Jag vill ge dem minnen svåra att eliminera

Serie A, världens finaste liga, världens bästa liga, världen mest passionerade liga -du har varit saknad! Saknad av hela mitt hjärta, av hela min själ. Jag har räknat dagarna till din start och jag har räknat sekunderna till din rentré. Jag har länge väntat på att du skall fylla mig glädje, jag har länge väntat på att du ska fylla mig chärlek. Jag har väntat på din lyster, på din fägnad. Jag har väntat på dig i flera långa veckor, i flera långa dagar och jag kan knappt bärja mig tills fjärilarna börjar pirra i min mage, i mitt inre väsen. Jag vill ha flera trepoängare, jag vill ha flera vinster -inga dystra kapitel med smärtor vassare än knivar som långsamt sticks in i min inre själ.

Jag vill se glädjen expandera, jag vill se vargarna hungrigare än någonsin och jag vill se ett nytt segertåg med romare svåra att stoppas, med romare svåra att besegras. Jag vill se en ny glöd i våra ögon, en ny flamma i våra hjärtan. Jag vill sätta skräck i varje arena, känna förskräckelsen, paniken alla motståndare darrar utav. Jag vill se deras rädsla och kunna skratta åt den. Jag vill se dem frukta oss, dyrka oss, tillbe oss! Jag vill ge dem minnen svåra att glömma, svåra att eliminera. Jag vill ge dem minnen som spelas up i deras sömn! Minnen som får dem att drömma mardrömmar, som får dem att vakna upp mitt i natten gråtandes när vinden smeker deras själ. Jag vill ge dem någonting deras barn och barnbarn kommer att berätta för sina barn. Jag vill att hela världen ska ta del av vår framgång, av vår första plats! Jag vill ha scudetton i våra händer, jag vill se vår il capitano lyfta den mot himlen! Jag vill känna glädjen, känna den bubblandes i min själ. Är det för mycket begärt? Är det för mycket begärt om jag vill ha den efterlängtade trofén? Eller kommer de svarta molnen utplåna min själ och slita loss mitt hjärta som lidit så fruktansvärt länge, så fruktansvärt mycket?!

Roma, vackra Roma, kan du lova mig att skriva en ny historia?
Kan du lova mig att uppfylla mina visioner, mina drömmar?! Kan du?

Kommentarer
Postat av: Osito

Du skriver riktigt bra:)

2010-08-28 @ 00:39:06
Postat av: A

oggi si parte,non vedo l'ora che cominci la partita,Forza Roma Sempre! :)

2010-08-28 @ 13:06:59
Postat av: N E L L I

Du skriver så fint Hoda :) ( ngn hann före men säger de ändå) <3

2010-08-28 @ 21:18:46
URL: http://nellistar.blogg.se/

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback