Helst vill jag ha Angelini

Romas ekonomi har länge varit knackig på grund av alla skulder Sensifamiljen inte kunnat betala. Sedan flera år tillbaka har man fått erbjudanden från sheiker, ryssar men även asiater som visat stort intresse för den italienska storklubben AS Roma men istället har man valt att tacka nej. Franco Sensi tackade även han nej när han levde och förra sommaren skapades det en stor hysteri när slutet var nära för Rosella, så nära att hon fick specialtillverkade banderoller både på träningen och på läktaren. Men konstigt nog stannade hon kvar -och det gör hon än idag. De senaste månaderna har den italienska median flitigt skrivit om hur Sensifamiljen -som inte var redo att säga farväl- var tvugna att göra det och bara några veckor sedan sades det att det skulle ta flera månader att hitta en ny köpare! Angelucci och Angelucci var två heta namn som hade räckt vars en hjälpande hand och än idag är det fortfarande ingen som vet vem det är som kommer att ta över Roma. Nu är det dock inte det som är det konstiga utan helt plötsligt verkar den italienska fotbollen ha vaknat till liv -speciellt transfermarknaden som var hetare än någonsin denna sommar!

Zlatan som inte gjorde någon succé i Barcelonatröjan välkomnades tillsammans med Robinho i Milan och Genoa men även Parma lyckades värva till sig storspelare från storlagen som var heta en gång i tiden. Pradé som hade lovat Rom att behålla Luca Toni kunde inte hålla sitt ord och Genoa nappade till direkt men istället lyckades Roma kamma hem den forna milanistan Marco Borriello som skapat enorm hysteri i huvudstaden. Flera unga talanger fick packa väskorna och Burdisso som rört om i grytan rejält de senaste veckorna fick efter den långa striden välkomnas i de gulröda färgerna tillsammans med sin lillebror. Serie A som enligt IFFHS fick en bättre rakning än Premier League sägs vara redo att ta världen med storm och i år är det inte enbart Roma och Inter som bråkar om scudetton -utan en ny rival som en gång i tiden tog farväl av sina bästa fotbollsspelare, Paolo Maldini, har chockat världen med deras nya startelva som den svenska median skriver om varje dag.

Hur blev det så? Hur? Kan någon förklara det för mig?


Kommentarer
Postat av: Anders

först måste jag säga RIP Francesco Sensi, den italienska fotbollens absolut mest respekterade personer, jag kan inte italiensk fotboll så bra men han känner alla till och bör känna till vad han gjorde för fotboll i största allmänhet.



han är nog saknad av alla som tycker om fotboll inte bara Roma fans.



ja jo många värningar i Italien denna sommar, kommer nog bli en spännande serie, ser ju hellre la liga men kommer nog följa Serie A noga ändå och se nån match i veckan :).



real madrid-milan i CL kommer bli sjukt spännande.

2010-09-02 @ 22:23:09
Postat av: Osito

Det senaste jag hörde va att ägaren av Wind(japp, våra tröjsponsorer) skulle vara den nya ägaren av vårat kära Roma.



Bara jag som är orolig för ekonomin? En värvning i samma klass som när vi en gång i tiden köpte Cassano finns inte ens i drömmarnas land. Har för mig att det va, juset de, MR.Sensi som pungade ut 270(!) miljoner svenska riksdaler för den unge Antonio. Idag får vi nästan vara glada om vi kan knyta till oss spelare som är på "free agent"!

2010-09-03 @ 00:11:17
Postat av: DAJE ROMA ;

- absolut, hoppas mourinho vinner över milan så att de inser att deras nya värvningar inte var så smarta after all. men först är det ajax som väntar på er :) tror inte det kommer bli lika tufft som alla påstår faktiskt -men kan nog bli det om c.ronaldo inte hunnit läka!



- haha nej wind är inte våra nya ägare, det snackades om att de var intresserade av att investera pengar -men det finns ingen ägare än. allt från amerikaner, kineser, ryssar och araber har kommit med sjuka förslag men enligt gazzettan har ingen av dem kontaktas än -detta hörde jag dock i början av augusti. de senaste mötena man har haft har sagt att angelucci varit väldigt nära, i alla fall enligt mina vänner i italien men för några dagar sedan ryktades det att angelini var närmare än någonsin. Till och med Libyens diktator Khadaffi som visade stort intresse förra sommaren har visat nytt intresse när det första bara var ett skämt han och berlusconi hade dragit för varandra -han anlände i rom för någon vecka sedan men mer har jag inte hört om honom. Något egyptiskt bolag har också erbjudit en summa som inte varit nära den summa italienarna varit ute efter men vi får helt enkelt vänta och se vart den såpan ledder oss.. haha låter som en jävla nörd nu, men ja, det är i alla fall allt jag hört än så länge!

2010-09-03 @ 16:10:00
Postat av: Anders

kom tillbaks till Facebook :D du är saknad där..



http://realmadriidcf.blogg.se/2010/september/jose-mourinho-om-du-inte-kan-klara-av-press.html



"Om jag var besatt av att vinna, skulle jag ha stannat kvar i Inter, med sex tuneringar tillgängliga för mig att vinna. I Spanien, spelar vi tre tuneringar, och i två av dessa, är Barcelona favoriter. "

han kanske funkar så, kanske han kör ett psykiskt krig oxå med barca, återstår att se :D



2010-09-03 @ 16:32:14
Postat av: Anders

han verkar bara inte tro på sitt lag han tränar och det stör jag mig på lite faktiskt

2010-09-03 @ 16:32:52
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAN PSYKAR JU BARA ER!

2010-09-03 @ 16:35:05
Postat av: Anders

KANSKE DET! DÅLIG STIL IALLFALL, när dom möter Milan kommer han nog sitta på Real bänken och heja på Milan med en Milan halsduk runt nacken hahaha

2010-09-03 @ 16:44:24
Postat av: Osito

Bara vi inte får en ägare som "leker". Jag hoppas innerligt att vi får en ny ägare så snart som möjligt. Risken är väl att vi blir ner flyttade till Serie-B om inte ännu längre ner pga ekonomin:/

2010-09-03 @ 18:47:23

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback