ROMA-CAGLIARI: i convocati di Ranieri. Ok Cassetti. Out Pizarro e Adriano

Efter 20 omgångar i Serie A är Roma fortfarande obesegrat på hemmaplan. Obesegrat! Det är faktiskt mitt nya favoritord -Obesegrat! Känns underbart att säga det! Nästan lika underbart som Romas fjärde raka derby della capitale vinsten i onsdags. Men ikväll väntar ett nytt uppdrag. Ett uppdrag som Rocky misslyckades med i sin sjätte rockyfilm -nämligen att vinna! Kommer Cagliari att stoppa Romas segertåg?

Självklart inte! För med det självförtroendet Roma bär på just nu kommer den sicilianska klubben att få smaka på den underbaraste revanschen en klubb kan få. Om det blir en revansch á la Rocky i trean åtestår fortfarande att se men jag är mycket säker på att Ranieri inte tänker låta Cagliari få vinna sin tredje raka match i ligan.

Adriano är som de flesta redan vet är borta i en hel månad pågrund av den hårda duellen han fick smaka på i de första minuterna mot Lazio men vi kan däremot räkna med Cassetti som var frånvarande i derby della capitale. Även J.Sergio är tillbaks i buren och det intressanta denna kväll är vem som kommer börja från start! Det ryktas att det kommer bli M-T-B istället för M-T-V men jag blir givetvis glad bara Ménez får starta. Fransosen är som jag nämnt tidigare Romas framtid och jag hoppas från djupet av mitt hjärta att han nätar denna vackra kväll i världens finaste Stadio Olimpico.

Jag tänker dock inte sitta och skriva vem i Cagliari Roma måste akta sig för -för det enda som krävs av Ranieris trupp är att försvaret spelar som om det vore mellan liv och död. Backarna måste akta sig rejält för de röda korten och Juan måste imponera på oss för att vi skall kunna förlåta honom för de senaste matcherna han presterat mycket dåligt i. Den uttagna truppen är: Julio Sergio, Borriello, Brighi, G. Burdisso, Cassetti, Castellini, De Rossi, Doni, Greco, Juan, Ménez, Mexés, Perrotta, Riise, Rosi, Simplicio, Taddei, Totti och Vucinic.

Troliga startelvor:
Roma: Julio Sergio, Cassetti, Mexés, Juan, Riise, Simplicio, De Rossi, Perrotta, Ménez, Totti och Borriello. Cagliari: Agazzi, Pisano, Canini, Astori, Agostini, Biondini, Conti, Nainggolan, Cossu, Matri och Acquafresca.

- DAJE ROMA DAJE! DAMMI TRE PUNTI!


Kommentarer
Postat av: danten89

HEJA ROMA =)

2011-01-22 @ 18:10:58
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Ingrid

det blir seger babe!

2011-01-22 @ 18:11:37
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: kreshnik

hahahahaha du och din rocky hahahahaha

2011-01-22 @ 18:14:44
Postat av: filippa

bra blogg :)

2011-01-22 @ 18:39:10
URL: http://filippapuuranen.blogg.se/
Postat av: Matilda

har du sett roma live?

2011-01-22 @ 18:44:10
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: Jennifer

nice:D

2011-01-22 @ 18:52:53
URL: http://jennifersgarderob.blogg.se/
Postat av: juventina

Lycka till nu då ;)

2011-01-22 @ 19:05:35
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: Mattias

Det har blivit för mycket om roma nu, ska du inte skriva om läget i dom andra klubbarna också?

2011-01-22 @ 19:20:06
Postat av: Erika

vilket fint hår du har!

2011-01-22 @ 19:23:43
URL: http://lifebyericch.blogg.se/
Postat av: pokerface

vilken kanal visar matchen?!?!?!?!?!?!?!

2011-01-22 @ 20:02:37
Postat av: DAJE ROMA ;

- finns tyvärr ingen kanal som visar matchen så du får streama pokerface!

2011-01-22 @ 20:20:29
Postat av: bjorne

När blir du tränare eller klubbdirektör.verkar som kunnandet finns,är djupt impregnerad,ha en fin helg och Arsenal vann igen.

2011-01-22 @ 20:23:53
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahaha kvinnlig tränare för ett herrlag? hade nog aldrig funkat! men i mina drömmar har jag faktiskt vunnit scudetton med roma tio gånger! haha! ja, jag såg det! 3-0 mot wigan! stort grattis!

2011-01-22 @ 20:38:03
Postat av: ilaf

Jag har alltid undrat vad du heter! Så vad heter du haha :D !

2011-01-22 @ 20:45:47
URL: http://ilaf.blogg.se/
Postat av: Anonym

TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTI

2011-01-22 @ 21:11:06
Postat av: Anonym

vet du varför burdisso inte spelar?

2011-01-22 @ 21:15:45
Postat av: DAJE ROMA ;

- nicolás burdisso är avstängd!

2011-01-22 @ 21:42:02
Postat av: bjorne

Här i Karlstad funkar det,Ulf Sterners fru har tränat både hockey och fotbollslag samt duchat med dom efter match men det blev stora rubriker i NWT,du vet vem han är va.

2011-01-22 @ 21:49:11
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Osito

Är det här början på segerskörden?;)

Förövrigt riktigt snyggt mål av Fenomenez!!

2011-01-22 @ 23:56:48
Postat av: johan

Rocky förlorar i 1an och 3an också. Skönt med 3 poäng och att menez fick näta :)

2011-01-23 @ 00:04:29
Postat av: Sandra

Obesegrat. Du det låter inte helt illa att säga va? :) Underbart ord måste jag säga. Hoppas det höll i sig. Usch, är alldeles för dåligt uppdaterad av övrig sport just nu känner jag. Har inte sett en fotbollsmatch på veckor nu, det är ILLA :) Ha det gött snygging!

2011-01-23 @ 00:54:26
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- johan -haha jag vet att rocky förlorar i ettan och trean också men skrev sexan eftersom den är sämst av rockyfilmerna! fast.. egentligen så vann ju inte apollo i ettan! i alla fall inte enligt median och hans arga fans som skickade massa brev! det var ju bara några stycken som tyckte att apollo vann.. rocky was the real winner in the first movie!

2011-01-23 @ 03:13:50
Postat av: johan

Tycker femman är väldigt mycket sämre än sexan måste jag säga. Jo visst borde han ha vunnit men det är domarna som dömer inte median tyvärr. Hela "fighten" i ettan var väl ändå bara en uppvisningsmatch fast rocky tror att det är match om bältet vilket det också är, men Apollo planerade att ta det lungt och räknade med en seger.

Fan va skumt det känns att vi är obesegrade på hemmaplan, trodde verkligen inte det eftersom att vi har spelat så dåligt i år.

2011-01-23 @ 11:52:24
Postat av: DAJE ROMA ;

- OH MY LORD! TYCKER DU TOUCH ME AND I WILL SUE ÄR SÄMRE ÄN SEXAN? COME ON! Visst femman har sina goda stunder, men jag kan kolla hela filmen bara för att njuta av slutet! Finns ingenting man kan njuta av i sexan.. jo kanske när man får reda på att adrian är död FÖR JAG HATAR HENNE! Speciellt i fyran innan Rocky sätter sig i bilen när låten there is no easy way out kommer och hon står där på den jävla trappan och skriker YOU CANT WIN! Hahaha, jag vet! Känns sjukt men jag är så så så glad! SEMPRE FORZA ROMA!

2011-01-23 @ 16:23:38
Postat av: Johan

Haha jovisst är slutet bra men tycker filmen är lite halvtråkig och gillar inte riktigt "90 tals touchen" på den, man vill ju se när rocky boxas själv och inte håller på och är tränare. Sexan är också rätt dålig och ganska overklig, att en 60 årig (?) gubbe möter den bästa skulle aldrig hända. Skulle kunna säga att båda är lika dåliga i värsta fall. 2an är bäst. Hatar också Adrian jätte tråkig och tyst i 1an, sen det där som du säger när hon står och skriker you cant win i 4an gör hon i princip i alla filmer. 2an för att hon är rädd att han ska dö, 3an är hon iförsig tvärtom och försöker pusha han när dom joggar på stranden men hon väcker lika många dåliga känslor då som när hon hon säger "you cant win" hon är bara jätte jobbig. Blev väldigt långt inlägg om rocky nu :) Daje roma

2011-01-23 @ 16:58:51
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha tvåan bäst? NO WAY! trean och fyran är bäst! okej jag gillar tvåan också men trean och fyran är ju fan grymmast! visst, hon är en liten nörd och jag hade inte blivit chockad om hon mutat rocky för att vara med i filmen men scenen i fyran är värre än alla gånger hon skrikit! hon är också grymt störig i ettan för hon är så jävla blyg men vafan den scenen i trappan, en headshot hade varit perfekt! haha men i trean leker hon ju smart när hon ska försöka banka in lite vett i hennes mans skalle! aja du vet väl att han spelar in rambo fem nu va? och det ryktas att rocky sju ska komma ut också, hoppas verkligen att det inte blir en sjua.. fyfan säger jag bara! haha ja det blev mycket rocky nu men det är bara kul ju! haha älskar rocky! SEMPRE FORZA ROMA!

2011-01-23 @ 17:08:46
Postat av: johan

haha headshot på trappan, hade gärna fått komma i någon tidigare film typ rånad och dödad i sin djurbutik i 1an så slipper man henne i fem filmer. Trean och fyran är bra men tycker inte att dom är bättre än tvåan. haha vad ska han göra i sjuan? bosxningsdomare eller? haha

2011-01-23 @ 17:15:32
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahahahahaha du är för rolig! och du måste vara den enda som föredrar tvåan framför trean och fyran! haha nej det finns inget manus än och det är som sagt bara rykten men jag ser faktiskt fram emot rambo fem, fyran var ju helt okej. får jag däremot reda på att man ska börja spela in rocky sju ja då är det jag som ska banka in lite vett i hans skalle!

2011-01-23 @ 17:21:04
Postat av: johan

Som film är väl trean och fyran bättre måste jag erkänna men tycker sista biten på tvåan är sjukt bra och gör filmen bättre. Rambo fem kan säkert bli bra är inte lika insatt i dom filmerna sett alla en gång kanske som mest. Ja Adrian kan ju inte banka in vett i han längre eftersom att hon är död så någon måste ju göra det!

2011-01-23 @ 17:28:46
Postat av: DAJE ROMA ;

- "men tycker sista biten på tvåan är sjukt bra och gör filmen bättre" - men det är ju samma sak med femman! haha okej du snackar med en tjej som har sett dessa filmer minst hundra gånger hahaha ellerhur, får mejla honom och bli den nya adrian, hahaha not!

2011-01-23 @ 17:33:28
Postat av: johan

Jo visst är det samma sak men tycker ändå inte att femman är så bra, den går väl att se men ingen favoritfilm direkt. Han skulle gjort någon slags "avslutning" på fyran och låtit den vara sista filmen. Nya Adrian skulle man väl nästan kunna säga är den där bar bruden i sexan? Inte sett sexan så många gånger (2-3 kanske) så kan ha fel men har för mig att hon var rätt jobbig.

2011-01-23 @ 17:49:46
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha ja det kanske han skulle ha gjort.. ja hon kvinnan som hade en son babblade ju med honom hela tiden i sexan.. hon var också rätt störig men förstår fortfarande inte att du sett sexan två-tre gånger, haha inte ens jag som älskar rocky har sett den två gånger! jag tvingade förfan mig själv att titta igenom hela filmen hahaha fyfan!

2011-01-23 @ 17:52:57
Postat av: johan

Little marie heter eller kallas hon kom jag på nu är även med i ettan en snabbis. Såg den när den kom och någon gång när den var på tv. haha vad är det som du tycker är så dåligt med den? Skulle verkligen inte välja att se den om jag får välja en film men skulle kunna se den om det är det enda alternativet. Kanske 3.5-4/10

2011-01-23 @ 18:09:19
Postat av: DAJE ROMA ;

- ALLT ÄR DÅLIGT! Allt, allt, allt! Finns inget bra. Den är ett skämt. En pinsam film. Jag bryr mig inte restaurangen, samtalen han har med den jävla idioten och hans idiotson och JA ALLT! Har till och med köpt boxen utan sexan för att den är så jävla kass som den är! 0 får den, 0! Hade hellre kollat på twilight.. och ja till och med den filmen suger rejält! Usch!

2011-01-23 @ 18:28:18
Postat av: johan

hhaha oj vilket hat som jag sa han borde lagt av efter fyran

2011-01-23 @ 18:58:16

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback