Quanto sei bella Roma!

DAJELUPI.WORDPRESS.COM
1 april 2010 ;

Startar en romanistisk blogg för att dela med mig av glädjen jag känner för mitt lag just nu! 21 matcher utan förlust, 21 matcher där vi tagit hem tre poäng femton gånger! 21 matcher som slutat med vinst över lag som Juventus, Inter, Fiorentina, Lazio och Udinese! 21 matcher där enbart sex stycken slutat oavgjort. 21 matcher utan någon förtörnelse, utan någon sorg! Är så fruktansvärt lycklig, så oerhört lycklig att ord inte räcker till för att beskriva känslan som jag känner just nu. Så lycklig att ingen kan ta det ifrån mig. Så lycklig och stolt över mitt lag som gått från botten upp till toppen, som klarat av det omöjliga trots att de tagit adjö av egendomliga personer och trots att vi började Serie A med en förlust! Trots allt som hänt har vi kämpat in i sista sekund! In i sista sekund har vi tillsammans omfamnats, hoppats, älskat, klagat och till och med hatat.

Vi har mixat ihop alla känslor på en och samma gång och fått världens godaste smak, världens godaste smoothie av flera vinster i rad, av flera trepoängare i rad. Vi har tillsammans förvandlat blod, svett och tårar till den största förpackningen av chärlek. Tillsammans har vi kämpat, skrattat och gråtit. Tillsammans har vi stått sida vid sida och skrikit oss till andra sidan jorden för att påminna världen om vår själ, om vår passion. Glädjen som sprudlat inombords och bubblat snabbare än Bolt får mig inte enbart att le utan även att älska dem ännu mer! Älska dem mer än vad jag älskat dem förr! Älska dem som om de vore mitt eget kött och blod! Man säger att det finns ett utgångsdatum på allt, men chärleken till mitt lag lär till och med finnas när jag ligger i graven, när jag ligger i den mörkaste undergången någonsin!

Låt oss tillsammans sjunga till laget som gjort oss förtrollande, till laget som samlat oss allihop från jordens alla möjliga hörn och lärt oss vad chärlek är, lärt oss vad chärlek innebär! Låt oss sjunga så högt att Gud hör oss, så högt att Colosseum räds oss! Så högt att vi lyfts upp till sjunde himlen! För det är vi som har det STORA hjärtat, det är vi som har det gulröda hjärta som pumpar snabbare än en Ferrari. Snabbare än en Bugatti! Det är vi som är vargarna, de hungrigaste vargarna som får dig att älska oss mer än allt annat, mer än din religion. Mer än din Gud! Det är vi som lyser klarare än stjärnan i himlen, som lyser så starkt att du förblindas av vår makt, av vår chärlek. Finns ingen som oss och lär heller aldrig finnas! ROMA, DIG ÄR JAG FÖR EVIGT TROGEN! TI AMO! ♥

Sa någon nostalgi?


Kommentarer
Postat av: A

Quella e la vera Roma!torneremo presto! Dajeeee

2010-10-05 @ 18:09:11
Postat av: DAJE ROMA ;

- sono certo che ranieri ci aiuterà a tirarci fuori dal tunnel !

2010-10-05 @ 18:29:10
Postat av: Anders

Du vet att jag är inte mycket för italiensk fotboll men detta är jättebra läsning! underbart precis som du <3 tom jag blir rörd :)



och det krävs en del för att ja skall bli rörd över italiensk fotboll.



Jättefint skrivet av dig goding. <3 <3 <3



DAJE ROMA då!!!! :)



hoppas du mår bra, jag åkt på en jobbig förkylning :(



2010-10-05 @ 20:06:05
Postat av: Eleonore

Så lite så! Det är bara så härligt att se någon utrycka sin kärlek till ett lag, behöver inte alltid vara till en person ju som många tänker :)

2010-10-05 @ 21:21:11
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Matilda sandén

Ååh vilken fin blogg du har! :-)

2010-10-05 @ 22:35:37
URL: http://bymatilda.com
Postat av: Anonym

Kan man bli bättre än dej?



Nej!!



Det va på tiden att roma vann över inter men synd de me napoli ni kommer igen nästa match.



Tack för världens bästa blogg!! (har sparat den som bokmärke)

2010-10-05 @ 23:40:04
Postat av: Anonym

Din design e mkt finare nu men lägg in en profilbild så man kan se söta dej :*

2010-10-05 @ 23:41:37
Postat av: Frixxie-Rock n Roll Heaven

Intressant blogg!! :D

2010-10-06 @ 06:07:19
URL: http://fredriksvensson.blogg.se/
Postat av: Clara

Annorlunda fin blogg. Älskar också fotboll :D

2010-10-06 @ 10:09:43
URL: http://clarasetgo.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vill inte sparka på den som ligger men.... http://donsueco.blogg.se/images/2010/sniperchamp_110844138.jpg

Är det du och jag som är Mr & Mrs Smith? :)

2010-10-06 @ 11:41:09
URL: http://donsueco.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback