ROMA SCENDE IN CAMPO!

Lyckat blev det igår när Roma tillsammans med Lazio och basketlaget Lottomatica Virtus Roma spelade både basket och fotboll inför 6500 människor för att bekämpa hungern i Bangladesh. De rossi fick stå i mål när man lirade boll och Mexés visade senare sina baskettalanger innan Lazios Floccari hann skada sig. Lite ensamt blev det dock för bröderna Burdisso som höll sig för sig själva under hela kvällen men Totti och Borriello hade inga problem med att bjuda på sig själva. Förutom massa autografskrivande och härliga skämt blev kvällen en succé när det visade sig att insamlingen räckte till mat för 241 000 barn. Några bilder från kvällen:


Vi kanske har en ny målvakt i vårt lag?! ;)

Kommentarer
Postat av: Chelsea bloggen

Neej är det sant, god hjärtade människor! Vad gulliga och roliga bilder! :D Blir ju extra glad för att jag själv kommer från Bangladesh :)

Postat av: DAJE ROMA ;

- Nämen gud vad coolt att du är från Bangladesh!

När jag var liten trodde jag att det låg i Indien, hahaha!

2010-12-15 @ 00:30:57
Postat av: Chelsea bloggen

Hahaha, men du hade inte helt fel! För att Bangladesh, Indien och Pakistan var ett land förr :) Sedan har det splittrats och blivit 3 olika länder :)

Postat av: DAJE ROMA ;

- haha jo jag fick reda på det några år efter att jag blivit utskrattad så hah in your face klasskamrater! nä men jag var faktiskt tio år och trodde att indier och indianer var samma sak, hahaha det gjorde min lärare jävligt arg!

2010-12-15 @ 00:43:36
Postat av: Chelsea bloggen

hahah den knäckte ju allt : indier och indianer var samma sak.



hahaha :D Men det är forfarande okej, för när han såg indianerna för första gången trodde ju han att det var indier .. ;)

Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHA det var ingen han, DET VAR EN HON! Hon var från Indien och skickade in mig till rektorn varje dag. Hennes dialekt var den vackraste jag hört! Haha dör!

2010-12-15 @ 01:25:24
Postat av: Osito

Mexes lira basket, fy fan vad tufft!

2010-12-15 @ 01:57:59
Postat av: Sara

BASKET(L)

2010-12-15 @ 10:31:01
URL: http://lillsaaring.blogg.se/
Postat av: ampelos

Offfffffff <3

2010-12-15 @ 12:57:37
URL: http://ampelos.se
Postat av: maria

Vad bra :)

2010-12-15 @ 12:59:17
URL: http://flygermedvingar.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur kan man som basketlag heta "lottomatica"? haha

2010-12-15 @ 13:15:57
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- de heter ju lottomatica virtus roma!

2010-12-15 @ 15:02:51
Postat av: Anonym

men lottomatica är ju ett företags namn eller är jag ute och cyklar?

2010-12-15 @ 16:52:43
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha nej du är inte ute och cyklar, men det har rötterna i Rom så Pallacanestro Virtus Roma blev istället Lottomatica Virtus Roma när Lottomatica sponsrade basketlaget!

2010-12-15 @ 20:01:05
Postat av: Gabrielle

trevlig helg sötnos! :)

2010-12-17 @ 17:16:12
URL: http://magnifiic.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback