ROMA - LAZIO 2-1

HEJ MINA ÄLSKADE ROMANISTI! Hur mår ni idag?

Var det bara jag som vaknade upp med ett leende efter gårdagens fantastiska vinst? Var det bara jag som skakade när domaren blåste av gårdagens match? Var det bara jag som räckte tungan till Zárate och hans lagkamrater när matchen var över?

Var det bara jag som skrek och låtsades att jag var i Olimpico när jag såg barnen skrika av glädje? Var det bara jag som hoppade på sofforna efter slutsignalen? Var det bara jag som spelade Roma Roma Roma på repeat hela natten lång?

Var det bara jag som kände jordbävningen? Var det bara jag som googlade ritcherskalan när Simplicio sköt vårt älskade Roma till vinst? VAR DET BARA JAG SOM BYTTE BAKGRUND NÄR ROMA VANN SIN FJÄRDE RAKA DERBY DELLA CAPITALE VINST?!

Var det bara jag som njöt av de vilda glädjescenerna? Var det bara jag som önskade att Totti fanns på plats när hela laget firade? Var det bara jag som ville hoppa efter De rossi när han hoppade upp i målet? Var det bara jag som började gråta av glädje?

VAR DET BARA JAG SOM KOLLADE HIGHLIGHTSEN OM OCH OM IGEN?

Lycka mina vänner, det är inte hur många skor eller pengar ni har. Det är när Roma efter en blek insats i första halvlek tar hela Stadio Olimpico med storm.

Det är när Borriello skjuter straffen som får hela Curva Sud att andas in glädje, som får varenda gulröd supporter att sukta efter seger! Det är när den arga bin i din mage plötsligt förvandlas till en vacker fjäril efter att Simplico visat sina sambrarötter.

Det är när du ser ditt favoritlag köra över sina ärkefiender.

Jag skakar. Det gör jag fortfarande.

Jag hade så många klagomål. Ville drämma till Ranieri. Fråga honom varför han låter Adriano spela, fråga honom varför han är så dum och inte låter Ménez och Vucinic få starta. Fråga honom vilken hjärna han tänker med, vilken imbecill hjärna han går runt och tänker med! Men tankarna mildras. För Julio Sergio imponerar!

Och herregud vad han imponerar!


Första bytet. Check. Andra bytet. Check.

Nu var det dags att röra om i grytan! Nu var det dags att tystna Curva Nord!

Ménez går in och visar vad han går för. Han visar sina lagkamrater, sin tränare och sina supportrar varför en ung fransos skall tas på allvar när han direkt när han går in på plan visar vilken makalös talang han är. Häpen och exalterad som jag är, blir jag chockad över den dramatiska förändringen Roma bidrar med i andra halvlek.

Även om Hernanes fyra minuter efter Borriellos straff kvitterar för Lazio var det i den 76:e minuten euforin skapades. Simplicio. S-I-M-P-L-I-C-I-O! Älskade Simplicio skjuter Roma till vinst! Och han gör det så fint när han assisteras av ingen mindre än Ménez!

LAZIO? WHO?

Ah, de vidriga bönderna som spenderade elva år i Serie B ville ha revansch!

Men snipp snapp snut var Lazios saga i Coppa Italia slut!

ÄR-INTE-DET-GLÄDJE-SÅ-VET-JAG-INTE-LÄNGRE-VAD-GLÄDJE-ÄR!

Fast innan Roma möter Juventus i Coppa Italia den 26:e januari är det först och främst Cagliari som skall slaktas nu på lördag (22 januari)!

Och Pssst.. Italiensk press har skrivit att Méxes är redo att förlänga kontraktet!

KAN MAN FÅ BÄTTRE NYHETER? KAN MAN? TROR INTE DET VA!

SEMPRE FORZA ROMA! SEMPRE FORZA GRANDE ROMA!


ROMA: Julio Sergio, N.Burdisso, Mexés, Juan, Riise, Simplicio, De Rossi, Greco (Vucinic 46′), Adriano (Ménez 46′), Borriello.

LAZIO: Berni; Lichtsteiner, Biava, Dias, Radu; Brocchi (Bresciano 80′), Ledesma, Gonzalez (Mauri 86′); Mauri; Kozak (Floccari 74′), Zarate.

Betyg:
Julio Sergio 6,5. N.Burdisso 5,5. Mexés 6. Juan 5. Riise 6,5. Brighi 6. De rossi 6,5. Greco 5. Ménez 7. Simplico 6,5. Adriano4. Vucinic 6,5. Borriello 7. Ranieri 5,5.

Kommentarer
Postat av: Sara

Så kul att de vann :D

2011-01-20 @ 18:41:28
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: danten89

Fina mål :)

2011-01-20 @ 19:22:16
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: linn

du är så fin :)

2011-01-20 @ 19:38:57
URL: http://forlinn.blogg.se/
Postat av: Sara H

Haha tung du är!

"Var det bara jag som började gråta av glädje?



VAR DET BARA JAG SOM KOLLADE HIGHLIGHTSEN OM OCH OM IGEN?"



HAHA skön du e baby!:)

2011-01-20 @ 20:46:19
URL: http://dellisaras.blogg.se/
Postat av: Chelsea bloggen

Hihih gullig du är, GRATTTTIIS!!! :D vet att det här är stort för dig, så, GRATTIS IGEEN GRATTIIS GRATTIS GRATTIS! :D

2011-01-20 @ 22:09:13
URL: http://chelsea-prideofengland.blogspot.com
Postat av: Osito

Alltid sköna rapporter från dig Merei:D

Så jävlans gött med vinst, ingen är gladare än dig;)

2011-01-20 @ 23:08:36
Postat av: DAJE ROMA ;

- TACK ALLA SNÄLLA SÖTA LÄSARE! NI ÄR BÄST!

2011-01-21 @ 01:29:32
Postat av: TottiTT

Det är inget snack om vilket som är stadens bästa lag.

Adriano fick väl nån smäll i början på 1:a, så han blev ännu mer orörlig än vanligt. Han har nog lagt ner sin ambition att visa sig som en världsanfallare i Europa, och lufsar nog mest runt tills han kommer till Brasilien där han kan plufsa runt med Ronaldo.

Simplicio går från klarhet till klarhet!



Jag skyller Juans usla spel på Adriano, som fått honom att få hemlängtan, eller nåt.

Man visst, jag var så spänd sista minuterna att jag inte kunde titta - bara spände käkarna och vaggade fram o tillbaka. När slutsignalen gick sjönk jag ihop på golvet med bara en näve i luften. Sen

Champagne



..Ranieri har ju sina sidor - 4 Derbyn!!

2011-01-21 @ 01:51:16
Postat av: DAJE ROMA ;

- you said it TottiTT! ROMA ÄR ROMS STOLTHET!



- Ja, du har helt rätt -adriano blev skadad de första minuterna och imorse skrevs det att han kommer vara borta EN HEL MÅNAD! Kanske lika bra? Simplicio är ju Romas nya idol och Juan.. haha tja, vad ska man säga? Han känns inte som Juan längre.. eller han har ju inte gjort det de tre senaste matcherna men vi får väl hoppas han skärper till sig mot cagliari på lördag! Haha, du är för härlig -och du har helt rätt -RANIERI ÄR KUNG! Blev sur på han i första halvlek.. men när Ménez och Vucinic kom in blev det genast mycket bättre! Undrar dock om det fortfarande finns någon som vill att han ska avgå..

2011-01-21 @ 02:02:03
Postat av: Eva

Vad kul att ditt favoritlag vann! :)

Hoppas du får en fin fredag!

2011-01-21 @ 05:19:59
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Roma är ju grymma nu! Spelar de i helgen eller?

2011-01-21 @ 07:31:15
URL: http://slipsens.se
Postat av: caiza

kul att de vann! :D

2011-01-21 @ 07:41:48
URL: http://caizawidin.blogg.se/
Postat av: Ems

Fräään blogg.gillar de.. Tummen upp. Men gillar mera man united ;)

2011-01-21 @ 08:16:42
URL: http://Emsinthebox.com
Postat av: Hanna Svensson :)

Spelar du fotboll ?<3

2011-01-21 @ 09:19:59
URL: http://hannaatyp.blogg.se/
Postat av: Ingrid

hahaha helt galet att man kan älska fotboll så mycket :D

2011-01-21 @ 10:17:45
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Robin

Jag har alltid funderat över vilket lag jag skulle ha spelat i om jag blivit proffs i fotboll, eller vilken liga jag skulle spela i. Italien hade nog varit mitt första hands val.



Nu kan jag visserligen knappt språket alls haha, men jag är väldigt lätt lärd ^^ och vilket lag hade jag valt då i sådant fall? Roma så klart. Vad annars? =)



Älskar Italien i övrigt. God mat, fotboll, kultur och väldigt vackra tjejer ^^ ha en bra helg också!

2011-01-21 @ 11:20:18
URL: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: bandello

"r du en tjej o skriver om fotboll |)?

2011-01-21 @ 11:21:18
URL: http://bigdaddyh.blogg.se/
Postat av: Camilla

så söt du är! :)

2011-01-21 @ 16:12:36
URL: http://allaboutcamilla.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- bandello - hahaha ja, jag är en tjej som skriver om fotboll?! vadå då?

2011-01-21 @ 16:50:58
Postat av: Anonym

Så härlig text. Du levererar som vanligt.



Tack för en grym blogg.

2011-01-21 @ 17:11:47
Postat av: Anonym

Jag har länkat din blogg, hoppas det är ok?

2011-01-21 @ 17:17:55
Postat av: DAJE ROMA ;

- tack så hemskt mycket! haha klart det är okej, men vem är du?

2011-01-21 @ 17:32:34
Postat av: Anonym

roma merda

2011-01-21 @ 17:39:30
Postat av: Anonym

fan va pinsam du e du beter dig som om du vinner en miljon när roma vann lazio.

2011-01-21 @ 17:44:43
Postat av: martin

hahahaha klart hon e glad roma vinner aldrig

2011-01-21 @ 17:46:35
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHAHA är man pinsam för att man är glad? Du som är pinsam förfan. Skickar ALLTID kommentarer med nya namn -tror du jag inte ser ditt ip-nummer din franska bög? Finns det inga andra bloggar att följa i Frankrike eller? HAHAHA busted! ALLER EN ENFER!

2011-01-21 @ 18:13:17
Postat av: The Joy

HAHHAHAHA på gangsterkillens kommentar:



"r du en tjej o skriver om fotboll |)?"



Kan inte vara lätt att vara fotbollskvinna i dagens samhälle Merei, stackare.



Jag var själv skeptisk i början men insåg snabbt att denna tjej är duktig och kan mycket om fotboll. proud of you. :)

2011-01-21 @ 21:55:27
URL: http://lebaneseboy.blogg.se/
Postat av: Anonym

martin är en smart kille;) han kan fotboll;)

2011-01-21 @ 23:51:23
Postat av: DAJE ROMA ;

- awh så gullig du är the joy, blev glad av din kommentar! tack, tack, tack!

2011-01-22 @ 02:42:50
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Vad kul att de vann!! :D GRATTIS!!

2011-01-22 @ 14:16:04
URL: http://adaras.se

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback