SKANDAL!

Roma: J.Sergio, Rosi, Cassetti, Juan, Riise, Simplicio (Greco 75′), De Rossi, Perrotta, Taddei (Menez 46′), Vucinic (Totti 75′), Borriello.

Napoli: De Sanctis, Campagnaro, Cannavaro, Aronica, Maggio, Pazienza, Gargano, Dossena (Zuniga60′), Hamsik (Yebda 72′), Lavezzi, Cavani (Mascara 85′).

Roma förlorade mot Napoli med 0-2 på hemmaplan. HEMMAPLAN!

Behöver jag ens säga något mer?
Eller vi kan väl pröva?!

1. DOMAREN VAR FANTASTISK! Min nya idol!
2. DOSSENA FICK TVÅ GULA KORT! Men ni vet väl att snälla domare.. är snälla domare och glömmer bort att ge rött kort! TUMMEN UPP! Tummen up Bergonzi!
3. LAVEZZI VAR ÄVEN HAN FANTASTISK! VAR UTAN TVEKAN BÄST PÅ PLAN IGÅR!
4. IGELKOTTEN HAMSIK FICK EN "SOLKLAR" STRAFF.. LÄGG MÄRKE TILL "SOLKLAR"..

.. FÖR DET ÄR VÄL INGEN TVEKAN OM ATT DETTA ÄR EN "SOLKLAR" STRAFF?


5. LORIA VÄRMDE BÄNKEN. HAN FICK INTE GLIDTACKLA CAVANI ELLER GÖRA MÅL.
6. MEXÉS SATT TILLSAMMANS MED SIN SON PÅ LÄKTAREN OCH VAR "JÄTTEGLAD"!
7. VUCINIC, SOM HADE RAKAT SKÄGGET, VAR JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE-BRA!

TROR NI INTE MIG? KOLLA PÅ HIGHLIGHTSEN DÅ;


SKA VI SNACKA OM BETYGEN SPELARNA FICK OCKSÅ? SKA VI?

OKEJ.. BARA FÖR NI FRÅGADE SÅ SNÄLLT:


Julio Sergio 5,5. Rosi 4. Cassetti 5,5. Juan 4,5. Riise 4,5. Taddei 4,5. Ménez 5. De rossi 4,5. Simplicio 4,5. Greco 5. Perrotta 4,5. Vucnic 4. Totti 5. Borriello 4. Ranieri 4.

Och Domaren? Jo, han fick en fantastiskt 10:a!


Vill du se mer betyg? KLICKA HÄR!

Undrar du vad som hände mellan Lavezzi och Rosi? KLICKA HÄR!

Scudetton då? Jo, den känns närmare än någonsin! NÄRMARE ÄN NÅGONSIN! Nä, nu ska jag krossa Napoli på fifa 11 och vinna med 5-0. Kul va?

P.S - IRONIN ÄR MIN BÄSTA VÄN (ifall någon inte förstod det)!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Fint du gjort på bloggen =)!

2011-02-13 @ 19:19:10
URL: http://jenniescorner.blogg.se/
Postat av: Mattias

Såg inte hela matchen men Napoli är djävligt vassa så ingen skam med förlust men likförbannat djävligt tungt förstår jag!



minns hur Lavezzi ryktades till liverpool förr förra sommaren, hmmm

2011-02-13 @ 20:22:31
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Adde

Haha, är du sarkastisk med att domaren var en 10:a?

Roma ett typiskt bergochdalbana-lag. Man vet aldrig när dom vinner eller förlorar..

2011-02-13 @ 20:23:01
Postat av: johan

haha nej spelar du fifa vilken konsoll?

2011-02-13 @ 20:31:35
Postat av: amra

återhämtat dig från förlusten än? :D

hahah jag har en känsla av att inter kaaanske förlorar sin match mot juve som spelas just nu, och då kommer du stå där och reta mig...

2011-02-13 @ 20:54:59
URL: http://amrafosho.blogg.se/
Postat av: Ingrid

så tråkigt! det var samma pool igår, vad fan hände egentligen? :(

2011-02-13 @ 21:21:56
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- men adde, vad tror du? en nolla är till och med för mycket för bergonzi!



- johan - xbox såklart!



- amra - vi ska se hur lång tid det tar för dig att smälta kvällens förlust!

2011-02-13 @ 21:28:52
Postat av: Sandra

Vad vore man utan ironi och sarkasm? Det finns väl heller INGET som slår en sådan fantastisk domare? Yikes! Något av det mest frustrerande man kan se på en fotbollsplan. AHHHHHHHHHHHHHHHHH! Better luck next time. Då jäklar! Pöss pöss gorgeous <3

2011-02-13 @ 21:40:00
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Adde

Visst är straffen billig, men Ranieris taktik är ännu billigare - helt seriöst. Napoli vann välförtjänt, de hade vunnit även om de inte fått straff i det läget, Cavani är årets "lån" i Serie A, hetare än alla köp.



Tillbaka nu till andra halvlek i derby d' Italia!



2011-02-13 @ 21:47:02
Postat av: DG

Ni spelade dåligt igår, du kan inte skylla på domaren!

Visst mycket skit i matchen men straffen var klar trots att Hamsik förstärkte situationen men du kan inte komma ifrån att Roma inte alls var att känna igen igår!!

2011-02-13 @ 21:50:42
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: johan

vad sägs om en match nångång? :)

2011-02-13 @ 21:51:47
Postat av: Daniel, hoppas du förstår ironin ;)

Så jävla rätt, Ta ner Roma på Jorden, PUTA PÅ DET LAGET; PUTA PUTA PUTA PUTA ! Forza Milan, Inter, Juventus, Napoli,Sampdoria,Lazio,Brescia, Fiorentina,Udinese,Cagliari,Ancona,Bari,Vicenza,Venezia,Palermo,Chievo & alla dem andra, Viva Italia, Viva HATA ROMA ! HAHAAHHA HATA SÅNA ÄCKLIGA NOLLOR - Sergio <3, doni - det bästa på våran jord !

2011-02-13 @ 22:07:34
Postat av: Sara

Tråkigt att de förlorade :( :(

2011-02-13 @ 22:20:51
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Kan jag inte skylla på domaren?! Eh, i think i just did? Kommer ALDRIG skriva eller påstå att Napoli vann välförtjänt för ett sådant smutsigt lag hade inte ens förtjänat ett poäng om nu matchen hade slutat noll noll! Visst, Cavani är en av Serie A:s hetaste fotbollsspelare och det kan INGEN förneka, MEN! Även om Roma spelade förjävligt i första halvlek.. så kom de tillbaks lite i andra halvlek.. och hade domaren varit vaken och inte gett Napoli någon billig straff så hade Roma klarat av ett oavgjort resultat med tanke på att Napoli hade varit tio man! Vafan är det med er? Jag skiter i hur Ranieri tänker (inte för att det är något nytt precis) men det hade, precis som jag nämnt tusen gånger, gått mycket bättre om domaren inte varit idiotisk! Punkt slut. Napoli Merda.



- Daniel, det finns en stor skillnad mellan att gå över gränsen och vara ironisk så ta ditt pick och pack och dra härifrån!



- Johan, självklart! Har du xbox live?



- OCH THANK GOD ATT JUVE VANN IKVÄLL!

2011-02-13 @ 22:58:51
Postat av: Adde

Jag upprepar det igen, Napoli hade vunnit - oavsett vad, det vara bara en fråga på när målet skulle komma.



FORZA JUVE & buonanotte!!!!

2011-02-13 @ 23:07:03
Postat av: DG

Nu måste jag säga att du är lite väl optimistisk, jag har sett Napoli live och måste säga att jag ALDRIG har sett en spelare springa och kämpa så mycket som Cavani gör och då förlorade Napoli med 2-0 men iallafall du har kanske rätt i att det hade blivit ett oavgjort resultat men du måste ändå erkänna att Roma var dåliga och att matchen inte alls var bra, hoppas tt du tittade på Milan-parma igår eller derby d'italia ikväll där spelades det bra fotboll!

2011-02-13 @ 23:07:03
URL: http://dergham.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Optimistisk? Absolut inte! Vem bryr sig om du sett Napoli live? Det har INGENTING med gårdagens match att göra! Jag skrev ju att Roma var VÄRDELÖSA de 45 första minuterna men domaren gjorde det inte bättre själv och det är just det jag vill få fram -men som många tyvärr inte verkar förstå! Det var en ful match -från båda hållen men mest från Napolis för det var mer "slängande" än springande! Jo, jag kollade på det italienska derbyt och är glad Inter förlorade! Men det är fortfarande JUVE MERDA! Godnatt!

2011-02-13 @ 23:11:12
Postat av: johan

nja tror det har gått ut, mitt xbox är 65 mil bort men om nån vecka kanske..

2011-02-13 @ 23:11:32
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha det är lugnt.. jag kan vänta Johan!

2011-02-13 @ 23:12:05
Postat av: johan

haha vad bra!!

2011-02-13 @ 23:18:16
Postat av: lebaneseboy

hahahahah dajeroma!!



excellent recension dajeroma, den var verkligen grym!



men straffen var ingen filmning, han tappa balansen och det borde INTE varit straff i vilket fall.



PS: kunde inte se dina klipp förens den där låten spelades klart, kunde bara inte :o

Det tog 5 MINUTER innan den försvann, för det hacka HELA TIDEN!!

2011-02-13 @ 23:54:34
URL: http://lebaneseboy.blogg.se/
Postat av: Osito

Straff? Det hade jag inte ens fått på "skolgården"!

Där skönk Lavezzi i mina ögon... Vad tror du om matchen på onsdag?

P.S. Andra artikeln är publicerad, haha! Hoda, vad fan har jag gett mig in i?!

2011-02-14 @ 00:26:57
Postat av: Helene

Önskar dig en fin ALLA HJÄRTANS DAG !!

Kram Helene.

2011-02-14 @ 10:01:53
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: L I S A ♥

cool design :) (har inte sett den)

2011-02-14 @ 10:39:16
URL: http://magiclisa.blogg.se/
Postat av: CAROLINE

åh ny header! NAJS :D

2011-02-14 @ 13:07:06
URL: http://carolinemore.blogg.se/
Postat av: Linnea

Snygg design du fått här inne!

2011-02-14 @ 14:19:42
URL: http://linnealujak.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- hahahaha lebaneseboy, jag vet att du älskar min romalåt!



- osito då, lavezzi har alltid varit smustig! jag vågar inte säga något om onsdagens match.. ska hålla käften tills matchen spelas färdigt! haha no way? länka förfan! måste ju läsa ositos grymma artiklar!

2011-02-14 @ 14:41:01
Postat av: ElinOlsson

Glad alla hjärtans dag! :)

2011-02-14 @ 15:18:04
URL: http://ellzie.blogg.se/
Postat av: ☆VERONICA☆

Roma, roma, roma...lalalalala nu har jag den på hjärnan ;D

2011-02-14 @ 15:23:58
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: EpicSceneTeen

oj, du gillar verkligen fotboll :o

haha, men happy valentines day ^^

2011-02-14 @ 15:42:42
URL: http://sceneteen.blogg.se/
Postat av: BEAUTY SECRETS Matrix-tävling!

Fin ny design du har babe!! :)

Ha en trevlig alla hjärtans!<3

Kram!

2011-02-14 @ 15:56:41
URL: http://beautyandsecrets.blogg.se/
Postat av: Chelsea bloggen

Cavani borde bli säsongens bästa spelare i Seria A, men jag tror att Di Natale också har en stor chans! Synd att det inte blev vinst! Better luck next time! :)

2011-02-14 @ 15:58:48
URL: http://chelsea-prideofengland.blogspot.com
Postat av: Zteffy

hoppas du får en fin alla hjärtansdag sötnos !;*

2011-02-14 @ 15:59:55
URL: http://zteffy.blogg.se/
Postat av: TottiTT

Skandal, javisst! Man börjar känna igen sig. Domarna har t o m varit lite snälla mot Roma ett tag, så det här kändes som en överdos. Jag slutade kolla efter 0-2. Laget spelade inte särskilt bra, men inte sämre än de gjort senaste matcherna. Méxes + Burdisso + en bra/neutral domare så hade det varit en riktig match.



Har för mig att nån kommentar berättade att du var från Libanon, åtminstone delvis. Det händer spännande saker runt om, och ceder-revolutionen kanske bara var början. Det är ett spel på högsta nivå Det är inte bara inrikes det avgörs. Spännande. Är hittills glad och stolt/imponerad över tunisier och egyptier - kopter och muslimer skyddande varandra var vackert.

Det är så, som ett förtryckt folk som bestämt sig för att göra sig av med förtryckaren, romas spelare borde gå ut till varje match. Milan </3 kaddafi borde göra dem till vildar.

Roma skulle behöva en riktig härförare, krigsgeneral som coach. Har tyvärr svårt att se att t ex Ancelotti skulle göra bättre med laget idag.



Jag förstår inte hur alla andra osympatiska lag ens fått några supportrar. Roma har alltid känts ärliga och lite rock'n'roll. Jag tror att en juventussupporter alltid känner sig lite orolig, smutsig och inte helt ärlig.

Det finns en stad med colosseum, palantinen, peterskyrkan, pantheon, >2000 kyrkor, europas största synagoga och mycket, mycket mer; Den Eviga Staden, som jag verkligen älskar. I norr samsas de mest om massa renässans..

Tyvärr behärskar jag inte italienskan så bra än. Men när jag ska lära mig ska det vara med den romerska dialekten.

Nu, tre matcher (ligan) vi bör vinna, sen en vi SKA vinna. Bara grintan finns.

Libanon (m.fl) - som f.ö. haft 25 olika flaggor! :P - till folket!

sköt (om) sig, slå inte alla som är dumma. De flesta är utan hopp. /kram

2011-02-14 @ 18:04:16
Postat av: DAJE ROMA ;

- Hahaha TottiTT - Du är fan bäst! Du har helt rätt i det du säger, domarna är så jävla snälla! Man känner sig nästan bortskämd! Haha, nej nej jag är palestinier från libanon.. Jag och mina syskon är födda här i Sverige, mamma och pappa födda i Libanon och mormor och morfar och farfar och farmor är födda i Palestina! Ja, det som sker nere i Egyptien är otroligt men vi får se hur länge det håller. Haha Kaddafi.. minns du när han skämtade om att han ville köpa Roma? Usch och fy! Men.. det är ju inte enbart juvefansen som känner sig smutsiga och jag tror du vet vad jag menar! Haha min italienska är heller inte så bra men en vacker dag så! Åh ja, full fart framåt! Nu ska vi fan vinna! SEMPRE FORZA ROMA! KRAM!

2011-02-14 @ 18:16:08
Postat av: DAJE ROMA ;

- Och angående Ancelotti.. så tror jag han kan göra Roma mycket bättre! Kolla vad han gjorde med Chelsea förra säsongen! Jag tror faktiskt på den forna milanistan och eftersom han själv sagt att han gillar Roma så ser jag honom som en perfekt kandidat!

2011-02-14 @ 18:17:44
Postat av: TottiTT

Det behövs en annan spelarbalans i laget. De lever fortfarande lite från Spallettis vägran att spela med ett organiserat anfallsspel. Mest bara ett stort mittfält, som vissa dagar är riktigt på g, andra dagar inte alls.

Hehe, jag är fan bäst! Det ska jag ta med mig - tack

Skyller lite på överskottet av mittfältare på De Rossis lilla svacka. När han får en klar roll kommer han dominera den. Perrotta! vad var hans uppgift senast? Tror mer att han förvirrade medspelarna. Det kan Taddei också göra, inte så sällan. Löpvillig, ja, men hur löper han...

Vill också ha Ancelotti. Han är cool. Men det behövs nog att han får tid att sätta ihop ett balanserat lag.

Tror et är liten nackdel med att börja hemma mot Shaktar. De kommer nog backa hem och då vet inte Ranieri vad han ska göra..

Men visst vinner vi/dom! - och efteråt kramas alla :P

2011-02-14 @ 20:55:00
Postat av: DAJE ROMA ;

- Ja det har du helt rätt i! Läste imorse att många fans hade samlats utanför Trigoria och skrikit "Spring mer, jobba mer!" och jag hoppas de imponerar på oss på onsdag! Jag ser det dock inte som någon nackdel att börja på hemmaplan utan det kommer nog bli en het kamp med tanke på att de två senaste matcherna slutat med förlust! Någon vinnarmentalitet måste ju finnas nu? Njah, vi kan nog inte bara skylla på De rossi (även om jag hade velat att han fått tillbaks sin gamla gnista) utan det är hela laget som helhet! Perrotta har ju också haft bättre dagar men det har i för sig hela laget haft.. Och det är samma sak med Taddei -speciellt i lördags (trodde han att han var Rocky?) ! Nä, nu vill jag fan se minst två mål på onsdag -och vinst såklart! FORZA ROMA!

2011-02-14 @ 21:19:52
Postat av: Osito

Sjukt nervöst inför onsdagen. Jag dissar alla för att se matchen;)

http://www.svenskafans.com/varlden/mexiko/MexikoBosnien-Herzogivina-2-0-392620.aspx

2011-02-14 @ 23:49:47
Postat av: DAJE ROMA ;

- Underbart Osito! Precis så det ska låta! INGET/INGEN GÅR FÖRE ROMA! Grym artikel precis som vanligt, är stolt över dig!

2011-02-15 @ 00:18:08
Postat av: Osito

Tack:) Jag skickade förövrigt iväg ett mail till fröken, tyckte att det var dags!

Med Mexes på planen så kan vi vinna vilken match som helst. Dock oroande med Vucinic:/

2011-02-15 @ 00:50:09

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback