Åttondelsfinalerna i Champions League:

ROMA- SHAKHTAR DONETSK (roma vidare?)
MILAN- TOTTENHAM (tottenham vidare?)
VALENCIA- SCHALKE 04 (valencia vidare?)
INTER- BAYERN MÜNCHEN (bayern vidare?)
LYON- REAL MADRID (real madrid vidare?)
ARSENAL- BARCELONA (barcelona vidare?)
MARSEILLE- MANCHESTER UNITED (manchester vidare?)
FC KOBENHAVN- CHELSEA (chelsea vidare?)

Roma möter alltså Shakhtar Donetsk i åttondelsfinalen och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men det får vi så småningom reda på i februari. Lite tråkigt att Lyon får möta Real Madrid igen men det skall bli kul att få se Mourinhos lag ta revansch från ifjol. Milan får som sagt möta Tottenham och det kommer verkligen bli intressant att få se Zlatan mot Bale. Den hetaste matchen kommer utan tvekan vara Arsenal- Barcelona och jag känner på mig redan nu att det kommer bjudas på en hel del överraskningar, eller vad säger ni? Wenger kan ju inte vara så glad just nu..

Har ni förresten hört det senaste? Cassano till Milan. Allt enligt italiensk press som påstår att affären redan är klar. Har verkligen ingen respekt för den grabben längre..

Kommentarer
Postat av: Yanjaa

åhåhåhååhåhåhå.... FCB vs. Arsenal aka "The Fight for Fàbregas".

2010-12-17 @ 12:57:15
URL: http://yanjaa.com/
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHA JAG LIDER MED SPANJOREN!

2010-12-17 @ 13:09:09
Postat av: jennie

ja det kommer bli spännande i åttondelen...

Men Roma ska ju kunna gå vidare!! Och dom bör spöa Milan imorrn.. för husefridens skull!!! Annars mycket möjligt att killen får sova på soffan!!

=P

Kram

2010-12-17 @ 13:22:37
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- ja vi får verkligen hoppas på att roma går vidare annars tar jag självmord.. haha nej men det kommer vara allt annat än enkelt men det gäller att fokusera på milan först! haha ja din kille var väl milanista? haha aj aj vi får se hur det går imorgon, kram!

2010-12-17 @ 13:25:17
Postat av: Chelsea bloggen

Arsenal - Barcelona och inter- bayern kommer ju va grymma matcher! :) Svårt att säga vem som går vidare. Arsenal är ju mkt bättre än förr och inter går det ju inte så bra för..



Tänk om det blir tvärtom den här gången :P

Postat av: DAJE ROMA ;

- HAH! Det enda som kommer vara grymt i intermatchen är Benitez tårar honey!

2010-12-17 @ 13:41:51
Postat av: Sandra

En del kluriga matcher och det blir alltid någon överraskning, får se vart den sker ;)

2010-12-17 @ 13:56:39
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: A

E andato bene per noi,speriamo di vincere Daje Roma Dajeeeeeeeeeeeeeeeee!

2010-12-17 @ 14:12:24
Postat av: lady

Roma kommer ju gå vidare lätt!

Hejar på Chelz och Roma!



De borde bli en lätt match!

2010-12-17 @ 14:24:30
URL: http://ladyq.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Mi aspetto una gran bella partita! DAJE ROMA DAJE!

2010-12-17 @ 14:26:22
Postat av: liza

fin blogg ;p

2010-12-17 @ 14:45:25
URL: http://lizaberisha.webblogg.se/
Postat av: Mattias

Har tippat matcherna jag också och vågade ju inte annat än att tippa på ditt Roma ;) Fast det gäller ju verkligen att Roma öser på hemma i Rom för borta blir det nog tufft.



Blir spännande att se Cassanos och Zlatans kroppsspråk på planen när Milan så småningom kanske kommer in i en lite svagare period spelmässigt!



Milan-Tottenham kan bli otroligt sevärda matcher med tanke på hur Spurs spelar!

2010-12-17 @ 15:18:53
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha roma är ute

2010-12-17 @ 16:05:45
Postat av: DAJE ROMA ;

- Ja det blir nog tufft för Roma på bortaplan men nu ska vi vara optimistiska och hoppas på det bästa för Roma! Javisst blir det spännande att se Cassano och Zlatan tillsammans men samtidigt kan jag inte låta bli att känna en stor frustration! Aja, Spurs lär väl inte ha några problem mot Milan men vi får se!

2010-12-17 @ 17:11:22
Postat av: neSRIN!

vi får se vem som vinner :D

2010-12-17 @ 17:35:04
URL: http://nesrins.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ah, I knew it, igen, well sådant är livet. Barca vidare.

Otur med Shakhtar. Men de är svåra, inte omöjliga!

FCK-Chelsea låter intressant, danskarna har nog en liten chans där.

Man United och Real Madrid, håller med.

Milan-Tottenham kan mkt väl bli Tottenham. Och kanske Valencia. Och Bayern.

Jag tror att vi är överens. Med FCK och kanske Schalke som skrällar.

2010-12-17 @ 18:17:22
Postat av: Anders

Jag hoppas på real madrid men Lyon är svåra ;)



jag åker till värmen nu på söndag Hoda, Håll nu koll på alla matcher nu när jag är borta ett tag =)



jag kan flyga! jag är inte rädd :P

2010-12-17 @ 18:32:37
Postat av: MADDES

känns trist att vi fick barca redan nu :/

2010-12-17 @ 18:56:46
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- Haha tänkte på dig direkt när det blev Arsenal- Barcelona. Lite surt för Fabregas som inte ville spela mot Guardiolas team men jag blev riktigt glad faktiskt! Eller nä, led med dig i några minuter -och sedan slog det mig att vi faktiskt kan få ta farväl av Arsenal redan i åttondelsfinalen!



- Well, allt kan hända mellan Roma och Shakhtar, precis som valencia och schalke så det blir väl lite svårt att tippa på dem matcherna men låt oss hoppas på det bästa för Roma!



- Jo, Lyon är grymma men lär väl inte bli så svårt när Real Madrid har en herre vid namn Mourinho! Nämen najs, du får ha det så kul i värmen Anders!

2010-12-17 @ 19:05:12
Postat av: Ylber

Roma, Milan, Schalke, Bayern, Real Madrid, Barca, Marseille (!) och Chelski.

2010-12-17 @ 19:44:28
URL: http://ylber.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- correction; Roma, Spurs, Valencia, Bayern, Real, Barca, United och Chelsea!

2010-12-17 @ 20:42:00
Postat av: Anonym

Haha, tack för de minuterna i alla fall :p

Ja ja, det är åtminstone inte final denna gång...

Absolut Roma mot Shakhtar!

2010-12-17 @ 20:49:17
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha inte ska du tacka, du har min empati!

2010-12-17 @ 20:50:53
Postat av: Dessiree

Asså' Vill du bli Tsm?

2010-12-17 @ 21:09:59
URL: http://Dessies.se
Postat av: Mia

Jag undrar om du tränar på något fotbollslag, du verkar ja jättestora kunskaper om fotboll, och som jag sagt innan; You Go Girl!!

Kramar från en

Milanista and fashionista xD

2010-12-18 @ 02:14:09
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/
Postat av: Niklas

är du fotboll galen elr ;) <3

2010-12-18 @ 19:50:11
URL: http://jagtrorhankallasnicke.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback