CAGLIARI - ROMA 5-1



CAGLIARI:
Agazzi; Pisano, Canini, Astori, Agostini; Biondini, Conti (Lazzari), Nainggolan; Matri (Nené), Cossu, Acquafresca (Pinardi).

ROMA: Julio Sergio; Cassetti, N.Burdisso, Juan, Castellini (Rosi); Perrotta, Pizarro, De Rossi; Menez (Baptista); Borriello, Totti (G. Burdisso).


Lördagen började med tre pinnar för Inter när Giuseppe Meazza tog emot Udinese med öppna armar. Flores kvitterade Lucios tidiga mål men Eto'o var kamerunaren som gav Inter segern. 2-1 slutade matchen och Benitez blev givetvis lyckligare än någonsin. Roma var därefter redo att möta Cagliari, trodde jag, men blev istället straffade av Rossoblú som bjöd deras supportrar på en fenomenal hemmapremiär.

Matchen som var fruktansvär att åskåda var inte enbart barbarisk utan hade ett tempo ingen av oss åskådare hade hoppats på. På bara 25 minuter hade Burdisso, efter en idiotisk takling, blivit utvisad, Totti och Castellini blivit utbytta och tre mål hade nätats in. De rossi kvitterade Contis mål och tack vare vår favorit argentinare fick Matri äran att slå straffen som gav ledningen till hemmalaget.

Castellinis debut var som pricken över i:et och byttes tidigt ut mot Rosi som borde ha funnits med i startelvan. Fråga mig inte vad som flög i Ranieri men han tyckte att det var dags att ta in Burdissos lillebror istället för Totti. Efter ett hårt pressat spel kom Aquafrescas mål som en chock som fortsatte ända in i andra halvlek där Matri bjöd på sitt andra mål och 4-1 blev helt plötsligt en siffra som fick mig att gråta ut.

Ménez var dock mannen som aldrig gav upp och bjöd på ett lysande spel -men blev chockade nog utbytt mot Baptista som på senaste tid förlorat sin gnista! Hela tiden kunde jag inte låta bli att tänka på Riise, hela tiden kunde jag inte låta bli att tänka på hur mycket vi hade behövt honom ikväll. Men 4-1 blev i slutminuterna 5-1 via Lazzari och jag finner seriöst inga ord..finner inga ord för kvällens bedrövliga spel.

Pizarro fick som sagt ingen fin present av grabbarna på sin 31-års dag men Milan torskade mot nykomlingarna Cesena på bortaplan med 2-0. Nä, nu ska jag torka av tårarna, hoppas på bättre tider och njuta av den här videon.. SEMPRE FORZA ROMA! SEMPRE FORZA GRANDE ROMA!


Kommentarer
Postat av: Vaha

HAHAHAHHAHAHHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

2010-09-11 @ 22:45:41
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- har svårt att se det roliga faktiskt..

2010-09-11 @ 22:46:53
Postat av: Vaha

AHHAHAHA men jag kan :D HAHAHAHHAH!!!

2010-09-11 @ 22:59:32
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad håller ni på med? 5-1? Hahahaha

2010-09-11 @ 23:07:59
Postat av: Anonym

Lycka till mot Bayern;)

2010-09-11 @ 23:09:20
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHHHAHHAHAHHHHAHAHAHAHA

2010-09-11 @ 23:47:30
Postat av: Anonym

naw gråt inte byt lag bara :))

2010-09-11 @ 23:48:59
Postat av: Anders

vad har du gjort med din facebook igen Hoda! attans, jag skulle länka en grej till dig så vips gone igen suck.



men kolla här



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/zlatan/article7767490.ab



hahahahah jag slutade aldrig skratta när ja läste det!. plus att barcelona förlorade idag mot ett par nykommplingar! herculez, 2-0 PEP blev utbuad på arenan!. chocktillstånd bland fansen.



nu skall ja sova



Sovgott....



2010-09-12 @ 00:20:12
Postat av: Anders

ja just det, tråkigt att ROMA gick på sån smäll :( kommer bli bättre nästa match skall du se

2010-09-12 @ 00:20:56
Postat av: Osito

Fy fan, jag vart nära på att börja gråta när det stod 4-1:/

2010-09-12 @ 00:28:53
Postat av: A

che figura di merda che abiamo fatto. :( sempre forza roma,è lazio merda

2010-09-12 @ 11:21:40

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback