FOTBOLLSLÖRDAN´

Min fotbollskväll började redan 18:00. Milan- Andreollis Chievo stod först på listan och självklart var det en match som hettade till. San Siros kung Pato bjöd på två fantastiska mål som Zlatan assisterade fram till i första halvlek och trots att Milan såg ut att ha allting under kontroll började Chievo imponera. Zlatan gjorde det sedan ännu värre och bjöd motståndarlaget på ett självmål som höjde ribban rejält och gav de flygande åsnorna självförtroendet tillbaka.

Med 4 minuters tilläggstid var det ingen tvekan om att det var Milan som stod bakom det största bollinnehavet och när tiden var på väg att rinna ut var det Ronaldinho som lyckades med en av kvällens bästa passningar när han i den 49:e minuten passar fram bollen till Robinho som gör sitt första mål i milantröjan. Med tre nya poäng står de nu etta i tabellen men en ny skada på Thiago Silva chockar italienarna. Real Madrid står näst på tur och självklart kommer Mourinho ha ett leende på läpparna när han får besök av sin gamla fotbollsspelare i Bernabeu på tisdag.

Eftersom Romamatchen inte skulle börja förens 20:45 så var det Barcelona- Valencia som skulle få min uppmärksamhet. Ligaledarna Valencia som tagit Spanien med storm de senaste veckorna hade länge sett fram emot mötet på Camp Nou och eftersom Guardiolas lag inte varit i närheten av Los Che denna La Liga start så var det mycket som stod på spel. Båda lagen var hungrigare än någonsin och de farliga chanserna ville olyckligt nog aldrig in i mål.

Med en fullsatt arena fortsatte temperaturen att stiga med fart samtidigt som tränarna såg ut att tävla om vem som kunde peppa sina lagkamrater bäst och eftersom jag enbart såg de 30 första minuterna lyckades Hernández ge Valencia ledningen i den 39:e minuten. Iniesta inlede därefter andra halvlek med ett mål som såg till att det blev oavgjort men det var inte förens Puyol som nickade in ett mål som hela arenan spårade ur. 2-1 slutade matchen och eftersom Real Madrid leder över Malaga just nu ligger Mourinhos trupp etta i tabellen. (Matchen slutade 4-1 till Real)

Sedan var det äntligen dags att blåsa igång den romerska showen. Taddei var tillbaks men Ménez som varit väldigt omtalad de senaste dagarna satt inte ens på bänken. Totti var dock hetare än någonsin och spelade sin bästa match den här säsongen. Chanser efter chanser stod på dagens meny när il capitano var på sitt bästa humör någonsin men sorgligt nog måste bollen ha varit den man spelade med mot Cesena eftersom den ville verkligen inte att Francesco Totti skulle få jubla. Efter flera intensiva försök och flera långa minuter lyckades Er Pupone assistera fram till Borriello som nätade in den direkt i mål i 35:e minuten.

Olimpico kände sig sedan ännu säkrare på en vinst när Brighi i början av andra halvlek expanderar glädjen via ett chockande mål man aldrig fick för sig skulle gå in. Han lyfter bollen över målvakten och plötsligt känns kvällen bättre än någonsin! Roma hade vaknat till liv och bjöd åskådarna på ett fantastisk spel men Rudolf var ungraren som lyckades förstöra kvällen en liten stund då han med hjälp av Luca Toni gör ett mål. Med fjärilarna i magen som började röra sig vilt och ett hjärtat som var redo att hoppa upp ur halsen de sista minuterna lyckades Genoa skrämma mig rejält!

Men lyckligtvis såg Lobont och grabbarna till att kamma hem tre fina poäng och jag är lyckligare än någonsin! Kvällen kunde ha slutat lite bättre om Totti gjort ett mål men förhoppningsvis slaktar han Basel på tisdag! Förmodligen kommer De rossi inte sitta med sin mössa på läktaren utan finnas ute på plan! SEMPRE FORZA ROMA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hey, snyggt, Genoa är inte alltid det enklaste.

Och seger mot Valencia dessutom...

2010-10-16 @ 23:40:14
Postat av: DAJE ROMA ;

- det är ju mest på bortaplan vi brukar ha svårigheter mot genoa men olimpico klarade sig pretty good this evening! haha ja jag såg det du ;) min kusin är där nere och njuter av segern och trots att jag är chockad så måste jag ju säga grattis!

2010-10-16 @ 23:43:54
Postat av: Anonym

Jag gillar din kusin.

Chockad? Såg det så illa ut?

2010-10-16 @ 23:48:12
Postat av: DAJE ROMA ;

- bara för han hejar på barca som dig va? haha nej jag såg ju som sagt bara 30 minuter och då var ju valencia väldigt bra på att rensa! chanserna kom ju som sagt från båda hållen men det är ju lite chockande att hernandez inte kvitterade de resterande minuterna!

2010-10-16 @ 23:50:37
Postat av: Anonym

Haha, det krävs inte mkt mer i min bok ;)

Ah, jag missade den tyvärr - sitter på JFK, datorn håller på att dö, men var ju tvungen att uppdatera mig om vad som händer så vart annars än hit.

2010-10-16 @ 23:54:04
Postat av: Chelsea bloggen

Borriellos mål liknade som jag kallar " zaltans tå mål" hihi :)

Postat av: DAJE ROMA ;

- awh men då kan ju även berätta att real madrid vann över malaga med 4-1 och att chelsea inte klarade av aston villa vilket är katastrofalt!

2010-10-17 @ 00:01:27
Postat av: Anonym

Tack, jag såg det, firma Higuaín/Ronaldo. Det är ok, så länge vi vinner, inte minst i slutet av november...

Haha, jag visste inte att du var ett så stort Chelseafan - eller, det vet jag att du inte är. Det är bara bra om det blir litet spännande i den ligan.

Gillar din poll till höger - märkligt dock att du tillåter en laziale här :p Tänkte lägga en röst på Lazio så att de kommer upp jämsides med Roma. Men tänkte om. Såklart!

2010-10-17 @ 00:08:43
Postat av: DAJE ROMA ;

- ellerhur dude! hahaha man kan inte säga att jag är något chelsea fan men jag tycker att det är det enda laget som är ok att kolla på. ancelotti gillar ju as roma och drogba är bara en av många fantastiska spelare i den blåa truppen! haha jag tillåter INGA laziali men hur ska man förbjuda dem att besöka världens bästa blogg? hahaha GOOD FOR U! Hade skickat ehm, chuck norris på dig annars!

2010-10-17 @ 00:13:48
Postat av: Anonym

Haha, Chuck Norris hade jag kunnat ta, han är ju typ 152 år, var dock litet orolig att du skulle skicka din kompis Sly (som är ungefär lika gammal, men stor).

Yes, agree, Drogba. Och Essien och Kalou har öppnat riktigt bra.

2010-10-17 @ 00:18:36
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha nej sly skickar jag aldrig till någon eftersom han är enbart min. chuck norris tyckte jag passade perfekt CUZ U CANT FIND HIM, HE FINDS U! och lampard, glöm aldrig lampard! och malouda och anelka! haha tänk dig gervinho med dem, unstoppable!

2010-10-17 @ 00:22:45
Postat av: Anonym

Haha - I know!

Listen, nu dör den verkligen. Tack för det här, ha en bra kväll, nu tio timmar i ett flygplan...

2010-10-17 @ 00:25:18
Postat av: DAJE ROMA ;

- tack själv och ha en fortsatt trevlig kväll så får du berätta vad du gjorde i USA en annan dag!

2010-10-17 @ 02:27:27
Postat av: Marcus Å

Det var coolt tycker jag! :D

2010-10-17 @ 10:13:54
URL: http://slipsens.se
Postat av: Kabab

Jag såg både Milan och Roma matchen måste säga att Milan imponerade speciellt Pato!



Roma matchen fick mig o få damp nästan eftersom jag hade tippat på att roma vinner oddsen var faktist 2 :O så hade lagt 500 kr på roma som tur var så fick de 3 poäng tillsut ! :D och jag vann 1000 kr

2010-10-17 @ 13:13:53
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: Laila

Härligt med vinst igår :) var ju på tiden! ;)

2010-10-17 @ 13:41:16
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag såg då Milan spelade!:)

Det var tur att dom vann!

2010-10-17 @ 15:57:47
URL: http://nefo.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- ja pato var verkligen on fire! men jag ville ju att chievo skulle vinna.. men men! haha du var inte den enda som hade damp men det var ju kul att du vann ett tusen kronor -alltid något!

2010-10-17 @ 17:46:58
Postat av: S

Grattis till vinsten snygging.

2010-10-17 @ 18:23:04
Postat av: jos

juventus idag, 4-0 ;)

2010-10-17 @ 21:31:30
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha i know josse, aquilani gjorde sitt första mål också! inte illa du!

2010-10-17 @ 21:32:59
Postat av: Miranda Jakobsson

du kan inse att real äger, och roma suger :P

2010-10-17 @ 21:34:27
URL: http://mirandajakobsson.blogg.se/
Postat av: anesa

cool blogg! :D

tycker om att du ägnar HELA bloggen åt fotboll (y)

2010-10-17 @ 21:47:12
URL: http://anesa.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- förklara gärna för mig varför real madrid äger och roma suger så ska jag börja ta dig på allvar!

2010-10-17 @ 21:51:53
Postat av: Miranda Jakobsson <3

enligt mig, så är det för att de spelar i två olika ligor, spanska ligan är ju den med fart och teknik och de bästa lagen. de är mest spänning..

real har ju vunnit hur mkt som helst, och det har inte roma, de kanske har vunnit lite, men inte lika mkt som real =D

2010-10-17 @ 21:56:37
URL: http://mirandajakobsson.blogg.se/
Postat av: TheDon

Om det gick ändå! hahaha

Grattis till segern! Skönt att komma igen lite men det måste fortfarande lossna för Totti, när nu det ska ske. Har inte hunnit se någon fotboll hela helgen. Varit ett jävla spring med jobb och skit. Försöker ta igen lite nu genom att kolla ditt älsklingslag piska Bari ;)

2010-10-17 @ 22:10:25
Postat av: TheDon

Om det gick ändå! hahaha

Grattis till segern! Skönt att komma igen lite men det måste fortfarande lossna för Totti, när nu det ska ske. Har inte hunnit se någon fotboll hela helgen. Varit ett jävla spring med jobb och skit. Försöker ta igen lite nu genom att kolla ditt älsklingslag piska Bari ;)

2010-10-17 @ 22:10:31
Postat av: Sandra

Massa massa fotboll, det tycker vi om :)

2010-10-17 @ 23:17:00
URL: http://lilleput.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback