MILAN-ROMA, 3 dagar kvar!

Efter ett par skandalmatcher är det nu dags för det omtalade mötet mellan Milan och Roma på San Siro som varenda tidning skriver om. Zlatan som fick sitta på läktaren tillsammans med Galliani när Milan krossade Lecce med 4-0 är numera Milanos kung och trots att det aldrig spilldes några tårar när Ibra lämnade Barcelona berättar han idag att han känner sig hemma i Italiens näst största stad. Mourinho som varnade honom för Milan kunde dock skratta sig lycklig när Real Madrid vann med 2-0 på Bernabeu men även om Inzaghi visade att åldern bara är en siffra när Mourinho kom på besök var det Zlatans gamla klubb, Ajax, som lyckades lysa klarare än stjärnorna på Milans hemmaplan. Zlatan drömmer dock fortfarande om den där jävla Champions League men om han får scudetton på köpet återstår fortfarande att se.

I Serie A har Allegri enbart förlorat mot Cesena och den gamla damen men om hans lag lyckas förbrylla oss i årets sista matchen lär förbli en hemlighet tills domaren blåser av lördagens match. Den vridna berg- och dalbanan Roma åkt de senaste månaderna kan dock få en ny upplevelse om Ranieri får som han vill för lyckas den gulröda klubben kamma hem tre poäng är det enbart sju poäng som skiljer klubarna åt. Även om det finns flera matcher och domare man helst inte vill tänka på kan vi alla konstatera att ligan som IFFHS rankat bättre än Premier League aldrig bjudit på så många överraskningar på så kort tid. Roma som trots alla skott på mål inte klarade av att kamma hem tre poäng i öppningsmatchen mot Cesena gav publiken på Olimpico och bakom tv-rutan en frustation som växte mer när Sardinen stod näst på tur.

Nicolás Burdisso som kapade sportchefens son fick inte enbart se rött när Cagliari gav oss ett ärr i själen utan mardrömmen fortsatte när Bologna vände en pinsam match jag helst inte vill prata om. En ny skandal väntade sedan på Roma när Brescia med hjälp av domaren Carmine Russo kammade hem tre poäng men det var Julio Sergios tårar och Mexés frustration som fick hjärtat krossat. Sorgen vid detta läge var ett faktum men efter fyra omgångar kom glädjen varenda romanista hade väntat på! Vucinic som sänkte Inter på övertid gav oss en magisk kväll att minnas och oturen som vi allihop trodde skulle vändas fick istället ett bittert avslut på San Paolo. Efter sju omgångar utan förlust med bland annat vinst över Lazio och Fiorentina var det Palermo som gav oss en kalldusch, så med en vinst över Bari och ett poäng mot Chievo har de senaste veckorna sorgligt nog inte gett oss något att hurra över..

Men Roma viker inte ner sig utan ser fram emot matchen som kan skriva historia världen runt. Favoriterna är utan tvekan Rossoneri men eftersom Serie A inte är lika förutsägbart som La Liga kan vad som helst hända -och det vet både du och jag. Jag kan dock försäkra er om att det kommer skapas magi när Ménez har bollen, för det är han ni ska ha ögonen på.. Inte Zlatan. DAJE ROMA!

Kommentarer
Postat av: Chelsea bloggen

Vilken spännande match!! Jag tror att det blir jämnt, jag tror oxå att den högmodiga Zolaton gör ett mål -.-

Postat av: DAJE ROMA ;

- haha nej nej zlatan gör INTE mål!

2010-12-15 @ 20:01:57
Postat av: Anonym

Var ska du se matchen Hoda? Slå pling, vi ser den här i malmö :D

2010-12-15 @ 20:09:59
Postat av: Sandra

kommer bli spännande och jag får se till att inte missa matchen denna gången. jag är sämst på att följa fotboll nu för tiden. kan nog bli en heeeeeet kamp :)

2010-12-15 @ 23:58:40
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: jennie

Milan-Roma... Jobbig helg här hemma... =S

Men jag och katterna ska hejja såå mycket vi kan!!

Kram

2010-12-16 @ 00:43:37
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: Yanjaa

"...Serie A inte är lika förutsägbart som La Liga ka..."



Beror väl på vem som förutsäger :P.. hela (jag menar verkligen HELA) Barcelona var ju skitsäkra på att Real skulle vinna pga all skräckmediahype kring Ronaldo och Casillas uttalanden om hur bra de har blivit och El País som bara skrev om hur bra alla nyvärvade Realspelare var... Det gick ju inte så bra!



Och jag håller med, Serie A känns mer random än La Liga.

2010-12-16 @ 00:47:21
URL: http://yanjaa.com/
Postat av: black sharooof

BLACK SHARROF IN DAA HOUSE, DUBBLE G UNIT!



SHO för ännu en kommentar från the blaack sharroof som vill bara påpeka att dem stora favoriterna är så klart Milan som zlatan bär på axlarna ser det ut som! Frågan är vem som bär roma på axlarna, e det totti(ne för gammal) e det de rossi? serben? Ris + e? Boriello? o sist men inte minst inleda me skämtet: kanske Adriano? Haha skulle inte tagit emot den snubben om han hade betalt mig pengar! Well tror på vinst till milan nu när dem har all sin självförtroende o sånt, men vem vet boriello har varit på GGG dem senaste matcherna, kanske kan han skjuta upp en tåfjolla o rädda lika till Roma!



BLACK SHARROOF OUT TO DA SPACE!

2010-12-16 @ 02:26:04
URL: http://svartskalle.black
Postat av: Mattias

Har ju inte sett ditt Roma särskilt ofta denna säsong men ska bli kul att se den här matchen och se om vi har lika analyser :)

2010-12-16 @ 08:26:44
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Zlatan borde komma till mej i byn!

2010-12-16 @ 08:41:25
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ingrid

kommer bli en spännande match! :D

2010-12-16 @ 09:52:28
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Alavi

Skulle bli intressant om du fixa en uppdatering om Adriano, vissa glömmer att han spelar i Roma ibland pga att han Ruttnar på bänken.

2010-12-16 @ 14:27:01
Postat av: DAJE ROMA ;

- men jag har ju nämnt adriano ett antal gånger och berättat att en flytt kan vara riktigt nära! hade du läst mina inlägg PÅ RIKTIGT hade du märkt detta.



- javisst kommer det bli en spännande match men jag måste bara påpeka att roma inte har någon serb i laget utan vucinic är montenegrin kära black sharoof!



- yanjaa, fuck the media! jag var säker på att barcelona skulle vinna and thats it!

2010-12-16 @ 15:06:43
Postat av: Therese Ejenstam

Nice:)

2010-12-16 @ 15:37:28
URL: http://browntess.blogg.se/
Postat av: Alavi

Förlåt, men fanns det inte två Adriano i laget? haha jag har ingen alls koll på Roma, blir lite förvirrad ibland bara.

2010-12-16 @ 16:26:08
URL: http://madridiistas.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHA nej? vi har två Burdisso inte Adriano!

2010-12-16 @ 16:27:55
Postat av: Salar Alavi

haha jaha.. som sagt, Jag har ingen bra koll på Roma. Men förra säsongen, så var det två Adriano iallafall, Om jag inte missat något? en ytter?

2010-12-16 @ 16:30:13
URL: http://madridiistas.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- men nej? förra säsongen hade roma ingen adriano?

2010-12-16 @ 16:31:34
Postat av: A

http://www.youtube.com/watch?v=zyh6NCVcqKU



Ciao Hoda...

2010-12-16 @ 16:31:45
Postat av: DAJE ROMA ;

- Ciao Adi! Dove sei stato?

2010-12-16 @ 16:34:18
Postat av: Salar Alavi

Jaha.. säger nu att av alla storklubbar från England, Italien och Spanien har jag minst koll på Roma. Oj vad jag skämt ut mig



//mvh Salar Alavi

2010-12-16 @ 16:46:09
URL: http://madridiistas.blogg.se/
Postat av: A

sono stato impegnato, tu come stai bene? Forza Roma,Milano in Fiame....

2010-12-16 @ 16:46:41
Postat av: DAJE ROMA ;

- si molto bene! buona giornata e sempre forza roma!

2010-12-16 @ 16:52:48
Postat av: Ylber

Hoda var ska du se matchen? Det var jag som skrev innan fast glömde skriva namn

2010-12-16 @ 16:55:15
Postat av: DAJE ROMA ;

- men jaha, så det var du! haha vet inte än, om jag inte ska hänga med pappa till danmark så säger jag till!

2010-12-16 @ 16:57:29
Postat av: Anonym

Milan vinner med 3-0 sötnos ;)

2010-12-16 @ 17:59:10
Postat av: danten89

Yeay.

Den matchen får man inte missa? :P

2010-12-16 @ 18:09:24
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Cannavaro

KAN DU TA BORT DEN STÖRIGA LÅTEN SOM SPELAS UPP PÅ DIN BLOGG HELA TIDEN!!!!!!!!!!!!!!!

2010-12-16 @ 18:09:43
Postat av: Cannavaro

TAR DU INTE BORT LÅTEN KOMMER JAG ALLDRIG BESÖKA DIN BLOGG IGEN!!!!!!!

2010-12-16 @ 18:10:31
Postat av: DAJE ROMA ;

- Cannavaro, jag kommer ALDRIG (som förresten stavas med ett L) ta bort låten, puss!

2010-12-16 @ 18:45:09
Postat av: Anonym

Haha, alltså hur många Adriano har ni egentligen?

Får Borriello spela mot Milan? I sådant fall kanske han är litet taggad...



Och, ja, du har rätt vad gäller La Liga och Seria A.

Och, ja, du hade rätt gällande Barcelona, och det är vi väldigt glada för!

2010-12-16 @ 18:45:15
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha vafan, VI HAR BARA EN ADRIANO! EN! Jo, Borriello kommer spela mot Milan! Yeah och imorgon är det CL-utlottning, längtar du ELLER LÄNGTAR DU? Haha!

2010-12-16 @ 18:48:24
Postat av: Anonym

En för mkt kanske...

Men, remind me, det är ett lån eller hur?

Absolut! Sitter bänkad. Schalke för dig tror jag?

2010-12-16 @ 18:52:23
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha yes precis, ett lån! men låt oss hoppas att han försvinner snart! great mate, ja schalke blir nog bra! men det blir intressant att se vem barca får också!

2010-12-16 @ 18:54:18
Postat av: Anonym

Mmm - finns väl en viss risk att det blir Arsenal eller Roma...

2010-12-16 @ 18:56:01
Postat av: Mh

Applåderar detta inlägg, inte för att jag vill att Roma ska vinna (Maldini raggade upp mig sen 6-åring...) men för ditt härliga flöde när du skriver. Precis som när den vackraste fotbollen uppenbarar sig framför våra ögon så andas den här texten känsla. Och det min vän, betyder allt. Brava ragazza!

2010-12-16 @ 19:00:06
URL: http://kzrkrt.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Alltså nä vänta, nu skäms jag adriano är inte alls på lån utan det är boriello som är på lån. Brasilianaren skrev ju på ett treårskontrakt men är enligt flera källor på väg hem till Brasilien trots att Ranieri ett flertal gånger dementerat ryktet!



- ja vi får helt enkelt vänta och se hur det blir imorgon..



- men vafan mh, du kan inte klicka dig hit och skriva att du INTE vill att roma ska vinna! hallå ja! nu blir jag ju lite ledsen och maldini är ju gone så heja på roma på lördag FATTAR DU? haha!

2010-12-16 @ 19:03:17
Postat av: Anonym

Äh, det var Borriello jag frågade om.

Undrade litet om man kunde förhindra utlånade spelare att spela mot laget som lånat ut dem. Därav frågan.



Yes yes, vi får se imorgon...

2010-12-16 @ 19:04:10
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha varför är vi borta idag? haha nej det kan man ju inte göra! men ja imorgon smäller det! håll tummarna för roma så håller jag tummarna för barcelona!

2010-12-16 @ 19:06:21
Postat av: Anonym

Haha, vad vet jag? Det var ngt snack om det där i PL, främst kring Man City som köper på sig en massa spelare, lånar ut en del (eftersom de inte har plats för alla) till andra klubbar i PL; men de får inte spela mot Man City. Vilket skulle innebära att deras starka ekonomi inte bara förstärker det egna laget, utan även andra lag, men bara när de spelar mot andra än Man City. Men kommer inte ihåg om det var ett rent hypotetiskt resonemang. Känns som att det kanske inte är tillåtet.



Anyhow. Tack! Och det ska jag absolut göra!

2010-12-16 @ 19:14:25
Postat av: DAJE ROMA ;

- what du skojar? hahahaha fan vad grymt, men jag har aldrig hört talas om det i Serie A? Hmm, nästan så att man borde googla runt det nu alltså! Aja, ur the boss!

2010-12-16 @ 19:29:19
Postat av: Mh

Maldini borta? Vad pratar du om, han är och hämtar bzr bara. Haha, nice try iaf. :)

2010-12-16 @ 20:23:06
URL: http://kzrkrt.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- yeye darling, han kommer sitta på läktaren med bzr! haha!

2010-12-16 @ 20:24:06
Postat av: Yanjaa

ADRIANO ÅKER HEM!

2010-12-17 @ 00:06:41
URL: http://yanjaa.com/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback