EN SNABB UPPDATERING

- Idag sänder vi ett stort grattis till Philippe Mexés som fyller 29 år idag!

- Älskar landslagsuppehåll! Speciellt när man får läsa att Chiellini skadades under Ukraina-matchen som Italien vann med 2-0. Bianconerin kommer vara borta i 30 dagar! Och när spelar Roma mot Juventus? Om fyra dagar! Är jag glad? Ja! Fast det hade varit roligare om Matri blivit skadad.. Han är ju ett stort hot mot Roma.

- En annan herre som skadade sig under landslagsuppehållet är Arsenals stjärna Van Persie. Men hur allvarlig hans knäskada är är det ingen som vet.

- Är det bara jag som är hundra procent säker på att Buffon inte kommer byta klubb? Kan inte se honom i Roma och jag kan heller inte se honom i Arsenal. Tyvärr.

- Roma Americana? Ja, om man skall tro den italienska pressen som skriver att Thomas Di Bendetto (om max 20 dagar) kommer att äga 60% av Roma (Unicredit kommer äga resten). Tack för allt Sensi-familjen!

- Borriello på väg från Roma? Det verkar så.. och jag kan inte vara gladare! Hejdå-alla-tjejer-som-hejar-på-Roma-för-att-de-tycker-att-Marco-Borriello-är-snygg!

- Enligt engelsk press kommer Benitez att återvända till England. Sa någon Aston Villa?

- Det är inte enbart Roma som kommer investera rejält denna sommar utan Napoli kommer enligt Corriere dello Sport att spendera 40 miljoner euro på nya spelare!

- Höwedes? Isla? Mascherano? Milito? Lugano? Balzaretti? Pastore? Podolski? Kommer någon av dem att spela i Roma? Vad säger ni? Ja? Nej?

- Shakiras låt "Waka Waka" får inte spelas på Bernabéu längre. Gissa varför?! (haha)

- Jag brukar inte snacka skit om fotbollslegender, speciellt inte om il fenomeno Ronaldo men när han säger att Zlatan är bättre än Eto'o.. ja då har jag tappat all respekt för honom. Jag hoppas dock att det är ett tidigt aprilskämt..

- Milans Pato har äntligen bekräftat att han är tillsammans med Silvios dotter Barbara.

- Raúl ska ingenstans utan han stannar kvar i Schalke 04.

- Någon som undrar när galningen Inzaghi är tillbaka? OM 20 DAGAR! Och Abidal? Jo, han kan snart börja träna igen (om fyra veckor)! Men sorgligt nog missar Messi helgens match! Argentinaren som skadades under landslagsträning är dock inte den enda som missar mötet mot Villarreal utan den unga talangen Bojan är också skadad (fotskadad).

- Van Gaals ersättare är nu bekräftad. Jupp Heynckes tar över Bayern München den 1:a juli. Ska vi säga att det är ett klokt beslut med tanke på att han redan vunnit ligan med Bayern München två gånger tidigare (1987 och 1991)? Ja, det säger vi!

- Och sist men inte minst, låt mig presentera gårdagens Zlatan Ibrahimovic:


OCH HAN MISSAR.. HAN MISSAR STRAFFEN! ZLATAN IBRAHIMOVIC MISSAR STRAFFEN!

Kommentarer
Postat av: Felicia

graaaaaatttis till honooom :D



PUSS

2011-03-30 @ 15:07:24
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: pokerface

jag vill ha milito och pastore i roma. vem vill du ha?

2011-03-30 @ 15:15:36
Postat av: Annika

Ett stort grattis till honom!

Och Zlatan känner vi ju alla till :)

2011-03-30 @ 15:20:23
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: danten89

Haha när han missade straffen, så kände det verkligen hur omotiverat Sverige var igår.. :P



Kram

2011-03-30 @ 15:47:35
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Ingrid

min gubbe här hemma älskar borriellos frisyrer :D sjukt att det alltid händer så mycket i fotbollsvärlden! här har vi redan börjat blicka mot sommarens alla transfers och hoppas på en grym säsong efter sommaren :D

2011-03-30 @ 15:51:21
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Anonym

totti har också missat straffar.....!

2011-03-30 @ 16:09:34
Postat av: 3mma

Grattis till Philippe!

Haha gillar inte Zlatan ;o

2011-03-30 @ 16:29:38
URL: http://gillew.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker det roligaste är att kommentatorerna säger att det är en räddning. Okej, visst han räddar bollen men det är ändå EN MISS! För det där är en usel straff av mister Ibrahimovic.

2011-03-30 @ 16:36:51
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Sara H

SHIT! Missa han straffen! Såg aldrig detta! :O



PUSS PÅ DIG SÖTASTE

2011-03-30 @ 17:24:03
URL: http://dellisaras.blogg.se/
Postat av: Dessi!

<3

Jag är lite stolt, för jag såg faktiskt matchen i går :D

2011-03-30 @ 17:24:31
URL: http://dezirees.blogg.se/
Postat av: Julia

Hahahahahaa, det kan man kalla SKADEglädje.



Haha nej jag skämtar bara. :)

2011-03-30 @ 17:25:16
URL: http://juliaelhag.blogg.se/
Postat av: Osito

Ett stort grattis till Mexes! Jag skulle vilja ha in Alexi Sanchez och Subotic av dom som ryktas komma in. Din belgare Hazard skulle inte heller vara helt fel!



Härliga uppderingar:)

2011-03-30 @ 17:29:16
Postat av: Sandra

Haha, trodde aldrig han skulle missa men även solen har sina fläckar=S

2011-03-30 @ 18:56:24
URL: http://snowihte.blogg.se/
Postat av: Kalle

Ingen vidare underhållning i landskampen igår, men poängen blev som dom borde iaf.

2011-03-30 @ 19:04:21
URL: http://kallenilsson.com
Postat av: TheDon

haha, vem är zlaatun?

2011-03-30 @ 19:04:49
Postat av: Anonym

zlatan är bättre än eto'o din idiot

2011-03-30 @ 19:34:32
Postat av: Helene

Jaha grattis till honom då = ))

Hoppas du har haft en bra dag.

Kram Helene.

2011-03-30 @ 20:16:41
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: M

Grattis mexes :)

2011-03-30 @ 20:18:53
Postat av: Anonym

Tycker du inte borriello är snygg?

2011-03-30 @ 20:25:51
Postat av: sara

hihi, du skriver så roligt! :D

2011-03-30 @ 20:28:11
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Anders

Jose Mourinhos Real Madrid har visat sitt intresse för Romas dynamiska mittfältare Daniele De Rossi ännu en gång, rapporterar den spanska median.



Marca sa att Mourinho är ute efter att förstärka det defensiva mittfältet genom att signera en komplett spelare, som kan spela bredvid Xabi Alonso. Enligt rapporter är den portugisiska tränaren inte är övertygad med sina nuvarande alternativ Sami Khedira, Lassana Diarra och Fernando Gago, därför vill han signera en annan spelare.



Förutom De Rossi, sägs det att Los Blancos är även intresserade av Bayern Münchens Bastian Schweinsteger och Arsenals Cesc Fabregas. De har dock beundrat italienaren längst, och kommer att försöka underteckna honom i sommar.



Om Real Madrid lyckas signera spelaren, tror man att han kommer att kosta runt 25 miljoner euro.



hahaha



va ett tag sen Hoda.



Hoppas du mår bra! :) minns du mig?



Pusss <3

2011-03-30 @ 20:38:02
URL: http://santiagomunez.devote.se
Postat av: Anders

jag kom bara o tänka på dig häromdan.



hoppas du mår bra



xx

2011-03-30 @ 20:38:42
URL: http://santiagomunez.devote.se
Postat av: Anonym

BORRIELLO ÄR SNYGGAST I SERIE A!!!!!!!!!!

2011-03-30 @ 20:38:42
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha Zlatans miss är verkligen skadeglädje på hög nivå!



- Ja, ge mig Hazard i Roma så blir jag jätteglad!



- Haha Anders! Det var inte igår! Klart jag minns dig! Allt är bra här, hos dig med hoppas jag? Haha tss, De rossi stannar i Roma!



- Och Borriello är verkligen inte snyggast i Serie A..

2011-03-30 @ 20:41:04
Postat av: lizette

Heja Zlatan!

2011-03-30 @ 21:16:28
URL: http://lizettepinglan.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

dåligt av zlatan! och jag tyckte det såg vääldigt kallt ut att spela. kom ju massa rök när han andades :p

2011-03-30 @ 21:21:37
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: ems

Kollade du på matchen igår? :D

2011-03-30 @ 21:44:54
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: johan

tror inte heller att buffon kommer till oss eller arsenal, och vill vi verkligen ha honom han är 33(?) år han har kanske två-tre år kvar att spela är det inte bättre att vi satsar på någon yngre målvakt? fan vad skönt om borriello lämnar fattade aldrig varför vi köpte honom, visst han är helt okej men inte bättre än någon av våra andra anfallare

2011-03-30 @ 22:20:33
Postat av: Jennie

alltså.. det var ganska skönt att Zlatan missade hahaha..



2011-03-30 @ 22:23:54
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha nej ems, kollade inte på matchen igår..



- Haha Johan! Kunde inte ha sagt det bättre själv!

2011-03-30 @ 22:28:00
Postat av: M e l i n d a

alltså jag kollar aldrig på fotboll, men det där tyckte t.o.m jag var pinsamt att han missade. efter allt jag hört av honom dvs. :/

2011-03-30 @ 22:58:12
URL: http://itismelinda.blogg.se/
Postat av: johan

kul att vi är överens för en gångs skull! zlatan kan vara en av världens mest överskattade spelare, riktigt dålig under matcher men sen slår han en bra pass som blir mål eller gör ett skitmål (efter 10 missade lägen) vilket får alla att se förbi det han är en hypad johan elmander typ

2011-03-30 @ 23:06:26
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hahaha hypad Johan Elmander! Den var bra! Zlatan har alltid varit överskattad. Visst, han gör väl något fint någon gång men vafan han är inte så jävla bra som folk påstår! Folk borde se Zlatan från mina ögon! Hahaha!

2011-03-30 @ 23:16:03
Postat av: Anders

jodå I'm alive and going strong :).



ser att du utvecklad din blogg ännu mer, jättefin verkligen.fin design och allt. good work!.



sköt om dig sötnos



hala madrid!

2011-03-30 @ 23:24:25
URL: http://santiagomunez.devote.se
Postat av: DAJE ROMA ;

- Utvecklat min blogg? Haha va? Den är fortfarande likadan! Bara det att jag fått mer läsare nu! Haha men tack! Och detsamma du! NEJ FORZA ROMA SKA DET VARA!

2011-03-30 @ 23:26:50
Postat av: Anders

I don't know. din blogg har alltid vart fin men tycker bara det ser snyggare ut nu,nåt har du ändrat. call me crazy :P.



mjo ser att du har lite mer läsare. funderat på att fixa reklam på sin sida? så du kan tjäna lite pengar kanske på det hela.

2011-03-30 @ 23:32:19
URL: http://santiagomunez.devote.se
Postat av: Osito

Snyggast i Serie A? Hoda Merei såklart:)

Hade det inte varit ballt med Vucinic-Menez-Hazard och Batistuta strax framför dom?;)Kanske inte helt optimalt rent balansmässigt men ändå. Kan jag inte få in någon högklassig mexikan?

2011-03-30 @ 23:52:13
Postat av: johan

"glad u liked it!" precis det jag menar han är värd långt ifrån det barca betalade för honom, vilka tror du och vilka vill du att vi köper i sommar?

2011-03-30 @ 23:56:19
Postat av: Osito

Precis som Anders säger så borde du ju få in stålar för dit bloggande!

2011-03-31 @ 00:06:58
Postat av: DAJE ROMA ;

- Anders - Men det får man ju inte så mycket för. 10 öre per klick och så får man ju inte blogga här om man vill bli medlem hos tailsweep utan då måste jag starta en ny blogg någon annanstans och det orkar jag inte!



- Osito - Haha men Hazards kontrakt med Lille går inte ut förens 2015 och Batistuta är hemma i Argentina och orkar inte med någonting som har med fotboll att göra! Du får fixa någon mexikan eller så försöker jag övertyga Neymar att Roma är bättre än Chelsea!



- Johan - Sno mina citat va! Haha nej jag skoja! Det har du fan helt rätt i och jadu, jag vill ha många i Roma men tror fan inte att vi kommer få någon av Höwedes, Isla, Mascherano, Milito, Lugano, Balzaretti, Pastore eller Podolski! Tror vi kommer få en STOR stjärna och så fem-typiska-medelmåttor-som-Roma-brukar-köpa. Nej, men hoppas Di Benedetto överraskar oss! Fast om jag hade fått välja och vraka i fotbollsvärlden så hade jag valt Hazard, David Luiz, Neymar, Tanaka, Honda, Filipe, Sow, Gilardinho, Adebayor, Terry.. Haha nej jag kommer inte på fler just nu och Terry kommer fan aldrig lämna Chelsea.. Haha!

2011-03-31 @ 00:20:00
Postat av: Osito

Du glömde Gervinho;)

Om vi kommer att värva medelmåttor a la Zebina så kan vi väl lika gärna lira med junisarna?

Jag hade gärna velat träna typ U-15 laget, haha. Jag har trots allt tränat 15-16 åringar;D

2011-03-31 @ 00:31:57
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hahaha jag menade såklart Gervinho istället för Gilardinho.. Haha herregud skyller på att jag är för trött! Tur att du är vaken Osito! Hahaha!



- Nej, vad tråkigt att träna junisar! Jag vill träna Roma!

2011-03-31 @ 00:38:08
Postat av: johan

haha du behöver ju inte bli arg! hazard, what a shock! intressanta namn men kan vara svåra att få, tror som dig att du benedetto gör en stor värvning för att öka attraktionsvärdet sen några medelmåttor för att fylla ut platserna som blir tomma efter att dom har gallrat truppen som dom har sagt

2011-03-31 @ 00:39:50
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha va? Vem blev arg? Ja vadå? Hellre Hazard än dina tyska spelare! Haha jag vet.. borde nästan komma på en perfekt plan så jag kan övertala dem allihop att spela i Roma!

2011-03-31 @ 00:43:33
Postat av: johan

haha jag drev, hahaha klose är den enda tyska spelaren jag gillar muller också kanske, redan kommit på den perfekta planen om dom kommer så vinner vi scudetton och blir ett av dom farligaste lagen i cl, så do your job och leta upp deras adresser så skickar vi brev till dom!

2011-03-31 @ 00:52:40
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hahaha du är för rolig! Men vi ska inte skicka brev Johan? Vi ska stalka dem! Du ska bli Rose numero dos! Hahahaha!

2011-03-31 @ 00:54:11
Postat av: johan

hahaha charlie isåfall han har också lite erfarenhet, blir en jävla resa ryssland-brasilien fast montella kanske låter oss använda flygplanet om vi fixar spelarna

2011-03-31 @ 01:07:46
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hahaha ja fast vi behöver en Plan B också! Har du Jason Bournes nummer?! Hahahaha!

2011-03-31 @ 01:17:26
Postat av: johan

haha tyvärr tappade bort mobilen så numret är borta, men jag har rambos nummer i huvet

2011-03-31 @ 01:24:36
Postat av: osito

Hahaha, jag har bara varit vaken 7(!) timmar nu så jag är är vaken som en björn(!):D Intressant att du tar med Tanaka bland spelare som du vill se, likaså Sow. Alltid roligt med spelare som alla inte vet vilka det är:) Du är ta mig fan bäst!

2011-03-31 @ 01:26:12
Postat av: DAJE ROMA ;

- Amen Rambo funkar också förfan! Nu är vi halvvägs Johan! Hahaha!



- Haha lilla björnen Osito! Haha men du har ju också koll på spelarna jag tar upp så du ska ju inte säga något! Awh efter dig vännen!

2011-03-31 @ 01:29:30
Postat av: Anders

ok. ja det kanske är för mycket jobb att flytta en blogg. 10 öre per klick va inte mycket!



det va bara en tanke :D



har du inte msn eller nåt nu då?



hade vart roligt om vi kunde höras av lite oftare. fundera på det eller sov på det.



natti

2011-03-31 @ 01:57:07
URL: http://santiagomunez.devote.se
Postat av: Chelsea bloggen

United kanske skulle vara ett alternativ för Buffon, de ska ju inte ha kvar deras nuvarande och kan tänka mig att Ferguson inte skulle säga nej till italienaren!



Hah Benitez i Villa.. hmm! Det va någon som sa till mig att han ville tillbaka till Liverpool,gissa om jag dog av garv?



Vad säger Berlusconi om detta då? ;)



måste bara säga det här, Van Gaal ser ut som en bebiiis :)

2011-03-31 @ 02:23:07
URL: http://chelsea-prideofengland.blogspot.com
Postat av: Marcus Å

Riktigt dålig straff av honom!

2011-03-31 @ 07:31:01
URL: http://slipsens.se
Postat av: MALIN

fan att han missar! :s

2011-03-31 @ 07:55:25
URL: http://mavalina.blogg.se/
Postat av: Renee

Förklara för mig varför man inte får spela Waka Waka, jag är lite trög.

2011-03-31 @ 08:01:04
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: ELIN

Brukar inte Zlatan missa eller vad är grejen?

2011-03-31 @ 09:27:41
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: hilda

spelar du fotboll?

2011-03-31 @ 09:57:01
URL: http://hildanderzon.blogg.se/
Postat av: mikael

Milito? Pastore? Balzaretti? Haha, ni kan fortsätta drömma.

Pastore går knappast till någon italiensk klubb. Han går inte ens att köpa för pengar.



Balzaretti har överpresterat den här säsongen och är en medelmåtta. Milan får gärna ta honom. De rödsvarta ryktades även vara på jakt efter Lustig. Haha



Milito har haft en skadefylld säsong. Hoppas han får en bra försäsong och presterar nästa år igen.

Den här säsongen har jag inga förhoppningar längre.



Borriello åter till Milan? Vem ska han peta där?

Bättre att han stannar i Roma eller vill Milan använda honom i andra affärer. Ett byte med Mexes kanske?



Om ni får Pandev så kan vi ta Vucinic? Är en det ett bra byte? En makedon mot en montenegrin :)



2011-03-31 @ 10:57:53
URL: http://montani.blogg.se/
Postat av: kabab

ELAK DU E MOT ZLATAN SLUTA NU :( trodde vi var vänner

2011-03-31 @ 10:57:55
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: jos

mohaha! Vi borde verkligen åka till italien i helgen och kolla på matchen :P

2011-03-31 @ 12:13:42
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Nej, jag använder tyvärr inte msn Anders! Kram!



- Buffon till United? Knappast. Han kommer inte spela i England! Trust me! Och jo, det gick rykten ett tag om att Benitez ville återvända till Liverpool men tror inte vi kommer bli av med Kenny på ett tag du!



- Haha ännu har inte Berlusconi sagt något om Patos romans med Barbara men det kommer väl snart antar jag.. Haha! Come on! Van Gaal ser fan inte ut som en bebis!



- Waka Waka får inte spelas på Bernabeu för att Shakira numera hejar på Barca..



- Hahaha vem är det som drömmer nu Mikael? Vucinic mot Pandev? Skojar du? Vad får dig att tro att jag vill byta MIN montenegrin mot en äcklig laziale? Nej tack! Vucinic ska ingenstans! Och jag tror inte Milan vill ha Borriello.. Juve är ju ute efter honom! Vill inte se honom i Roma en säsong till.. Men vi får se!



- Tss, vill inte ens ha Pastore. Trött på överskattade spelare.. Vill inte ens ha någon av de namn som ryktas vara på väg till Roma utan jag har hetare namn på lager! Haha Milan vill kanske ha Balzaretti med tanke på hans imponerande insats senast lagen möttes! Äh han funkar. Bra ibland. Dålig ibland. Det är Balzaretti det!



- Och jag har sagt det innan men jag säger det igen, MEXÉS SKA INGENSTANS HAN HELLER! Visst, allt tyder på att han ska lämna Roma för Milan men jag kommer inte tro på det förens jag ser det med mina egna ögon!

2011-03-31 @ 14:50:02
Postat av: Amra

Han hade dålig dag..... Don't hate, sverige var omotiverade som fan hahah.



Forza Inter!

2011-03-31 @ 17:04:57
URL: http://amrafosho.blogg.se/
Postat av: nadia

usch hatar zlatan!!!!



hur gammal är du? :) jätte bra blogg!

2011-03-31 @ 21:32:18
URL: http://nadiafantini.blogg.se/
Postat av: Louise

Det var en jäkla miss ifrån Zlatan på sytaffen. En riktigt fet miss.



Men jag ska inte ljuga, jag tycker att Zlatan är en grym fotbollspelare, men hans "stortid" är över sedan länge, tyvärr. :/

Och straffen.. Ja.. Han har gjort bättre ifrån sig.

2011-04-03 @ 00:19:52
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: my

Hej, coolt att du har en blogg om fotboll! lite så dära udda men super kul :)

Har du haft en bra helg då?:)

2011-04-10 @ 18:54:41
URL: http://merelleyakoub.blogg.se/
Postat av: CAROLINE

åhneeeeej åneeejnejzlatan nejj vad sämst! !!

2011-04-13 @ 23:22:30
URL: http://carolinemore.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback