ROMA - CESENA 0-0


ROMA
: Julio Sergio; Cassetti, Mexes, Juan,Riise; Perrotta (Okaka), Pizarro, De Rossi (Brighi); Menez (Taddei), Vucinic; Totti.

CESENA
: Antonioli; Ceccarelli, Pellegrino, Von Bergen, Nagatomo; Appiah (Piangerelli), Colucci, Parolo; Schelotto, Bogdani, Giaccherini.

Hoppar upp ur sängen med ett stort leende på läpparna när jag läser att Burdisso återvänt till den eviga staden och börjar seriöst gråta av glädje när jag inser att vi vunnit kampen om den argentinske backen som väckt oerhört stor uppmärksamhet i media. Zlatan som rört om grytan rejält denna sommar är tillbaks i Italien han med och jag är faktiskt en aning chockad men borde insett att det var något som skulle ske eftersom Tv4 helt plötsligt bestämmer sig för att köpa rättigheterna för italienska Serie A. Luca Tonis Genoa hade redan vunnit över Udinese med 1-0 via Mestos grymma cykelspark och nu var det äntligen dags att åskåda Romas första hemmamatch för säsongen.

Antonello Vendittis låt Roma Roma Roma hade spelats flitigt under hela dagen och fick mig seriöst att rysa när läktaren sjöng sig hes av världens vackraste låt som skrevs i slutet av 70-talet. Roma var ute efter tre poäng men nykomlingarna Cesena överraskade och Antonioli likaså. Den 40-åriga målvakten som spelat i Roma en gång i tiden chockade oss allihop med sina fantastiska räddningar och trots alla farliga chanser Roma hade slutade matchen sorgligt nog mållöst på Olimpico. Totti var het på gröten och De Rossi och Perotta var männen som kunde gett oss lyckan redan i första halvlek men istället fick vi smaka på några hjärtattacker då och då. Ménez som lyckats bli en av våra bästa spelare var även han, hetare än någonsin men Taddei var chockande nog ett grymt bra inhopp när han byttes in istället för vår kära fransos. 0-0 kan ses från olika riktiningar men är definitivt inget resultat man skall sura över -trots att vi borde ha vunnit den här matchen. Lite mer fokus på backlinjen och ett bättre framträdande av Vucinic är allt jag önskar inför nästa match som spelas om två veckor (se upp cagliari)!

Imorgon börjar första matchen klockan 18:00 och då är det faktiskt Bari som får spela mot den gamla damen. Senare på kvällen blir det underhållning om Milan förlorar poäng mot Lecce och självklart hoppas jag att det slutar mållöst mellan Samdpria - Lazio -eftersom jag hyser enormt med hat till båda lagen! Sist men inte minst så finns det givetvis bara en sak att säga och det är ; DAJE ROMA DAJE !

Kommentarer
Postat av: Osito

Helvete vad sur jag vart när Menez byttes ut för han va riktigt bra och jobbade dessutom hem. Till nästa match så vill jag se Brighi från start!



Burdisso vart tillslut klar för oss, lite ballt att jag också heter Nicolas;)

2010-08-29 @ 01:10:05
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha det var du inte ensam om, men taddei var grym han med -och det kan du inte förneka! haha ja äntligen är burdisso vår nicolas osito ;)

2010-08-29 @ 01:13:51
Postat av: Osito

Taddei var rena rama vitamin injektionen, nästa gång gör han sin Aurelio(kallas ju också hocus pocus).

Haha, Nicolas Osito, haha där för skön du:D

2010-08-29 @ 01:50:20
Postat av: A

abbiamo un punto in piu del anno scorso,e un buon inizio,faremo meglio alla prossima partita,Sempre Forza Roma,comunque vada!

2010-08-29 @ 11:00:22
Postat av: Vaha

Rent såhär så var det väl uselt att inte plocka alla poäng mot en nykomling som alla tippar ska åka ner? Just sådana matcher en scudetto faller på, tex förra säsongen för er. Det är dags att någon bryter trenden så att de blåsvarta smutsiga zigenarna inte får "vinna" en scudetto till.

2010-08-29 @ 11:00:59
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: Anonym

skämmigt roma

2010-08-29 @ 13:38:07
Postat av: DAJE ROMA ;

- alltså hahaha och ännu mer hahaha, vi stod för största delen av bollinnehavet, vi skapade nästan alla chanser och vi var definitivt det bästa laget.. men ska vi kanske göra en sydafrika och skylla på jabulanin? det mållösa resultatet är inget att skämmas över, visst var vi ute efter tre poäng (det är väl alla?!) men vad hjälper det med att gnälla och sura? nykomlingarna brukar bjuda på shower, speciellt förra säsongens nykomlingar som vann över juventus, minns du bari vaha? minns du hur ni förlorade mot dem? hah, du om någon ska inte snacka! men lär bli kul och se hur ni klarar er mot dem ikväll, SEMPRE FORZA ROOOOOOOOOMA!

2010-08-29 @ 17:36:07
Postat av: Vaha

Vad ska jag ta tillbaka? Vi var så jävla usla idag och var värda minuspoäng. Visst förde ni spelet men man måste vinna över Cesena hemma om man ska få scudetton. Ni kan räkna med den ändå, det är vi inte nära på ännu. Men scudetton 2018/2019 är vår!

2010-08-29 @ 21:54:28
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: DAJE ROMA ;

- HAHAHAHA rätta takter där vaha, ni får gärna vinna den om tio år för den är vår till sommaren ;) ! Dags att byta Del Neri och sörja Diegos bortgång som var en av sommarens mest idiotiska by the way!

2010-08-29 @ 22:02:28
Postat av: Anonym

0-0 mot Cesena är inget att gräva ner sig för. Milan har lekstuga. Men mot Lecce. Juve - tja...

Stabilt mot Racing. Håller Mallorca distansen ut så har det varit en ganska bra helg.

Jag är sämst - jag såg inte Barca/Milan, såg ditt inlägg. Fantastiskt att ha dig tillbaka ju!

2010-08-29 @ 22:29:01
Postat av: DAJE ROMA ;

- haha jag vet, sorglig som jag är så hade jag faktiskt milanmatchen på tv:n när jag streamade både sampdoria-och fiorentina matchen på datorn.. haha! Ja, jag såg lite av Barcelona matchen och hur Racing brände sin straff men gratulerar givetvis till vinsten! Haha, nej du är inte sämst -jag var ännu sämre när jag stängde av matchen och fick höra av min bror att jag missat straffarna /: haha! Och du, det är fantastiskt att ha DIG tillbaks!

2010-08-29 @ 23:30:55

Kommentera gärna:

Men ingen reklam tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback