat än hålla med om, vart kom han ifrån?

2010-12-07 @ 14:44:07
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- AH TACK GUD ATT NÅGON HÅLLER MED MIG! Den spelaren går mig på nerverna!

2010-12-07 @ 14:46:14
Postat av: Ilaf

Även om jag fattar noll, så älskar jag att läsa dina inlägg. Vill verkligen komma in i det hela och ba mhhhhm bajsa snett på zlatan !

2010-12-07 @ 14:54:36
URL: http://ilaf.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- awh vad gullig du är Ilaf!

2010-12-07 @ 14:56:05
Postat av: Elin [FOTOBLOGG]

Hej fin blogg! Är inte så intresserad av fotboll, men om jag börjar läsa kanske jag blir mer intresserad, så jag börjar läsa nu ;)

2010-12-07 @ 17:59:45
URL: http://mysphotos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det här var inte helt lätt - och jag saknar en massa namn på listan.

(Jäklar vad många målvakter du ska ha :p).



Stekelenburg

Maicon (när han är i form)

Mittbackarna var svåra; jag kör som du men det känns som att det borde finnas bättre. Men jag vägrar att ta Lucio.

Riise. Aldrig Cole.

Robben, Xavi, Sneijder och Bale låter som ett intressant mittfält...

Messi och Drogba.



Coachade av Mourinho.

2010-12-07 @ 20:35:31
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha nej jag ska bara ha atleticos de gea -de andra blev i fet stil av någon sjuk anledning! annars lät ju dina val ganska intressanta förutom interistorna och portugisen! Messi och drogba hade aldrig funkat, forlan och ivorianen hade varit grymma kompanjoner!

2010-12-07 @ 20:51:55
Postat av: Anonym

Haha, trodde nog att du skulle ha synpunkter på interistorna men Maicon är fan bra, likaså Sneijder - så det fick bli så. Jag har iofs inga större problem med att byta ut dem mot Ivanovic (fast det är nog bara en tidsfråga innan han flyttar in till mitten) och Fabregas.



Portugisen, well - jag vill egentligen ha Wenger men han får duga.



Jag håller med dig, tänkte faktiskt ta Etoo just på grund av det. Forlán/Drogba låter helt klart intressant. Men måste ha Messi. Och gillar Drogba. Så det får bli så. Med det mittfältet kan man egentligen plocka vem som helst...

2010-12-07 @ 21:02:24
Postat av: DAJE ROMA ;

- jo de är bra men de platsar INTE i min lista! Så de så! haha och jag som trodde du skulle köra med bert van marwijk men där ser man! klart du väljer messi, det kan väl vem som helst lista ut? haha han ser ju ut att ha jävligt kul på bänken just nu!

2010-12-07 @ 21:14:05
Postat av: Anonym

Haha, sådär va, men du får ju åtminstone se Jonathan 'men han är ju så liten' dos Santos från start...

2010-12-07 @ 21:17:47
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha jag vill inte se han, jag vill se MÅÅÅL! Valencia leder i alla fall över United, woho!

2010-12-07 @ 21:22:06
Postat av: Anonym

Och Werder Bremen över Inter.

Ser ut att bli din kväll ikväll..

2010-12-07 @ 21:26:17
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHA OCH JAG SOM PRECIS TÄNKTE SKRIVA DET! YES YES YES!

2010-12-07 @ 21:26:48
Postat av: Osito

Riktigt jävla illa att jag missade Barcelonas match när nu äntligen Jonathan Dos Santos fick spela:O

2010-12-08 @ 00:46:38
Postat av: rim

wow verkligen intresserad av fotboll precis som jag....

2010-12-09 @ 15:36:57
URL: http://rimrimrim.blogg.se/
Postat av: Yanjaa

PIQUÉEEEEE!

2010-12-09 @ 17:25:31
URL: http://www.yanjaa.com/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback